Gå til innhold

Hva irriterer deg mest i hverdagen?

Fremhevede innlegg

Gjest puselabb
Skrevet

Siden en del brukte fordom-tråden til å fortelle om dette, tenkte jeg like godt å lage en egen tråd på det.

Jeg selv irriterer meg over:

- Folk som kjører for sakte

- Folk som bruker veeeldig god tid foran disken/kassa med å legge penger/kvittering i lommebok/veske

- Folk som har en gneldrehund ute av kontroll (irriterer meg både over mennesket og hunden)

- Folk som plystrer

- Menighetsblader i posten

Kommer helt sikkert på enda mer etterhvert.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet

Nettet som av og til detter ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan ikke si jeg irriterer meg så mye til hverdags, men dårlige sjåfører er nok øverst på lista. Sånne som aldri blinker, gjør feil i rundkjøringer, glemmer vikeplikt, tar idiotiske forbikjøringer, kjører i ræva på deg eller altfor sakte og gjerne ujevnt. Og jeg kjører ikke bil selv :)

Ellers irriterer jeg meg endel over tabloidmedias framstilling av virkeligheten, samt folk som kommenterer artikler på dagbladet.no - men jeg prøver å unngå å forholde meg til dette.

Kan også irritere meg over folk som bruker ekstremt lang tid i kassa, enten på å finne flere varer (eksempel fra klesbutikk denne uka: dame står med fire-fem plagg i kassa, og et par familiemedlemmer/venner står rundt. Optimistisk stiller jeg meg bak damen - inntil jeg oppdager at vennene stadig gikk for å hente mer klær - og det åpenbarte seg et større antall barn, nieser e.l som OGSÅ skulle ha masse klær... Da gikk jeg til en annen kasse... Kan legge til at damen var etnisk norsk, sånn om noen skulle bekrefte noen fordommer her), prate med kassadama/mannen eller lete fram lommebok på bunnen av en full sekk/veske, men dette skjer heldigvis ikke så ofte i min hverdag.

Jeg bor ganske avsides og rolig til, så er heller ikke plaget av støyende naboer, stygge hus, bygging eller annet :)

Skrevet

- svadaprat med kollegaer og andre jeg tilfeldigvis møter i hverdagene

Skrevet

-Ikke så mye egentlig, men noe er det jo:

- Gneldrebikkjer uten kontroll kommer øverst.

- Folk som kun prater på overflaten og helst om andres utseende og oppførsel etc.- slike som også spør private spørsmål uten at de kjenner deg.

- Feite Mercedeser som ligger i reva på deg.

- At det ikke er installert Java på pcer man låner, slik at jeg kommer greitt inn i nettbanken min.

Skrevet

Kunder som prøver og prøver klær i halvannen time og ikke klarer å bestemme seg så de går igjen uten å ha klart å handle :ler:

Av og på av og på med de samme to blusene - jo, begge er fine, begge passer... jeg tror jeg må tenke på det.

Og halvannen time var faktisk ikke en overdrivelse...

Gjest vinglepetra
Skrevet
Kunder som prøver og prøver klær i halvannen time og ikke klarer å bestemme seg så de går igjen uten å ha klart å handle :ler:

Av og på av og på med de samme to blusene - jo, begge er fine, begge passer... jeg tror jeg må tenke på det.

Og halvannen time var faktisk ikke en overdrivelse...

