Gjest Urolig... Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Har hatt kløe i underlivet i lang tid, før jeg nå har tenkt til å prøve å bli kvitt dette. Har hatt et hvitt belegg mellom indre og ytre kjønnslepper, men det går fint å vaske det bort, men kommer igjen rett etterpå! Har rød hud der konstant. Er det normalt? Uansett... Spørsmålet var: Kan jeg bruke cortison-salve nedentil, og hjelper dette? Salven heter bare cortison... Glad for alle svar! (Er ikke vits å si "gå til legen", for det gjør jeg bare ikke...!)
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Lindrer kanskje, men det tror jeg ikke jeg ville brukt.. Har du prøvd med Canesten da?
Midna Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Kan desverre ikke hjelpe deg med spørsmålet om cortisonsalve funker. Men du kan også kjøpe Canesten salve på apoteket reseptfritt. Den syntes jeg har vært veldig effektiv i hvertfall. Syntes du i hvertfall bør gjøre noe med det så fort som mulig, ikke behagelig eller bra å gå rundt sånn:)
Gjest urolig Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Lindrer kanskje, men det tror jeg ikke jeg ville brukt.. Har du prøvd med Canesten da? Nei, har ikke det... Syns det er så flaut å gå på apoteket å lete etter det... Bor på et lite sted der alle kjenner alle, liksom!
Gjest urolig Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Kan desverre ikke hjelpe deg med spørsmålet om cortisonsalve funker. Men du kan også kjøpe Canesten salve på apoteket reseptfritt. Den syntes jeg har vært veldig effektiv i hvertfall. Syntes du i hvertfall bør gjøre noe med det så fort som mulig, ikke behagelig eller bra å gå rundt sånn:) Er det farlig =S!!? Har hatt det i 4-5 år, jo! Har ikke klødd så mye, men iblant.
kathrine79 Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Nei, har ikke det... Syns det er så flaut å gå på apoteket å lete etter det... Bor på et lite sted der alle kjenner alle, liksom! Ellers blir du ikke kvitt det... Det er da en helt naturlig ting med soppinfeksjon, ingen vil heve et øyebryn heller.
Gjest urolig Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Ellers blir du ikke kvitt det... Det er da en helt naturlig ting med soppinfeksjon, ingen vil heve et øyebryn heller. Vet jo det! Men... Moren til en jente i klassen min jobber der!...*flau*
Leo Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Kortison skal ikke brukes noe sted med mindre det er en åpenbar medisinsk grunn til å gjøre det. Kløen kan dessuten skyldes mange ting som kortison ikke hjelper mot. Lindring av kløe inntil du får time hos legen, vet jeg en del om, men hvis du nekter å oppsøke lege for å få undersøkt de bakenforliggene årsakene, kan du for så vidt bare sitte der å klø for min del...
Midna Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 Jeg syntes også det egentlig er flaut å gå på apoteket å kjøpe sånne ting. Men nå har jeg begynt å skjønne at det er faktisk helt normalt. De på apoteket er utdannet til å selge produkter til alle slags problemer og de selger slike produkter daglig og tenker ikke rare tanker om personer som kjøper de forskjellige produkter. Slike plager får jo de fleste personer opptill flere ganger i livet, og det går vel ikke an å bli mer normalt? Og hvis du er veldig redd for at noen kunder skal se deg kjøpe kremen så er det bare å være litt diskrè så legger ingen merke til det. De på apoteket har jo også taushetsplikt:) Jeg tror at hvis du lar være å gjøre noe med det, og det blir værre og du må til legen fordi du ikke gjorde noe med det, så vil du angre senere på at du ikke gikk på apoteket. Lykke til i hvertfall!
Gjest urolig Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 Hvor på apoteket står Canesten da? Liksom underkategori...
Leo Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 Moren til en jente i klassen min jobber der!...*flau* Canesten brukes bl.a. mot fotsopp også. Dessuten er det nærmest "forbruksvare" på lik linje med shampo og balsam for mange voksne kvinner, så ingen kommer til å reagere enn si legge merke til det i det hele tatt. Ei heller din venninnes mor.
Leo Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 Hvor på apoteket står Canesten da? Liksom underkategori... Det pleier å stå sammen med eggløsningstester, underlivsvask, Tena osv. Let bak den mest diskret plasserte hyllen i lokalet!
Gjest urolig Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 Canesten brukes bl.a. mot fotsopp også. Dessuten er det nærmest "forbruksvare" på lik linje med shampo og balsam for mange voksne kvinner, så ingen kommer til å reagere enn si legge merke til det i det hele tatt. Ei heller din venninnes mor. Hvilken bør jeg kjøpe, da? Vet det finnes flere typer...
kathrine79 Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 Hvilken bør jeg kjøpe, da? Vet det finnes flere typer... Den heter Canesten, hvit og rød pakke. Tror det bruker å stå under "intimpleie". Vi anbefale kombinasjonspakning 500 mg hvis du har gått med det lenge.
Leo Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 Vi anbefale kombinasjonspakning 500 mg hvis du har gått med det lenge. Men oppsøk lege hvis det ikke slutter å klø, utfloden fortsetter å være merkelig selv etter at kuren er avsluttet (Utfloden blir kornete og "unormal" hvis du bruker stikkpillene!) eller du merker noe annet galt! Det er ikke flaut å gå til legen med underlivsproblemer! Tvert i mot er det uhyre smart med tanke på at man kan bli steril av f.eks. ubehandlet clamydia som også kan gi kløe.
Gjest urolig Skrevet 13. juli 2007 #16 Skrevet 13. juli 2007 Men oppsøk lege hvis det ikke slutter å klø, utfloden fortsetter å være merkelig selv etter at kuren er avsluttet (Utfloden blir kornete og "unormal" hvis du bruker stikkpillene!) eller du merker noe annet galt! Det er ikke flaut å gå til legen med underlivsproblemer! Tvert i mot er det uhyre smart med tanke på at man kan bli steril av f.eks. ubehandlet clamydia som også kan gi kløe. Tror neppe det er clamydia. Umulig siden det bare kan smitte seksuelt;) Har normal utflod nå, men kanskje litt mye... Stikkpiller? Følger de med pakken? Bør jeg ikke bruke de da, eller? Blir utfloden normal igjen etter en stund?
kathrine79 Skrevet 13. juli 2007 #17 Skrevet 13. juli 2007 Tror neppe det er clamydia. Umulig siden det bare kan smitte seksuelt;) Har normal utflod nå, men kanskje litt mye... Stikkpiller? Følger de med pakken? Bør jeg ikke bruke de da, eller? Blir utfloden normal igjen etter en stund? I kombinasjonspakken som jeg nevnte er det med stikkpille, den tas før du legger deg. Bruk kremen i tillegg 2-3 ganger daglig. Bør brukes en uke etter at du er symptomfri for å bli kvitt det helt.
Gjest urolig Skrevet 13. juli 2007 #18 Skrevet 13. juli 2007 I kombinasjonspakken som jeg nevnte er det med stikkpille, den tas før du legger deg. Bruk kremen i tillegg 2-3 ganger daglig. Bør brukes en uke etter at du er symptomfri for å bli kvitt det helt. Men noen sa jo at den gjorde at utfloden ble kornete, selv etter avsluttet kur!
Leo Skrevet 13. juli 2007 #20 Skrevet 13. juli 2007 Har normal utflod nå, men kanskje litt mye... Stikkpiller? Følger de med pakken? Bør jeg ikke bruke de da, eller? Blir utfloden normal igjen etter en stund? Stikkpillene følger med pakken og dem bør du defintivt bruke. Jeg gjør bare oppmerksom på at utfloden din vil bli unormal når du bruker dem rett og slett fordi det som kommer inn også skal ut. Utfloden blir normal igjen når du har avsluttet kuren. Foruten clamydia, finnes det mange "morsomheter" man kan få uten å ha hatt seksuelt samkvem med noen, f.eks. skjedekatarr. Rimelig ufarlig, men plagsomt og må behandles av lege. Det finnes også underlivssopp som er resistent mot (Og dermed ikke lar seg behandle) med Canesten. Denne krever m.a.o. "sterkere lut" som kun fåes på resept hos lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå