Gjest minipilla Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Hei, etter å ha lest innlegg om Cerazette lenger ned i denne debatten, har jeg et spørsmål. Jeg har en resept med Cerazette som jeg ikke har hentet ennå. Jeg har nettopp avsluttet min pillefrieuke på Microgynon, og skal da starte på nye piller i morgen. Jeg har ikke hentet nye piller siden jeg var hos legen fordi jeg ville heller ha minipillen. Etter alle svar med mens flere uker av gangen og spotting hele tiden, begynner jeg litt å lure på Cerazette. Da kommer mitt spørsmål, har noen prøvd Conludag, og også prøvd Cerazette, hvordan føler dere for det ene eller det andre? Takknemlig for svar!
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Jeg har gått på begge. Aberet med Conludag(slik jeg ser det) er at det er en "vanlig" minipille, noe som gjør at du bør ta den på nøyaktig samme tidspunkt hver dag for å unngå blødningsrot. I tillegg mener jeg at man kun har tre(korriger meg hvis jeg tar feil) sikkerhetsmargin på Conludag. Dvs. at dersom du tar den kl 8 en dag, så må du ikke ta den senere enn kl11 neste dag for å fremdeles beholde prevensjonseffekten. På Cerazette har man 12 timers slingringsmonn slik som på vanlige p-piller. I tillegg kan man miste menstruasjonen på Cerazette - noe som for meg er et stort pluss. Det virker imidlertid som om folk som oftest havner i en av to grupper når de begynner på Cerazette. Enten mister de mensen helt, eller så blir de gående å spotte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå