Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

For et herlig vær det er i dag! :sol: Nå er det virkelig vårstemning :)

Har nettop vært ute å tatt meg av det lille dyret mitt. Måket bur, tatt inn ny flis og gått tur med henne 22 min for å være helt nøyatig ;) Satt henne i uteluftebure etterpå. Så nå er hun nok fornøyd med meg igjen, siden hun ikke fikke noe oppmerksomhet i går siden jeg ikke var hjemme.

Nå skal jeg ut å rusle meg en tur, blir deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var søtt sagt Marihan! :) Jeg er nok ingen perfekt dyreeier, men prøver i alle fall :)

Dagen i går ble veldig bra! Gikk meg en halvtimes tur i det herlige vårværet og fikk postet et brev og dratt på apoteket med det samme. Etterpå trente jeg diverse styrkeløvelser; masse utfall, planken, pushups osv... Er skikkelig støl i dag! Trening 7 av 10 gjennomført.

Etter det kom jeg meg i stallen og fikk trent en herlig dressurøkt med hesten. Vi varmet opp i "åsen" som er en skog på en ås med en veeldig bratt skogsti opp - veldig fin muskeltrening for hesten og super oppvarming. Etter det trente vi dresur på ridebanen og han gikk bedre enn på lenge. Kjempemorro! Skrittet på en tur til avkjøling etterpå. Ble 1 time og 15 minutters trening til sammen. Etterpå pusset jeg hodelaget og smurte det inn med lærbalsam. Nå håper jeg at eieren hans er fornøyd med meg :) Har hatt han over en uke siden hun har vært på ferie, og det har vært helt supert å ha han hver dag! Føler at jeg har fått trent han bra denne uken, og det er jo alltid en god følelse :)

-------------------

I dag er ikke dagen like fin. Ikke i værbetydning i alle fall ;) Regnr og blåser som bare det. Jobbet fra 07:00-12:30 i stad. Fin dag på jobb, elvom det var litt tungt å begynne så tidlig! Nå har jeg ikke vakt før om lenge, så håper det dukker opp noe mer altså!

Nå har jeg sovet et par timer på sofaen ;) Det var godt, selvom jeg følte meg litt varm og fortumlet da jeg våknet.

Nå tenktejeg å sette ut kaninen i utelufteburet selvom været er litt dårlig også skal det ryddes!

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg trøtt, sliten og sur. Skulle være flink å lage middag til typen når han kom til meg. Dro i butikken rundt halv åtte og kjøpte mat. Også bare begynte jeg å lage maten av en eller annen dum grunn. Kom på at jeg ikke hadde spurt typen om når han kom, og han trener jo til halv ni og bor 20 minutter fra meg. Hvorfor har jeg maten klar akkurat på klokkeslettet han er ferdig på trening da mon tro?

Så nå står jeg her med halvkald god mat, og han er 20min unna :( Distre jeg eller? :oppgitt:

På toppen av verket så viste det seg at han ikke var så sulten heller! :endameroppgitt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fik til slutt spist og det ble ganske godt :) Til slike tilfeller er det greit med micro :)

I dag har jeg en litt bedre dag! Været er mye bedre, selvom det er litt mye skyer innimellom.

Sov fra tolv i går kveld til ti i dag, litt for mye søvn men det får bare gå. Nå skal det bli godt med frokost og te og litt Jane Eyre.

Planer for dagen:

- Gå tur

- Lufte kanina

- Ri tur med hesten

- Besøke farmor på sykehuset

- Jobbe litt med artikler til bacheloroppgaven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eieren av hesten ringte meg i stad å lurte på om jeg kunne ha han til helgen også. Herlig! Blir MASSE hest på meg for tiden, og det er helt supert. Forrige uke hadde jeg han 6 dager og denne uken skal jeg ha han 5. Skal også ri hesten som søsteren min trener 2 ganger. Blir masse trening på meg dette her. Jeg elsker den hesten, så er helt supert at jeg får ha han så mye, da får vi trent masse så vi får utviklet oss sammen og jeg får masse mosjon.

Kunne nesten tenkt meg en egen hest jeg. Kanskje jeg får meg minegen hest om noen år, når jeg har bedre økonomi og slikt? Hvem vet.

--------------------------------

Nå har jeg vært ute hos kanina. Måket bur og gått 15 min tur med henne. Satt henne i utelufteburet etterpå.

Nå skal jeg gå meg en lang tur i de herlige været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en herlig tur på 1 time i stad! Solenskinte og varmt godt! Etterpå trente jeg styrke for mage og litt armer. Trening 8 av 10 gjennomført. Må trene i morgen og fredag for å få til ti, mendet skal jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeey! Hadde verdens herligste dresurøkt med herlige hesten i stad! En time og 10 minutter red vi og han ble skikkelig svett. Gikk i veldig bra form og følte at han hadde veldig bra bakbeinsaktivitet. Trente spesielt på samling over cavaletter (bra for ryggmuskler), overganger - at han skulle gå samlet i disse i tillegg til å reagere raskt og tempovekslinger i galopp.