HAHA, der beskrev du meg i et nøtteskall :ler: Jeg klarer aldri bestemme meg i klesbutikker. "Ser den ok ut bakfra? Er det en liten bulk jeg ser eller er det bare innbildning? Strammer den litt over skuldrene? Liker jeg den egentlig? Kommer jeg til å gå med den mye? Er den ikke egentlig litt dyr? Er det rett størrelse, er den finest i S eller i M? S er litt trang i skuldrene, men M er alt for vid i livet.. elle melle... tror nok det er best å ta av S og på M og se en gang til, og så ta på S igjen og så M igjen et par og tredve ganger.. " Og så knekker jeg under presset og klarer ikke bestemme meg, så jeg flykter fra butikken uten noe som helst og tenker jeg kan jo tenke litt på det og komme tilbake en annen dag og gjenta prosedyren :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Bussene! En ting er at det er alt for få avganger, en annen ting at de bruker så utrolig lang tid. En viktig årsak til dette er alle idiotene som ikke kan ha penger/kort klart på forhånd. Man ser de står og henger på busstoppet med hendene i lommen. Så stopper bussen, og de albuer seg fremst i køen, går innpå, stiller seg sånn at ingen kommer forbi dem, og -så- kommer de på at "oi, vi må jo betale på ett eller annet vis.. skal vi se.. hvor var nå pengene igjen.. ikke i den lommen.. ikke i den lommen heller.. ei heller i baklommen.. i vesken da mon tro.. ikke i det rommet eller det rommet eller det rommet..hm..dette var jammen mystisk.. la oss prøve lommene igjen" hele tiden mens de nekter å slippe andre forbi seg i køen så det går litt fortgang i sakene. Dessuten irriterer det meg noe vanvittig når politikerne er avbildet ved siden av bilene sine og sier folk ikke har noen grunn til å være sure forde de må betale mer bompenger: de kan jo bare ta bussen i stedet! Men gi mer penger til bussene slik at det faktisk går busser mer enn en gang i timen? Neida. Tar de bussen selv? Neida.

I butikker gremmes jeg i tillegg over ansatte som somler. Ikke alltid like snilt av meg, de prøver jo å gjøre en god jobb med å brette ordentlig og slikt, men har jeg dårlig tid til bussen ser jeg helst at de gryter tingene ned i posen og ferdig med det.

På jobb er det folkene på nabokontorene (åpen dør policy) som snakker så sinnsykt høyt.. Gjerne på russisk. De samme folkene har lyden på på mobilene sine og en sinnsykt irriterende ringetone. Er de på do så ligger telefonen og ringer og ringer og ringer og ringer og ringer.... Blir GAL!

Skrevet

Anser meg selv for å være en harmonsik og balansert person...

Men noe av det verste jeg vet er å havne bak mennesker som går kjempesakte. Spesielt når det er 3-4stk som går sammen og dekker hele fortauet. Jeg kjenner jeg får lyst til å hyle, ta løpefart og skuldertakle meg gjennom.

Gjest Gjest
Skrevet
Anser meg selv for å være en harmonsik og balansert person...

Men noe av det verste jeg vet er å havne bak mennesker som går kjempesakte. Spesielt når det er 3-4stk som går sammen og dekker hele fortauet. Jeg kjenner jeg får lyst til å hyle, ta løpefart og skuldertakle meg gjennom.

Åh, JA! Det er så irriterende! Nå om sommeren er de mest turistbefengte gatene i byn nærmest ufremkommelige. det er fullt av små bander med turister som går kjempesakte og er alt for opptatt med å se seg rundt til å legge merke til at det går folk bak dem som gjerne vil forbi.

Skrevet

Folk som på død og liv skal inn på T-banen/bussen/trikken før andre har fått gått ut! Aarghh! Jeg er normalt ganske kofliktsky, men akkurat i disse tilfellene har det hendt at jeg har glefset litt til utålmodige egoistiske reisende som har dyttet meg inn på vognen igjen i sin iver etter å komme på. :forvirret:

Skrevet (endret)

[

Endret av Kosemose
Gjest Gjest
Skrevet

Folk som knipser. Foreldre som ignorerer ungenes herjinger. Folk som sperrer midtgangen i fly. Folk som tror de har rett til å stille seg lenger frem i køer hvis de kjenner noen der fremme. Poltikere som gjentar seg selv i populistiske ordelag ("skattelette til de som har mest fra før", hold munn Jens!). Folk som tror værmeldingen = nyheter. Folk som kjører før man har fått festet bilbeltet. Folk som røyker i andres ufrivillige nærvær.

Men totalt sett er livet supert ;)

Skrevet

Jeg har en tendens til å irritere meg alt for mye, og spesielt over småting. Her er et par eksempler:

Folk som går sakte på trange steder/ stopper opp midt i en døråpning for å lese ei melding/ står midt i rulletrappa så man ikke kommer forbi/ folk som deiser en i ansiktet eller skulderen med veska eller posene idet de går forbi på bussen/ folk som ikke har busskortet eller pengene klare/ folk som sniker i kø/ unge, spreke folk som setter seg på handicap-plassene selv om det er ledig andre steder/ folk som ikke reiser seg for gamle eller gravide/ folk som stiller seg rett foran utgangen når man skal av bussen/ folk som går i sikk-sakk bortover gata så man ikke "tør" å gå forbi/ alkoholikere som roper stygge ord etter folk/ tiggere som fotfølger en/ at butikken ofte er utsolgt for akkurat den tingen jeg skulle ha/ småunger som springer i beina på en (spesielt på Ikea) foreldre som ikke klarer å holde styr på ungene sine/ sutrete, bortskjemte småunger/ bråkete fjortiser/ serviceansatte med et surt oppsyn/...og så videre og så videre...

