Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har jeg lurt på når jeg overnatter hos andre, er det andre som har ligget i dette sengetøyet..?

Hva gjør dere, skifter dere sengetøy, etter gjester som har overnattet en natt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ikke "brukt" sengetøy på gjester, nei.

Selv om det er litt "sløs" å vaske sengetøy etter én natts bruk, vasker jeg det selvfølgelig før og etter besøk.

Skrevet

Jeg vasker alltid sengetøy som er brkut, gir det lissom ikke videre til neste. Syns det er litt ekkelt :sprettoy:

Gjest Elastica
Skrevet

Vasker alltid etter gjester.

Det hender jeg synder en sjelden gang hvis ungene har besøk - og da fordi det ofte er de samme overnattingsgjestene, og da kan det av og til gå litt i surr.

Skrevet

Vasker selvfølgelig sengetøyet før det kommer nye gjester! Og håper alle andre også gjør det...

Skrevet

Godt å høre :)

Gjest Gjest
Skrevet

Skifter alltid sengetøy, eneste unntak kan være når et par av samboerns venner overnatter fordi a) de er ikke så nøye på det og b) de samme overnattet ganske ofte, og av og til uten planlegging, en periode.

Vi er ikke spesielt nøye på husarbeid forøvrig, men skifte sengetøy på gjestesenga før vi får nye gjester pleier å være førsteprioritert.

Skrevet

Ja, sengetøy vaskes alltid etter hver gjest, selv om det bare har vært brukt én gang. Det har nok hendt at hvis Mamma f.eks. har sovet en natt eller to og jeg vet at hun kommer tilbake om to uker og ingen andre skal bruke sengen i mellomtiden, så har jeg latt være å skifte på den. Men det er jo samme person da.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skifter alltid sengetøy når gjester overnatter. Barnas venner har ofte med sovepose. Samme har mine barn når de overnatter hos andre.

Personlig synes jeg ikke det hadde vært et problem å sove i samme sengetøy som andre, hvis det så rent ut. Det har kanskje sammenheng med at jeg har reist en del i land som har en annen standard når det gjelder hygiene. Det er jo slett ikke helsefarlig ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skifter sengetøy når gjesten har reist, noe annet trodde jeg ikke en gang var tenkelig.

Skrevet

Skifter alltid sengetøy etter overnattingsbesøk :)

Skrevet

nå har jeg ikke hatt så fryktlig mye overnattingsbesøk da..

men de få gangene jeg har hatt det så ble sengetøyet vasket før neste gjest ja

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg skifter alltid sengetøy mellom hver gjest. Får håpe alle gjør det samme.

Gjest Lady M
Skrevet

Jeg har selv vanskelig for å ligge i sengetøy som andre har brukt, så gjestene våre får alltid rent sengetøy. Når jeg drar på planlagt overnattingbesøk, tar jeg som oftest med meg eget rent sengetøy. Jeg liker ikke å være til bry.

Skrevet

Rent sengetøy til gjester er en selvfølge! Er det gode venner på uformelt besøk, hender det at de må legge det på selv, men de får alltid utlevert rent sengetøy og rene håndklær.

Unntaket er hvis en gjest ligger over ofte og ingen andre har sovet i sengetøyet i mellomtiden.

Selv har jeg ingen problemer med å sove i sengetøy som f.eks. broren min eller en venn/venninne har sovet i før, men jeg liker i hvert fall å vite at det er noen med rimelig høy grad av personlig hygiene som har ligget der før meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skifter bare når jeg kjenner det begynner å lukte kjønn, svette eller fis. Og om det er flekker. Ellers syns jeg det er greit?!

hihi..... Det er morsomt å leke troll, men det er vanskelig å holde maska..

Nei, ærlig talt, tror ikke det er mange som ikke skifter...

Jeg skal innrømme at jeg brukte sengeklærne til mine nieser som sov her en natt. De var het nydusjet og de er så små, så å ligge i sengetøy de har brukt en natt det syns jeg ikke gjør noe.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vasker alltid sengetøyet etter gjestene har dratt. Det er da verdens enkleste sak, er jo bare å stappe i vaskemaskinen og deretter i trommelen, så er det ferdig i løpet av et par timer.

Skrevet

Gjester får rent sengetøy, og rene håndkler de kan kline til med så mye sminke de bare vil, for jeg har vaskemaskin ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...