Er så ufattelig fornøyd, og får så mye energi når treningen gir så bra resultater. Bra trening for meg også! Føler at vi har fått utviklet oss mye i sammen.

I morgen er det opp klokken seks for å komme seg på skolen. Helt greit det egentlig. Skal bli deilig å ha noe konstruktivt å gjøre på dagen nå. Føler uansett at jeg er mye i aktivitet om dagen og det gir meg masse god energi :)

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :-D

Er inne å leser litt :klem:

Synes også du er svært flink med dyra dine. Jeg har tre små pelsballer som er mine øyenstener. I neste uke skal alle tre til dyrlegen for sin første sjekk i år. Jeg har dem inn til dyrlegen minst to ganger i året, selv om mange synes jeg er vel hysterisk. Men jeg synes det er vår plikt som dyreier (de har ikke valgt meg som eier selv) å ta like godt vare på dem, som meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Må si meg enig med Lille Ballerina, du er kjempeflink med dyra dine :)

Hvordan går det med bacheloroppgaven din? Når skal den leveres? Har du noen andre eksamener utenom den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige dere!! Virker som om du også er en suuper dyreeier Lille Ballerina. Det liker jeg :)

Stod opp ti på seks i dag, og nå sittter jeg på skolen. Rakk å dusje, ordne meg, drikke te, smøre matpakke og spise en ordentlig frokost. Været er også strålende! Skulle egentlig vært i forelesning nå men fordi at dumme nsb var forsinket så må jeg vente til neste pause md å gå inn i forelesningen.

----------------

Fikk B på eksamen i innovajon, kreativitet og entreprenørskap. Er superfornøyd for hadde ikke så mye lesemotivasjon før den og det var mange som fikk dårlig. Var faktisk ingen i klassen som fikk A så da må jeg jo være fornøyd med B :)

På toget i dag satt jeg og oppdaterte planleggingsboken min, så nå er treningsplaner, jobbeplaner, kaninplaner, heste planer, bursdagsplaner, skoleplaner og alt skrevet ned. Deilig med ordentlig kontroll :)

Lever foresten fremdeles på den herlige treningsøkten med hesten fra i går. God følelse :)

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens planer:

- Forelesning til halv 2. Ha et lite møte med gruppen om oppgaven etterpå.

- Trene 9/10

- Se video med lost fra i går! :D

- Sammen med kjæreste på kvelden og lage noe god mat.

Jeg er foresten SKIKKELIG støl i magen. Tror det var "planken" jeg gjorde d jeg trente i går som gjorde susen.

Jeg er i virkelig godt humør i dag! Flere som er glade her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere!

Ja nå er det en stund siden jeg har vært her. Er litt i min egen hesteverden om dagen for blir utrolig mye hest, så har egentlig brukt mest tidpå en hesteblogg jeg har. Men nå tenke jeg at det ar på tide at jeg kom tilbake hit også.

Har allerede vært en tur på skolen for å levere en biblioteksbok og nå har jeg kommet hjem igjen. Har skrevet en side på forretningsplanen også i dag. Veldig fornøyd med dagen så langt :)

Planer for resten av dagen:

- Tur med kanina

- Ri dresur med Timotei

- Ridetur med Whtiney

- Pusse sprangsalen og hodelaget til Timotei

- Visning : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var å så på rekkehusleilighet i dag og jeg er forelsket! Har så lyst på den! Det er fin hage rundt og ny veranda med god plass. Legger inn bud i morgen ;) Spennende!

Denne dagen har vært super!

Har ridd to hester - dresur med den ene og tur med den andre, pusset sprangsalen til timotei, gått tur med foxy, gått en times skogstur med kjæresten og vært på visning og skrevet en og en halv side på oppgaven og vært en liten tur på skolen (dro hjemmefra sju og var hjemme to).

Hvordan har jeg rukket alt dette??

Koselig at dere stikker innom lille ballerina og marihan :klemmer:

Trening 1/10 for mars fullført!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et herlig vær!! Er hjemme hos kjæresten mens han er på jobb og skal jobbe med semesteroppgaven og bacheloroppgaven. Også tenkte jeg å gå en tur for det er så fin vær, og turterrenget her er helt herlig.

I dag blir det vel budrunder også!! Det blir så spennende! Jeg kan liksom skikkelig se for meg i den leiligheten. Den har nemmelig to etasjer + kjeller som er uinnredet. Hagen og alt gør den bare perfekt for oss! <3 Dette blir spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...