Gå til innhold

Lade mobilen


Gjest vimselot

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot

Jeg slurver ofte og lader mobilen før batteriet er tomt. Men nå har jeg ny mobil, og vil helst ikke ha et batteri som blir flatt etter kort tids bruk.

Hvor ofte kan jeg lade mobilen før batteriet er helt tomt, uten at det skader mobilen nevneverdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tweek

Du kan fint lade mobilen før den er tom. Det var ofte sånn før p.g.a batteritypen, men de batteriene som brukes nå spiller det ingen rolle for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse moderne tider kan du lade mobilen når du vil, uten at det påvirker batteriet et gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg kjøpte mobil fikk jeg beskjed om å lade helt opp og helt ut - til telefonen slår seg av de 3 første gangene.

Etter det var det fritt fram....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Så lenge du har et Li-basert batteri så skal det ikke ha noen betydning, disse har ikke "hukommelse" så betyr ikke noe hvor påpasselig du er med å lade helt opp og helt ut. Det var de gamle Ni-MH batteriene det var et slikt pes med. Og jeg tror alle telefoner idag leveres med Li-baserte batterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lader helt ut før jeg lader opp igjen - nesten hver eneste gang. Jeg syns det virker som telefonen bruker kortere tid på å lade ut om jeg ikke venter til den er helt utladet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...