Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2007 #21 Skrevet 15. juli 2007 Så du bestrider at det foregår utstrakt bruk av fysisk avstraffelse i mange av skolene i sørstatene i USA? Du mener for eksempel at disse utsagnene fra 2005 er falske: "Stephen Gollhofer, principal at Webb City High School, said at the high school both the students and the parents have to choose swats before they are administered. He said students will choose three swats instead of a three-hour detention or suspension, so they can get their discipline over with quickly." "The Webb City school district reported 279 incidents of corporal punishment last year." "I think that corporal punishment and spanking in the schools is completely appropriate," said Michael Banes, a Carthage resident. "I think that there should be an established policy and established boundaries, and I think that if everyone is on the same page, then I think certainly we can spank children in the schools when those boundaries are set." Du hevder det foregår utstrakt brukt av fysisk avstraffelse i USA, og refererer til ett skoledistrikt. Nå skal jeg være den første til å innrømme at det finnes små grupper som driver med veldig rare ting i USA. Men ett skoledistrikt utgjør altså ikke "utstrakt bruk av fysisk avstraffelse i mange av skolene i sørstatene i USA". Det som mangler der er et solid søksmål for å tvinge endring av praksis. At lærere ikke har lov å ha fysisk kontakt med elever er informasjon jeg har fra min mann, som er amerikaner og har gått igjennom det amerikanske skolesystemet. Jeg tror han har større kunnskap om sitt land enn du har lest deg til på Wikipedia.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2007 #22 Skrevet 15. juli 2007 (endret) Du hevder det foregår utstrakt brukt av fysisk avstraffelse i USA, og refererer til ett skoledistrikt. Nå skal jeg være den første til å innrømme at det finnes små grupper som driver med veldig rare ting i USA. Men ett skoledistrikt utgjør altså ikke "utstrakt bruk av fysisk avstraffelse i mange av skolene i sørstatene i USA". Det som mangler der er et solid søksmål for å tvinge endring av praksis. At lærere ikke har lov å ha fysisk kontakt med elever er informasjon jeg har fra min mann, som er amerikaner og har gått igjennom det amerikanske skolesystemet. Jeg tror han har større kunnskap om sitt land enn du har lest deg til på Wikipedia. Jeg tviler ikke på at mannen din har stor kunnskap om skolesystemet i den staten han er fra, men det er enorme forskjeller på hvordan statene gjør ting. (Dette gjelder for øvrig på alle områder, ikke bare skole). Forskjellen mellom for eksempel Massachusettes og Alabama er svært stor. Det er helt latterlig at du hevder dette er noe som ikke forekommer mange steder. Kanskje du bli fornøyd med denne kilden: http://www.corpun.com/ er en side som dokumenterer fysisk straffelse over hele verden på en objektiv måte. Det er altså ingen organisasjon som driver kritikk og de har derfor ikke interesse av å overdrive problemet. La oss se hva de har å si: http://www.corpun.com/rules3.htm "Many people, even within the USA, think corporal punishment has long disappeared from American public schools. This is not so. It is true that the incidence of CP has declined sharply in recent years, but only 29 states (plus D.C. and Puerto Rico) have actually abolished it, either de facto or de jure. CP is still lawful in the other 21 states, and it remains a common practice in four of them, all in the South: Alabama, Arkansas, Mississippi and Tennessee. It is also routine, but only in a minority of (often rural or small-town) schools, in four more southern states: Georgia, Louisiana, Oklahoma and Texas." Fysiske avstraffelse brukes altså heldigvis mindre og mindre, men det har langt fra forsvunnet. 50,489 tilfeller av fysisk avstraffelse i Texas kan vel neppe kalles "små grupper som driver med veldig rare ting". Citerad text avkortad med hänvisning till Copyright. Se reglerna. /Furstina (moderator) Endret 15. juli 2007 av Furstina
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #23 Skrevet 17. juli 2007 Jeg tviler ikke på at mannen din har stor kunnskap om skolesystemet i den staten han er fra, men det er enorme forskjeller på hvordan statene gjør ting. (Dette gjelder for øvrig på alle områder, ikke bare skole). Forskjellen mellom for eksempel Massachusettes og Alabama er svært stor. Og du har forstått at det er forskjeller på stater, men ikke ham som er derfra?? Det er arrogant, må jeg si. Du undervurderer ham glatt fordi han er amerikaner. Riktignok er det mange ignorante folk i USA, men ikke glem at de også har en stor andel meget velutdannede og intelligente folk, de har de beste universitetene i verden, osv. Jeg vil påstå han har mye mer peiling på diversitetene i landet USA og mellom interne stater enn du har. Han bodde forøvrig i flere stater under oppveksten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå