Pingse Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Er det noen brukere av Photoshop der ute som kan forklare meg enkelt hvordan man tegner streker, sirkler, firkanter etc. (uten fyll) oppå et bilde? Jeg skal altså ikke fikse på selve bildet, men bruke disse strekene og sirklene til å markere et område på bildet som man skal titte nøyere på. På forhånd takk!
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Du bør lage et nytt lag (hvis du ikke vet hvordan - se på layer-boksen som stort sett er plassert til høyre, og klikk på symbolet til venstre for søppelkassa, eller gå inn på layer->new i verktøylinja). Hvis du skal tegne rette streker kan du f eks bruke blyanten (samme rute som penselen i tools), og holde inn skift når du tegner. Du kan også lage sirkler og firkanter med markeringsverktøyet (m), og for å lage strek kan du bruke f eks blyanten for å markere langs den blinkende kanten... Mulig det finnes enklere løsninger, jeg har bare aldr ibrukt PS til akkurat dette.
Pingse Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2007 (endret) Huff, snakk om å være fullstendig grønn Tusen takk for svar Gjest, men jeg får det visst ikke til... Har aldri brukt Photoshop før, var ikke klar over at det var sååå avansert Jeg fikk det faktisk til i Paint, der var det mye enklere, men problemet er at strekene blir så tynne at de ikke synes noe særlig. Prøvde å gjøre dem tykkere, men finner ikke ut hvordan jeg skal gjøre dette. Om det i det hele tatt går an da... Noen som har noen andre tips? Mottas med stor takk *litt stressa i innspurten på master'n sin* Endret 13. juli 2007 av Pingse
Gjest Skya Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Du kan gjøre det veldig enkelte: velg det bildet du vil endre og bruk brushtool og strek rundt det du vil markere for hånd.
Gjest Skya Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 (endret) Sånn ca. slik kan det da bli. Nå gjorde jeg dette veldig raskt, men om man er nøye så kan det bli pent. Endret 13. juli 2007 av Skya
Pingse Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2007 Ja det går jo an... Hadde håpet at jeg skulle klare å lage noen pene sirkler uten å måtte gjøre det helt for hånd (at det skal være så vanskelig da!), det blir jo ikke kjempepent, så stød på hånda er jeg ikke. Men det duger vel... Takk for tips! Jeg får forresten til noen fine sirkler i Photoshop nå, men problemet er at de blir fylt med farge, og da dekker de jo over det jeg ville vise frem
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Ja det går jo an... Hadde håpet at jeg skulle klare å lage noen pene sirkler uten å måtte gjøre det helt for hånd (at det skal være så vanskelig da!), det blir jo ikke kjempepent, så stød på hånda er jeg ikke. Men det duger vel... Takk for tips! Jeg får forresten til noen fine sirkler i Photoshop nå, men problemet er at de blir fylt med farge, og da dekker de jo over det jeg ville vise frem Du kan lage en litt mindre sirkel med markeringsverktøyet, inni den du har fylt, på samme lag, og trykk delete. Da vil det bli en "ramme".
Pingse Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2007 Du kan lage en litt mindre sirkel med markeringsverktøyet, inni den du har fylt, på samme lag, og trykk delete. Da vil det bli en "ramme". Hm.. Må testes når jeg kommer hjem fra jobb. Tusen takk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå