Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg fikk plutselig smerter i nakke området som utviklet seg til store smerter iløpet av 15 minutter. Det føltes veldig som nakkestrekk, men jeg gjorde jo ingenting da smertene kom, det bare kom plutselig og brått.

Hadde veeellddiigg store smerter i nakken og skuldrene i ca.8 dager, så store at jeg ikke kunne snu hodet fra side til side, ned el opp.

etter ca.8 dager begynte det å avta, men nå har det gått ca. 3 uker og jeg har konstante smerter i nakke området, har ikke blitt helt bra selvom det har avtatt. det forverrer seg iløpet av natten, og mykner litt iløpet av dagen.

var det nakkestrekk? jeg har hatt nakkestrekk ør, men ikke så langvarig. Jeg har fortsatt problemer med å snu hodet helt fra side til side, opp og ned. og har smerter hele tiden, har ikke merket en eneste gang at de har gått bort.

jeg som skulle begynne å trene rett før jeg fikk dette problemet. Nå har jeg lyst til å begynne så smått likevel.

Har noen opplevd dette? hva kan det komme av? hvor lang tid kan det gå før det blir helt bra igjen? kan jeg begynne å trene smått selvom jeg har disse smerter?

Endret av fager
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må være veldig forsiktig med trening. Tror ikke jeg ville begynt med noe før smertene er helt borte, eventuelt før jeg hadde snakket med lege.

Jeg har mye plager med nakken, og har i perioder brukt muskelavslappende sammen med Ibux.

Vil anbefale deg å gå til lege og få en henvisning til fysioterapeut eller muskelterapeut.

Varme pleier å hjelpe, men er muskelen betent kan det forverre det også. massasje kan også gjøre vondt verre når man først har fått så store smerter.

Skrevet
Du må være veldig forsiktig med trening. Tror ikke jeg ville begynt med noe før smertene er helt borte, eventuelt før jeg hadde snakket med lege.

Jeg har mye plager med nakken, og har i perioder brukt muskelavslappende sammen med Ibux.

Vil anbefale deg å gå til lege og få en henvisning til fysioterapeut eller muskelterapeut.

Varme pleier å hjelpe, men er muskelen betent kan det forverre det også. massasje kan også gjøre vondt verre når man først har fått så store smerter.

hmm...

tror jeg bør kontakte legen ja. jeg har ikke hatt direkte nakke smerter før, men har hatt litt problemer med skuldersmerter, som sannsynligvis kommer av for store fordeler.

og da disse smertene kom, skulle jeg ta meg en dusj, og jeg tok en ordentlig varm dusj, tenkte det skulle hjelpe på, men det bare forverret seg, det var det første jeg kom på da du skrev om hvis muskelen er betent kan varme forverre den :overrasket:

Og når det gjelder massasje, så har jo mannen min vært så snill og gitt meg massasje nesten annenhver dag med kamferolje, slik at det kan hjelpe på :overrasket:

Håper at det ikke er noe alvorlig, for jeg må nesten komme meg i trening, vil så ned til min idealvekt, slik at jeg kan søke om brystreduksjon inngrep :slåss:

• 3 år senere...
Skrevet

Hei . Jeg tror jeg har fått nakkestrekk . Jeg kan kan ikke snu hode side til siden eller ned og opp :S Jeg snur med med hele kroppen :( det er ille ! :( Håper det går vekk

Skrevet

Bestill en time hos naprapat. Jeg ble kvitt nakkesmertene mine etter 5 timer hos naprapat og øvelser som jeg fikk av han. Trenger ikke henvisning fra lege og det er sjeldent lenge å vente før man får time :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...