Crazee Skrevet 18. mars 2003 #61 Skrevet 18. mars 2003 Vel, Lasse. Kanskje det er vanskelig å forstå fordi du er MANN ? Neeeiiii... Eg forstår det då? Men kanskje eg tenkjer som ei dame? Sminke er berre å pynta seg, på same måte som hårfarging, tatovering, smykke, ulike frisyrer, vakre/stilige klede og sko i staden for berre praktiske. Og me pyntar oss av ulike grunnar; for å føla oss vel, for å gi eit bestemt inntrykk, for å oppnå noko - og det er noko både kvinner og menn gjer. Prøv en dag i mine sko' date=' så kan du kjenne det selv.[/quote'] Sikkert for små... ;-) Ah, akkurat det har det vore undersøkingar på. Rettnok varierar idealet frå kultur til kultur, men dei som vert sett på som vakre er symmetriske og proporsjonale. (Var eit bestemt forhold som gjekk igjen overalt for dei som var rekna som vakre - jo vakrare, jo oftare stemte måla deira overeins med dette forholdet.) Vel - det var i grunnen det eg ville kommentere. Og det Sissan nemner med kvinner som blir oversett fordi dei er for vakre meinar eg eg har høyrt om òg. (Korleis det var med vakre menn tør eg ikkje seia...)
Mathias Skrevet 19. mars 2003 #62 Skrevet 19. mars 2003 Clesse hadde et helt progr om hvilke mål som gjorde folk vakre han... Alt måtte stå i et visst forhold til hverandre, og da syntes vi de var vakre... Forskjellen fra 1700-tallet etc er at det da var kun overklassen som snurpet og pyntet så ille... Ellers er veldig mye av poenget med det jeg skriver å få den som skriver til å TENKE:.... HVORFOR gjør vi nå egentlig dette... hmm... ok, dette er grunnen, men det står jeg for... Om noen sminker seg eller kler seg på en viss åte pga at en vil passe inn... så ok, men vit hva du gjør da... Dessuten er det jo interresant å grunne på hvorfor en føler seg mer vel med sminke...?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå