Gå til innhold

Hva tenker du om matematikk?

Fremhevede innlegg

Skrevet
I språk er jeg derimot motsatt, lærer meg det raskt og synes det er moro. Er det en naturlig motsetning her? Jeg har iallefall erfaring med at de som er veldig gode i matematikk, de takler ikke språk så godt, og motsatt.

Næ, tror ikke det. Jeg har alltid vært like god i... øh, alt egentlig. Og på den videregående skolen jeg gikk på var jeg langt fra alene om det!

Videoannonse
Annonse
Gjest vimselot
Skrevet

Det er engasjerende og facinerende, men nå når det er gått en stund sia, så har jeg glemt det meste... har jo kalkulator og trenger ikke matte i hverdagen, egentlig...

Skulle gjerne studert matte, fordi det gir et perspektiv og utvider seg dess mer man lærer om det, men da ville jeg studert det sammen med kjemi og fysikk...

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Har alltid hatt et helt ok og avslappet forhold til faget. Lærte å regne noe før jeg begynte på skolen, men husker ikke hvordan. Kan ikke huske noen kuleramme. Gjorde det alltid bra i matte, selv om det ikke var et direkte favorittfag. Hadde helt ok lærere opp gjennom.

Tenker ikke noe spesielt om matte, verken at det er kjedelig eller spesielt spennende. Men nyttig er det uansett. Jeg studerer noe som ikke har noe med matematikk å gjøre, men ser likevel at det er nyttig å kunne noe matte. I hverdagen er det selvfølgelig greit å ha noe hodereregning inne.

Skrevet
I språk er jeg derimot motsatt, lærer meg det raskt og synes det er moro. Er det en naturlig motsetning her? Jeg har iallefall erfaring med at de som er veldig gode i matematikk, de takler ikke språk så godt, og motsatt.

ser poenget ditt, jeg er ihvertfall god på språk og skriftlig formulering (bare jeg gidder) og lærer veldig fort der.

men mitt inntrykk er at dyslektikere ofte er gode med tall og dyskalkulikere er gode med språk.

Gjest Gjest
Skrevet

Var flink i matte så lenge det kun innebar pluss, minus, gange, deling og prosent. Mesteparten av det lærte jeg meg selv (med litt hjelp fra foreldre) før jeg var 10. Mye enkel til middels ganging og grov sannsynlighetsberegning gjør jeg like raskt som andre gjør med kalkulator, spesielt om tallene ikke må være 100 % nøyaktig. Mer avanserte ting som brøk og algebra har jeg ikke lært reglene i pga svært høyt fravær på skolen, så da sliter jeg.

Skrevet

Jeg likte matte såpass godt at jeg endte opp med en universitetsgrad i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...