Angelheart Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Nå har vi fått nok av regnvær og flom her hjemme, så nå planlegges det sydentur! Har mest lyst til å besøke en gresk øy, da jeg tidligere har vært på flere av disse og stortrives i Hellas. Forskjellen nå er at vi reiser med barn, det er nytt for oss.... Er det noen av dere bereiste KG-ere som har noen hoteller å anbefale for oss? Vi er to voksne og tre barn på henholdsvis 15, 3 og 1/2 år. Ønsker helst et leilighetshotell med barnebasseng og en liten resturant, men er åpen for alternativer dersom du vet om noe som er supert! Vi satser på å reisei slutten av august/begynnelsen av september. Håper på mange gode forslag
Mixelite Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Vi er to voksne og tre barn på henholdsvis 15, 3 og 1/2 år. Ønsker helst et leilighetshotell med barnebasseng og en liten resturant, men er åpen for alternativer dersom du vet om noe som er supert! Har dere vært på Chios? Øya har lite turisme, mange severdigheter, god mat og utrolig gjestfrie mennesker. Jeg kjenner ikke til hvordan det er med barnebasseng rundtomkring, men Sea View resorts i Karfas har iallfall både leiligheter/studios, barnebasseng og restaurant! http://www.hellaswings.no/hotell.asp?id=121# Ellers ligger det veldig mange familievennlige hoteller på Chios, selv om de kanskje ikke fyller _alle_ kravene dere har. Ta en titt i katalogene til Hellaswings og Lilleput Du finner dem og mer info om Chios på hjemmesiden min.
t-schnuppa Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Noen i slekta reiser hit hvert år. De har 2 barn som nå er 8år og 4år. De elsker stedet
kathrine79 Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Er det noen av dere bereiste KG-ere som har noen hoteller å anbefale for oss? Hei! Litt vanskelig å anbefale når jeg vet så lite om hva dere forventer dere av ferien? Sol, bading og god mat? Eller vil dere virkelig oppleve Hellas?
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Vi har vært her to ganger: http://www.ving.no/sunwing/sunwingResort.a...mp;itemid=15069 Første gangen var barna 2, 8 og 9 år. Synes det er nydelig der. Avslappende badeferie i den lille landsbyen Makrigialos på Kretas sørkyst. Nydelige sandstrender, ganske fint å snorkle ved klippene, koselige restauranter ved stranden i landsbyen.
Angelheart Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2007 Takker for mange gode svar. Det ble nok Poros på oss denne gang, så vi er spente på å se hvordan det er der. Er ganske sær på mine ønsker så det ble absolutt ikke lett å finne noe sted. Jeg HATER store resortanlegg med flere hundre rom, skandinaviske reiseledere/aktivitetsledere som aktiviserer oss i hjel, kjøttkaker på menyen osv. Dessverre virker det som om det er opplest og vedtatt at alle med barn ønsker seg til slike steder, for det er ikke så lett å finne noe annet hvis man søker på "barn og familie-alternativene" hos de forskjellige turoperatørene. Vi snuste litt på noen koselige, små leilighetshotell på Kreta, men flytidene gjorde Kreta helt uaktuell. Orker ikke nattflyvning med to små i reisefølget...... Men nå er reisen bestillt og vi teller uker og dager til avreise!
kathrine79 Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Orker ikke nattflyvning med to små i reisefølget...... Det skjønner jeg godt, de flyvningene orker ikke vi heller, UTEN barn. Men mange med bar da Stakkars unger, drar sundt på flyplasser, fly etc. midt på natta... Et tips er å fly med Norwegian eller Sterling, de har bedre rutetider og bestille hotell gjennom for eksempel Ving. Kan anbefale dette hotellet, fantastisk for barnefamilier, 2 svære basseng med masse plass rundt http://ving.no/hotel/hotelMaster.aspx?Hote...rOnCategoryId=1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå