Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 Jeg kan ikke unngå å legge merke til at mange folk slikker seg på fingerne før de skal bla om i aviser. Uansett om det er andres avis de blar i. Er det bare jeg som synes det er en ekkel uvane å kline spytt på ting? Jeg mener, det går da fint an å bla om i avisen uten å spytte på den? Vil du like å håndhilse på en som nettopp har sleiket seg på fingerne?
Gjest Fliss Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 .. eller de som slikker seg på fingrene mens de lager smattelyd - jesus .. det er det verste jeg hører
Gjest Lady M Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Jeg kan ikke unngå å legge merke til at mange folk slikker seg på fingerne før de skal bla om i aviser. Uansett om det er andres avis de blar i. Er det bare jeg som synes det er en ekkel uvane å kline spytt på ting? Jeg mener, det går da fint an å bla om i avisen uten å spytte på den? Vil du like å håndhilse på en som nettopp har sleiket seg på fingerne? Du har mange flere bakterier på hendene enn i munnen. Men jeg er enig, man skal ikke bli utsatt for andres kroppsvæsker hvis man ikke vil. Jeg må innrømme at jeg gjør det med mitt eget blad, jeg er så tørr på fingrene at det er umulig å bla om. Satt på venteværelse hos legen og så på en mann med gule tenner som bløytet fingrene skikkelig med spytt før han bladde om i bladet. Det var bare så ekkelt og jeg rører ikke bladene på venteværelsene.
Gjest Tweek Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Mange gjør det p.g.a aviser spesielt er glatte og vanskelige å bla om i tillegg hvis man er veldig tørr på fingrene. Selv pleier jeg omtrent aldri å gjøre det.
Gjest Fjellsippa Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Helt enig i at dette er motbydelig, men det virker som en refleks enkelte har. De gjør det bare automatisk. Særlig ekkelt er det hvis det er mitt blad de spytter på. Æsjj..
Gjest Sativa Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Såntno har jeg ingen problemer med. Har en jobb hvor jeg blir eksponert ganske kraftig for alle mulige kroppsvæsker og avfall. Så litt fukt på fingeren er liksom ingen big deal. Men selve handlingen, altså slikke på finger og deretter bla, kan jeg se for meg at er ganske provoserende. Særlig hvis man i tillegg er premenstruell og at den slikkende personen generellt sett er irriterende.
mysan Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Jeg gjør det selv hvis jeg må, men det er jo ikke akkurat snakk om å væte sidene så de løser seg opp heller da. Ingen som kan se at jeg har vært der etterpå... Nå leser jeg ikke ofte aviser og blader ute, så ingen grunn til panikk. Det foregår stort sett hjemme.
Gjest Leiababe Skrevet 14. juli 2007 #8 Skrevet 14. juli 2007 Dette er i grunn en problemstilling jeg aldri har tenkt over. Kan ikke si at dette plager meg. Har aldri sett et dryppende vått blad hverken på venteværelser eller hjemme hos andre Men ser man at noen praktisk talt sikler over et blad får man kanskje ikke lyst til å overta det etterpå..
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Enda verre: mødre som ser at gullungen har fått en flekk på kinnet, og så slevjer mamma seg på fingrene og tørker av ungen. Bleurg! Synes også det er en uskikk med folk som plukker vekk hårstrå o.l. av andre, men det er en annen diskusjon
milla-mor Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Enda verre: mødre som ser at gullungen har fått en flekk på kinnet, og så slevjer mamma seg på fingrene og tørker av ungen. Bleurg! Synes også det er en uskikk med folk som plukker vekk hårstrå o.l. av andre, men det er en annen diskusjon nei, alt det der synes jeg bare er koselig, jeg
Kamikatze Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 Neh, man behøver ikke å være premenstruell for å koke under topplokket. Er det noen som du ikke har appetitt til å kline med, som grafser ut ei gyngende spyttklyse og planter den der du skal bla i bøker, blader og aviser du selv skal lese etterpå, så er det svinekkelt. Hadde en tjommi som var notorisk med sånt, og kom ofte til avisa før meg. Jeg hadde den uvanen at jeg spiste lunsj som frokost (orket ikke mat tidlig), og da måtte jeg lese avisa. Det var en innprentet uvane, og jeg følte det som om jeg like gjerne skulle stappet neven i kjeften på fyren, hver hang jeg bladde om, for siden å løfte opp brødskiva. Dessuten er spytt smittebærende. Da den værste tuberkulosebølgen skyllet over oss, ble folk bevisstgjort at de ikke skulle spytte på fortauet. Så dette er ikke bare jåleri. Og oppleves omtrent like ekkelt for oss "ofrene", som om de hadde tørket fingeren i fønvinden fra endetarmsåpningen hver gang de bladde om.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #12 Skrevet 15. august 2007 Jeg kan ikke unngå å legge merke til at mange folk slikker seg på fingerne før de skal bla om i aviser. Uansett om det er andres avis de blar i. Er det bare jeg som synes det er en ekkel uvane å kline spytt på ting? Jeg mener, det går da fint an å bla om i avisen uten å spytte på den? Vil du like å håndhilse på en som nettopp har sleiket seg på fingerne? Og hvilke uvaner har du?
Gjest Francis Drake Skrevet 20. august 2007 #13 Skrevet 20. august 2007 jeg tror de har en hjerne skade
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå