Gjest Gjest_Kakaokopp_* Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Hei Vet at dere sikkert er veldig lei sånne innlegg som dette, men jeg prøver likevel. Vi er to barn, en på 12 og en på 15, og far litt oppi 40-årene(heh ). Vi ønsker oss en ferie på ca. en ukes tid uti begynnelsen av august. Vi vil gjerne oppleve, framfor det å kunne sole oss og bade, (selv om den muligheten alltid er god å ha.) Kultur, natur osv, ja, bare det å oppleve noe annet. Reisemålet må helst være i Europa et sted, men ikke på død og liv så langt vekke. Budsjettet våres ligger på en circa 12 000, noe om må dekke reise og opphold. Noen som har noen innspill ?(: Setter pris på alle tilbakemeldinger.
Brunhilde Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Jeg hadde en flott ferie i København sammen med min da 15-årige unge. Vi tok fly over, bodde forholdsvis rimelig og gjorde det turister gjør, dvs kanaltur med båt, tivoli, museer, Runde tårn, Christiania og Louisiana. London er også et alternativ når man har ungdommer med. Ellers har jeg lyst til å ta min ungdom med til Færøyene en gang, men hvordan prisnivået er på reise og opphold der vet jeg ikke.
Gjest Kakaokpp Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Tusen takk for tipset, Brunhilde. Købnhavn har faktisk blitt nevnt, da vi fant veldig billige billetter på internett. Enda usikker, og undersøker forskjellige reisemål. London er allerede besøkt:-) Men igjen, takk ! (:
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Manchester eller Liverpool? Fotball, shopping, kultur, vakker natur Barna får praktisert engelsken sin
Gjest Samme som over Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Eller rett og slett Machester og Liverpool. Dere kan evt leie bil eller ta tog. Byene ligger tett i nord England. Om dere vil kan dere lett besøke Macnhester, Liverpool, Leeds, York.. eller hva med avstikkere til Blackpool (der er det 1000fryd type park og lange sandstrender, dette var englands syden på 50 og 60 tallet). Eller kanskje en tur til Newcastle eller Shefield/Birmingham? Det går ann å fly RyanAir til Liverpool(fra Torp), eller SAS til Manchester(fra Gardermoen)
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Hvis dere vil oppleve kultur og historie, og samtidig ha muligheten for sol/bad så vil jeg anbefale Dubrovnik i Kroatia. Vakkert, spennende og mulighet for utflukter til nabolandene (Bosnia og Montenegro). Et annet forslag er Irland. Fint sted å være i en uke da man både kan oppleve storbyliv (Dublin), og reise rundt på landsbygda (ingen deler av landet er mer enn 3-4 timer unna med bil eller buss). Rikt kulturliv, dra på middelalderbankett med mat og musikk på et slott, eller hør folkemusikk på en pub eller på gata.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå