Myrthel Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 (endret) Har hatt profil på facebook en stund, men har ennå ikke skjønt hva poke him/her betyr? Hva skjer om jeg gjør det??? hmmm Kan noe forklare litt om superwall og alle de rare X- me friend ... eller hva det nå heter egentlig er... Syntes mye av det er så likt.. har ikke orket å lese igjennom alt heller.. Endret 13. juli 2007 av Myrthel
Gjenglemt sykkellås Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Poke er egentlig en funksjon som ikke skal ha noen annen funksjon enn at man hilser på/gjør en annen bruker oppmerksom på at man poker en. Det som skjer er bare at man får opp en liten boks hvor det står "Anne har poket deg, poke tilbake?" (eller noe sånt). Men når man poker en person (man ikke har på sin venneliste) får denne personen tilgang til deler av profilen din (dette kan man endre i privacy-settings). Derfor tror mange at poking er til for å få (en begrenset) tilgang til andres personers profiler.
Myrthel Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2007 Poke er egentlig en funksjon som ikke skal ha noen annen funksjon enn at man hilser på/gjør en annen bruker oppmerksom på at man poker en. Det som skjer er bare at man får opp en liten boks hvor det står "Anne har poket deg, poke tilbake?" (eller noe sånt). Men når man poker en person (man ikke har på sin venneliste) får denne personen tilgang til deler av profilen din (dette kan man endre i privacy-settings). Derfor tror mange at poking er til for å få (en begrenset) tilgang til andres personers profiler. Takker til dere begge for informasjon. Det med POKE blir omtrent det samme som å sende en priv. meld. der. Da får jo også den andre tilgang til deler av profilen. Men poke - "slipper" man å skrive noe.... Et hei, liksom...... Da skjønner jeg sånn ca.... Får hele tiden spørsmål om å "være med på" superwall, superpoke, magic 8 ball friend, mood, vampire, aplication osv.... Mulig jeg er teit på dette her, men jeg skjønner ikke alt hva dette er jeg.....og hva som er vitsen....
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Får hele tiden spørsmål om å "være med på" superwall, superpoke, magic 8 ball friend, mood, vampire, aplication osv.... Mulig jeg er teit på dette her, men jeg skjønner ikke alt hva dette er jeg.....og hva som er vitsen.... Dette er ulike applications som ikke "er" Facebook, eller ikke er en del av "grunnpakka". De er gjerne utviklet av eksterne aktører, og når du takker ja til (logger inn i) en application gir du denne tilgang på info på siden din, og evt tillatelse til å legge inn annonser o.l. Så mye tyder på at slike applications er en smart måte å drive ganske direkte markedsføring på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå