Gå til innhold

Eggeplommer til overs + jalapenos

Anbefalte innlegg

Skrevet

:hallo:

Har 6 eggeplommer til overs jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med.. Noe som kan fryses ned hadde vært ekstra flott.

Har også en del jalapenos i huset som jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med..

Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aioli er godt og kan brukes til så mangt. Også kan du krydre med jalapenos.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk servert en type friterte mozarellakuler en gang som var fantastisk gode!

Det var rett og slett mozarellaost og opphakket jalapeños som var knadd og formet til små kuler. Så var de rullet i eggeplomme og etterpå i brødrasp. Deretter rullet i eggeplomme enda en gang og deretter i brødrasp igjen før de ble fritert.

Fantastisk god snacks!

Skrevet

Eggeplommer: Hjemmelaget iskrem? Går fort noen eggeplommer til det. I potetmos, for gratinering/ekstra smak. Hjemmelaget bearnaise, hollandaise, majones? Creme brulée? Vaniljekrem/eggekrem? Spaghetti carbonara? Omelett/eggerøre med ekstra eggeplommer? (Her i huset er problemet oftere å bli kvitt eggehvittene. Grenser for hvor ofte vi vil ha marengs, liksom...)

Jalapenos bruker vi stort sett til tex-mex i alle mulige varianter. Er også godt i omeletter, på burgere, i gryteretter, pizza, som fyll i kyllingfilet (f.eks. sammen med ost), smakstilsetning i potetmos... Men et glass holder i evigheter selv etter åpning, så jeg hadde ikke bekymret meg om at de skulle bli ødelagt med det første.

Skrevet

Mange gode tips over her. Jeg tenkte også på iskrem. Jeg har en lett oppskrift - bokstavelig talt. 8 eggeplommer, 6 ss melis, 500gr bringebær elle jordbær og 600gr (2 bokser) vaniljekesam. Det blir en stor porsjon - ca. en isboks. :sikle:

Skrevet
Mange gode tips over her. Jeg tenkte også på iskrem. Jeg har en lett oppskrift - bokstavelig talt. 8 eggeplommer, 6 ss melis, 500gr bringebær elle jordbær og 600gr (2 bokser) vaniljekesam. Det blir en stor porsjon - ca. en isboks. :sikle:

Oi, denne må jeg prøve meg på en dag! :sikle:

Tror det blir Spaghetti carbonara denne gang. Noen som har en godt og enkel oppskrift på det? :sjenert:

Jalapenosene er friske (altså ikke på glass), så derfor jeg har det ltt travelt med å "bli kvitt" dem.

Tusen takk for alle tips dere! :)

Skrevet
Jalapenosene er friske (altså ikke på glass), så derfor jeg har det ltt travelt med å "bli kvitt" dem.

Hva med å ha dem på pizzaboller? Det er greit å ha et lager av det i fryseren...

Skrevet

Tusen takk for alle tips dere! :)

Skjær dem i to på langs, evt i skiver, med eller uten frø etter hva du foretrekker, og frys dem ned. Jeg gjør alltid dette med friske chili.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Nå vet jeg ingrediensene, men hvordan lages denne iskremen? Alt i mixer?? Så veldig godt ut! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...