Gjest Gjest_Mette_* Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Hei! Jeg har fått fjernet en stor gammel amalgamfylling, pga smerter fra denne jekselen i overkjeven. Under jekselen fant tannlegen et hull. Hun la en midlertidig fylling, og sa at vi fikk se hvordan det gikk. jeg har fremdeles vondt og har etterhvert fått ising i underkjeven på samme side også, særdeles vondt når jeg spiser frukt. Tannlegen mente dette skyldtes at det er en sprekk i tannen som hun fjernet fyllingen på. Jeg lurer på hvilke erfaringer dere har med dette? Har noen hatt noe lignende? Reiser på ferie på mandag, og har lyst til å bli kvitt dette. Enten så murrer det i tannen i overkjeven, ellers så iser det i underkjeven på samme side. Tror dere tannen må rotfylles? Har fått time i morgen. Må nevne at jeg hver gang jeg får problemer må gå til tannlegn fem seks ganger før det blir gjort noe.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Kan noen være så snill å svare? Pliiiiiiiiissssssss.
*MEDUSA* Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 (endret) Hei. Var i dag hos tannlegen og sjekket smerter i en tann, det viste seg ikke å være hull men en sprekk i den bakerste jekselen. Det var vondt å tygge og drikke varmt og kaldt.. Tannlegen sa det komme til å ordne seg selv, smertene var vanlige når sprekken var fersk Og ville forsvinne.. For ettertiden når biten ville falle av er vel en annen historie, det var avhengig av hvordan tannen var sprukket.. Tannlegen filte av den høyeste biten av den vonde tannen slik at det ikke skulle bli press når jeg biter sammen, og vips går ut av tannlegestolen og smertene er virkelig borte.. Kjenner litt sånn noe hvis jeg biter skikkelig hardt skjevt, men det blir vel bedre det også.. Så lykke til i morgen.. Endret 12. juli 2007 av *MEDUSA*
Gjest Gjest_Mette_* Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Hei! Og takk for svar . Hadde du en sprekk som gjorde at det hadde falt av en bit av tannen? Jeg har trolig en sprekk som er inne i tannen, hvis du skjønner? Er veldig usikker på hva de kommer til å gjøre. Jeg har hatt veldig mye problemer med tennene siden jeg var liten. Det forverret seg i dag i den aktuelle tannen når jeg spiste noe varmt.
*MEDUSA* Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 (endret) Tannlegen så så vidt en sprekk, men det var ikke falt av noen bit enda.. Satser på den holder seg der og forblir smertefri Hvis den falt av var det lettere å fikse, det var det eneste.. For ellers så måtte de slå vekk biten for å fikse det, ingen annen måte sa han.. Det var ingenting vondt og farligt så ikke vær bekymret for det:-) Endret 12. juli 2007 av *MEDUSA*
Gjest Gjest_Mette_* Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Hei igjen! Jeg var ferdig hod tannlegen for ca en time siden. Tannlegen åpnet tannen igjen og fant ut at det var betent. Så det endte med at hun begynte på en rotfylling. Festlige greier....not!.... Fikk mensen i natt også, så dette er virkelig gøy
*MEDUSA* Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Uffdå.. hørtes ikke godt ut... ja det er vel ikke fredag den trettende i dag for ingenting glad jeg fikk komme i går God helg og god bedring i allefall
Gjest Gjest_Mette_* Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Takk for det . Og god helg til deg også. Håper det går over, har vært litt øm og hatt litt vondt etterpå. Fredag dem trettemde er det så visst ja. Jeg har hatt både begynnende rotfylling og jeg har mensen i tillegg på den av de værste dagene. Men, men sånn er livet. God helg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå