Gå til innhold

Billigste bredbånd?


Gjest piropa

Anbefalte innlegg

Gjest piropa

Noen som har bedre peiling på dette enn meg? :) Vi er tre (fattige) studenter som skal ordne oss bredbånd (trådløst) i leiligheten vår. Kan noen gi oss gode tips? Hva er det billigste bredbånds-abbonnementet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest piropa

Okei..var jo en oversikt der, men veit ikke om det hjelper meg så mye - det er vel en viss sammenheng mellom pris/hastighet - så til dere som har litt bedre peiling enn meg; Hvilken hastighet bør vi ha på bredbåndet vårt? Det vi kommer til å bruke det til er:

*nedlasting av musikk

*surfing

*youtube-videoer

*muligens nedlasting av tv-episoder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde sammen med ei venninne forrige skoleår, vi klarte oss veldig fint med det billigste abb. fra NextGenTel, vi brukte det vel til omtrent det samme som dere. Det koster 330/mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Okei..var jo en oversikt der, men veit ikke om det hjelper meg så mye - det er vel en viss sammenheng mellom pris/hastighet - så til dere som har litt bedre peiling enn meg; Hvilken hastighet bør vi ha på bredbåndet vårt? Det vi kommer til å bruke det til er:

*nedlasting av musikk

*surfing

*youtube-videoer

*muligens nedlasting av tv-episoder

Skal dere bruke det samtidig, altså 3 personer på hver sin PC på samme tid på samme linje vil jeg verken anbefale trådløst eller den billigste linjen til noen av selskapene.

Skal dere derimot ha en pc tilkoblet nett så holder den billigste til NGT i massevis.

Det som også går an er å bestille en linje som dere fordeler trådløst ut til de forskjellige brukerne i kollektivet. Få noen som er PROFF til å hjelpe dere med sikring og kryptering av nettet slik at dere ikke deler ut gratis nett til naboer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...