Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Gjest marihan

Så bra at eksamen gikk greit! Sikker herlig å være ferdig med den. Høres ut som du ellers har hatt en bra dag, koselig å lese ;)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Marihan! Håper alt står bra til :klemmer: Det erk jempedeilig å være ferdig med eksamen!! :)

Jeg har kledd på meg, men sitter i senga. Vondt i hodet og føler meg litt små slapp. Regner med at det går over etter litt mat for jeg er skikkelig sulten. Er hos kjæresten mens han er på jobb. Tenkte jeg skulle vært flink å gå ned i butikken etterhvert å kjøpe middag. Nå som eksamen er over må jeg bli flinkere til å få beveget på meg :)

Andre planer jeg har i dag er å få lest litt artikler til bacheloroppgaven, men mulig jeg utsetter det til i morgen ;) Skal også i stallen i kveld. Trene dresur med hesten.

På torsdag har jeg fremdeles ingen planer, men får vel slenge inn både skolearbeid og trening.

På fredag skal jeg og mamma på shoppingtur sammen og handle gave til søster. Etter det skal jeg ha to hester og til slutt så skal jeg på ost og vinkveld til en veninne fra jobben. Det blir koselig!!

Til helgen har jeg min første frihelg på SEKS UKER! Den skal nytes. Får håpe det dukker opp noen visninger å gå på da.

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, gratulere med vell overstått eksamen!! :)

Ser ut som du har uka full, jeg elsker ost og vinkvelder med jentene..du må kose deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zarabi! :D Ost og vinkvelder er kjempekoselige! Bør absolutt ha det oftere. Føler jeg ikke har hatt et så veldig sosialt liv fordi jeg har jobbet hver helg i 2008 frem til nå. Så er kanskje på tide igjen ;)

Hvordan er formen din? Håper du blir fort frisk igjen Zarabi! Uken min r egentlig ikke så veldig full. Har litt gjøre hver dag, og bør bruke MANGE timer på bacheloroppgave. Men kan styre alt selv og da er det jo greit. Børfå besøkt farmor på sykehuset en dag til denne uken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen ringte nettopp og jeg skal jobbe fra halv ti i kveld og utover. Skal bare rigge om møtesaler til i morgen, så det er heeelt greit for meg. Har jo fri i morgen og trenger så mye penger som mulig. Da må jeg i stallen litt tidligere og sånn men det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Greit med litt ekstra penger :) Jeg må seriøst få meg en jobb snart, har ikke fått lønn siden desember.. Du får nyte frihelga di masse! Seks helger på rad er ganske masse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GossipGirl
Sjefen ringte nettopp og jeg skal jobbe fra halv ti i kveld og utover. Skal bare rigge om møtesaler til i morgen, så det er heeelt greit for meg. Har jo fri i morgen og trenger så mye penger som mulig. Da må jeg i stallen litt tidligere og sånn men det ordner seg!

Hei søta.

Savner skriveriene dine.

Alltid godt med ekstra penger, kos deg på jobb da.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihan; det skader aldri med litt ekstra penger nei! Er så deilig å få lønning ;) Nå bruker ikke jeg så fryktelig mye penger siden jeg ikke har kjøpt klær siden november (merker det begynner å klø i fingrene nå ja) og jeg bor j gratis, og har en kjæreste som skjemmer meg bort ;) Men da får jeg jo spart mye mer da. Du finner sikkert en jobb snart. Butikkjobb er ikke det mest spennende, men man tjener penger på det i alle fall. Du kan jo også søke på hoteller som servitør, kursvertinne osv. Eller hvis du liker barn så kan jo barnehage og SFO være greit.

Gossip Girl; Så koselig at du titter innom :klemmer: Har du like mye å gjøre om dagen? Jeg har hatt en del å gjøre, men nå er det ganske rolig så blir nok mer kvinneguiden på meg fremmover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet 3,5 timer i går. Fra ti til halv to på natten. Det er ikke så mye, men alle monner drar ;) Da jeg kom hjem spiste jeg og surret litt rundt før jeg endelig fikk langt meg. Sov derfor til kvart på elleve i dag ;)

Har fremdeles vondt i hodet. Det irriterer meg. Egentlig hadde jeg ingen store planer for dagen, men nå har jeg fått det allikevel;

- Jobbe på jobben til kjæresten fra rundt to til fem. Ikke så mange timer, men som sagt; alle monner drar.

- Ri hesten som søsteren min trener. (Hun har skole å jobb i dag så da tropper jeg opp med glede)

- Jobbe med stoff til bacheloroppgaven. Dette må jeg få gjort før jeg drar på jobben!

- Trene - hvis jeg rekker det.

Jeg har lagd meg et mål om å prøve å få jobbet 50 timer denne måneden. Da har jeg vel tjent med tillegg rundt 7000 før skatt. Det er jo en grei sum. Men det gjenstår å se om jeg klarer det. Skal egentlig ikke jobbe før helgen om to uker, men regner med at det dukker opp den del jobbing før det. Har nemlig bare jobbet rundt 22 timer hittil hvis jeg regner med i dag.

Vel nå er det nok tull. Nå skal jeg få i meg frokost, en stooor rykende varm kopp te og så er det pensum helt frem til jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er til å jobbe ved siden av studiene!! Blir helt imponert jeg :jepp:

Blir det noen flere visninger framover?

:klem: kos deg hjemme (med pensum :ler:) til du skal på jobb da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet også vedsiden av studiene i løpet av de tre årene med spl. Det var knallhardt under examensperiodene, men nå er jeg så glad for at jeg slapp unna lån og slikt. Synes du er tøff som står på å jobber, men ikke slit deg ut :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle tre :klemmer: Håper dere får en super helg!

I går hadde jeg fri, men skal si dagen gikk i ett for det. Bare koselige ting da. Først så vra jeg og mamma ute på handletur for å finne bursdagsgaver til pappa og søster. Det tok lang tid, og formen min er fremdeles ikke på topp. Rett etter handlingen slang jeg i meg en brødskive og kom meg i stallen. Hadde jo to hester i dag, og hadde dårlig tid så da var det bare å komme i gang. Gjorde unna alt stallarbeidet og red ut med hesten jeg trener. Varmet opp på traktorveiene og trente dresur på utebanen etterpå. Han gikk veldig bra, så er absolutt fornøyd! Hesten som søsteren min egentlig rir, måtte jeg gi fri siden det ble litt knapt med tid. Men den fikk i alle fall stellet sitt.

Etter stallen var det rett i dusjen også dro jeg til en jobbveninne for å drikke vin og spise ost og kjeks. Kjempekoselig! Føler meg litt uggen i dag da ;)

------------------------------------------

dag e det lørdag og jeg skal ikke jobbe. Føles merkelig ut... Har i alle fall noen små planer:

- Jobbe litt med bacheloroppgaven

- Vanne planter

- Måke kaninbur

- Gå tur med kanin

- Rydde soverom

--------------------------------------------

Vi har også funnet en leilighet vi har lyst til å se på! Det er ikke visning før den 18, som er en mandag da... Det passer litt dårlig med tidspunkt så vi tenkte å spørre om vi kunne få en visning litt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marihan

Dere får sikkert komme å se på den tidligere hvis dere ringer :) Vi skal å se på en på mandag som jeg tror er veldig bra, gleder meg!!

Ha en fin helg videre ;)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alwa; :ler: Ja ler litt av meg selv jeg også. Men jeg tror den setter pris på at jeg tar den med ut på tur da ;)

Marihan; Vi tenkte å få til det :) Men nå tror jeg at vi ikke er så interessert i den allikevell, for vi vil ha større lelighet : P

Dette har vært en deilig søndag! Jobbet 2 timer på jobben til kjæresten med diverse kontorarbeid (mye kopiering med andre ord ;) ) Etterpå tittet i Switch og så trente jeg.Trening 2/10 denne måneden. Ikke bra!! Men var flink i dag da!

Har funnet en leilighet med liten hageflekk vi skal se på på tirsdag : D

Nå sitte jeg, kjæresten og søster og spiller play station faktisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest GossipGirl

Hei Miss Ariel. :)

Morsomt å lese om leilighetplanene deres. Håper dere finner mye fint på visning, og at dere til og med blir så begeistret at dere kanskje slenger inn et bud eller to? Ser selv på leilighet for tiden, (for det meste i det stille), men da blir det nok med økonomisk hjelp av foreldre. Ettersom jeg bor alene har jeg ikke sjanse i havet til å betale tilbake et så stort lån alene på noen år. Og, foreldrene mine har alltid vært innstilte på å hjelpe både meg og broren min i etableringsfasen, så det kan bli spennende. Antar jeg kommer til å lete skikkelig når jeg er ferdig med den verste jobbperioden, så hvis du har et godt tips eller to, hører jeg gjerne fra deg.

Høres ellers ut som om du har hatt en veldig fin og avslappende søndag. Play Station er by the way det beste spillet ever.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gossipgirl! Så koselig å høre fra deg  Vi har allerede lagt inn bud på en leilighet, men vi fikk den ikke. Vi skal på visning igjen i morgen, og jeg er veldig spent! Dette er mer rekkehus enn leilighet og har en liten søt hage og litt større veranda. Jeg og kjæresten tror vi har funnet ut at vi ikke har så fryktelig lyst til å være ”innestengt” i en trang leilighet. Da blir fort prisklassen litt høyere og letet litt vanskeligere men vi har jo egentlig all verdens tid! Du kan i alle fall glede deg til du skal begynne å lete ordentlig. Det er veldig spennende, men også litt frustrerende ;)

Nå sitter jeg her og spiser frokost med en stor kopp hvit te, ren grapefruktjuice og brødskiver med skinke og tomat. Herlig start på dagen : )

I dag er jeg skikkelig støl etter treningen i går, så må vel si at jeg er fornøyd med meg selv! Nå gjelder det bare å opprettholde motivasjonen.

I går kveld gikk jeg en lengre tur i skogen med kanina. Tror hun hadde gått av det. Kaniner trenger da muskler og god helse like mye som mennesker? Tror kaniner egentlig er veldig misforstått sånn sett. De har det ikke noe godt når de må stå stille i et bur og dytte i seg mat dag ut og dag inn.

I dag har jeg store planer om å jobbe med oppgave! Det må rett og slett gjøres. Til onsdagen skal jeg møte gruppen på skolen og da skal alle ha begynt å skrive, og jeg vil helst ha gjort så mye som mulig. Det skal jeg begynne med så fort jeg har oppdatert meg ferdig her inne ; )

Må bare ha med at jeg tok en lang dusj i går. Barberte legger osv, filte føttene, klippet negler, smurte beina inn med natusan med litt selvbruningskrem i (selv om den ikke funker så bra) og resten av kroppen med body butter med mango, og neglebåndsolje til huden rundt neglene. Helt herlig følelse, og føler meg fremdeles skikkelig myk og god! Må virkelig være flinkere til å gjøre dette oftere.

Men tilbake til dagens planer:

- Jobbe med bachelor oppgaven

- Gå tur med kaninen

- Ri tur med hesten

Har egentlig ingen større planer enn dette. Men jobbing med oppgaven skal jeg gjøre lenge, så det blir nok å gjøre for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg har vært litt flink nå! Har klart å skrive 2 sider til teorikapittelet til bacheloroppgaven. Det er bare et utkast selvfølgelig, men er fornøyd med at jeg har fått gjort det. Spesielt siden vi egentlig bare trengte å skrive ned stikkord før vi møtes på onsdag. Nå skal jeg printe ut noen artikler og lese litt til, før jeg skriver noe mer. Er i alle fall fornøyd med det jeg har fått gjort nå :) Bedre å være før var :) Blir nok så mye stress med oppgaven at det er like greit å få gjort så mye som mulig så man slipper å stresse så mye utover.

Nå skal jeg lage meg spagetti! Nam ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Flink du er til å studere :) Veldig greit å kommer godt igang, så du ikke må stresse på sluten. Må komme i gang med noe jeg og..

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...