Men dette er sånt jeg legger merke til de dagene jeg har en dårlig dag, da kan tilogmed ei flue på feil sted irritere vettet av meg... :sjenert:

Skrevet (endret)
- Folk som har en gneldrehund ute av kontroll (irriterer meg både over mennesket og hunden)

Signerer denne...

denne...

Folk som på død og liv skal inn på T-banen/bussen/trikken før andre har fått gått ut! Aarghh! Jeg er normalt ganske kofliktsky, men akkurat i disse tilfellene har det hendt at jeg har glefset litt til utålmodige egoistiske reisende som har dyttet meg inn på vognen igjen i sin iver etter å komme på. :forvirret:

og denne!

Irriterer meg særlig over eiere av små gneldrebikkjer som unnskylder hundene sine med at de ikke er farlige for de er jo så søte og små. Har da søren meg ingen ting å si! Jeg kan ikke fordra sånne små gneldrebikkjer. Ikke er de søte heller.

Huff, å gå bak mennesker som går sakte foran deg på gata og som på død og liv må gå i flokk.... Frese! Og folk som skal presse seg inn på t-banen før andre får sjangs til å gå av... Argh! Sender stygge blikk, da ja.

Et par jobbrelaterte irritasjonsmomenter (jeg jobber i butikk ved siden av studiene mine):

Jeg irriterer meg over folk som er eldre enn meg og som skal heve seg over meg KUN av den grunn. 1: Jeg er da voksen jeg og, behandle meg deretter! 2: Jeg kan jobben MIN mye bedre enn du kan jobben min, takk! Ellers er jeg åpen for KONSTRUKTIV kritikk, ja.

Menn som plystrer til meg for å få oppmerksomhet/hjelp. Jeg er da for f... ingen hund! Heldigvis skjer ikke dette hver dag...

Jeg hilser på alle som kommer inn i butikken, og sier farvel til dem når de går, så sant jeg har mulighet (hvis jeg ikke er opptatt med en annen kunde f.eks). Er det så fordømt vanskelig å hilse tilbake, eller i det minste sende over et nikk eller et smil?! Hallo, normal folkeskikk!

Må legge til at jeg aldri viser at jeg er irritert ovenfor kunden, selvom de noen ganger kunne hatt godt av å få vite at jeg ikke setter pris på oppførselen deres. Altfor snill og tolerant :sur:

:frustrert::frustrert::frustrert:

Puh, takk for denne tråden, det var godt å få det ut! :ler:

Endret av Pingse
Gjest Gjest
Skrevet

Folk som går sakte og 4-5 i bredden på Byporten i rusthtiden når jeg må skyndte meg for å rekke toget hjem.

Skrevet

- Dobbeltmoral

- Uærlighet

- Feighet

- Folk som ikke plukker opp dritten etter hunden sin

- Folk som ikke tar barn på alvor, og prater til de som om de ikke skjønner noen ting, bare fordi de er barn.

- Egentlig idiotiske folk generelt

- Frp

Gjest DyneTryne
Skrevet

Folk som sniker i køer. Ser de ikke hvor innlysende de er? De får smake albuen min.

Gjest Leiababe
Skrevet

- Bilister som ikke bruker blinklys

- Bilister som kutter svingen

- Folk som presser seg inn på t-bane, tog etc. før andre har kommet seg ut

- Gneldrebikkjer

- Hoste,kremte,snufse, harke osv. lyder i helt stille rom, feks lesesal. Vet at man ikke kan noe for det, men det er ALT jeg klarer å konsentrere meg om..

- Folk som blir stående å lete etter lommebok når man skal betale. Har den alltid klar når det er min tur jeg.

- Naboen min. Han er så teit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...