Gå til innhold

Egne smykker - dødslett!


Imax

Anbefalte innlegg

i helgen har jeg hatt litt tid til bryllupsting. Har laget egne smykker! Jeg har kjøpt tynt "fiskesnøre" og laget et perlekjede med perlene "fra hverandre", (6-10 perler på ett kjede). Dødslett å lage! Har også laget klokkereim i samme (med en klokke jeg hadde hvor reima var ødelagt), jeg er nemlig klokkoman. Og så har jeg laget tiara i de samme lyseblå perlene, men nå har jeg ikke flere blå perler igjen! Men jeg skal lage øredobber i samme, og kjede, armbånd og hårpynt til mine 3 brudepiker i samme. Billig og dødslekkert (faktisk!). Og da matcher vi. Har nemlig lyseblå blomster på kjolen, derfor er perlene lyseblå. Og som jeg har skrevet tidligere har jeg laget små bokstaver i de samme perlene til å ha på skoene (min samboers initialer).

Kjøpte også lyseblått papir på Norway Designs i går, så nå skal det lages invitasjoner også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor har du fått tak i utstyret hen?

Og hvor får du inspirasjonen fra? Og kreativiteten?

Skulle gjerne ha gjort dette selv, men skjønner bare ikke hvordan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt noen bilder nå, skal se om jeg får lagt det ut. Det er ikke så lett å ta bilde, for man ser det ikke så lett...

Inspirasjonen til å lage tiara selv har jeg fått her inne, for det er jo en som lager og selger som er her inne. men jeg har knotet en del, prøvd med forskjellige perler osv. og jeg vet jo ikke om det fungerer før jeg har satt det i håret...

Smykket har jeg kommet på fordi jeg egentlig hadde kjøpt et sånt smykke, men så var ikke farven helt riktig. så da laget jeg et selv! Det er faktisk UTROLIG enkelt å lage halsbåndet. Utstyr har jeg kjøpt på Panduro. Kjøpte fiskesnøre, perler og "perlestoppere" og kjedelås. Tang hadde jeg fra før. Klipp snøret i passe lengde (litt lenger så du kan knyte knute på enden. Træ på en perle med en "perlestopper" på hver side. Perlestopperen klemmer man flat med tangen, og VIPS! sitter perlen fast (ser ut som om den henger i luften på avstand, for du ser ikke fiskesnøret). Så måler du en gitt avstand til neste perle (eks. 4-5 cm) og gjentar. Mitt smykke har 9 perler. Avslutter med knute, hvor du klemmer kjedelås på hver ende av snøret (knuten på oversiden) flat, slik at den sitter. Tok meg 10-15 min, kun!!! Lagde klokkereimen på samme måte, men festet da flere snorer i klokken. Armbånd kan lages til å matche, må selvsagt også lage øredobber (har ikke helt sett på hvordan enda).

Bøker finnes i tonnevis på temaet, jeg har bare bladd litt og gjort det etter husken.

skal se om jeg får lagt inn bilder etterhvert på denne linken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg tatt noen bilder som du finner her:

De er ikke så gode, men dere kan få inntrykk av smykkene ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du la ut bildene!

De var nydelige, og ja nå så det litt enklere ut!

Klokken var utrolig :o :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Jeg har også laget tiaraer selv, 6 stk til nå av sølvstål, såkalt låsetråd og perler. Blir vanskelig å velge...Inspirasjonen henter jeg fra bilder på Internett eller i magasiner som jeg for anledningen har lånt. Var greiere enn jeg trodde...

Perletiaraen på bildet var forresten kjempeflott!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint alt sammen! Har selv tenkt å prøve meg litt fram og prøve å se om jeg klarer å få til noe som passer. Finner jo masse inspirasjon her! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine smykker, virkelig!

Tror jeg skal ta meg en tur på Panduro og kjøpe litt utstyr jeg og, for jeg kunne godt tenke meg noe slike flotte smykker jeg og. Og jeg tror lillesøstern ville bli henrykt over å få være med og lage!

Men til bryllupet mitt vil jeg har "skikkelige" smykker, laget av ekte perler og kjøpt hos en gullsmed. Føler liksom at slike smykker som lages av Panduro-ting er litt mer til hverdags jeg, selv om de er aldeles nydelige. Vil ha noe ekte til de virkelig store anledningene. (Jeg skal ikke ha tiara uansett, skal bare ha slør og kanskje noen blomster i håret..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så fine de var... Likte klokka kjempe godt... Kanskje jeg skulle laget meg en selv...? :D

Ble helt inspirert her jeg satt..

Takk for tips og flotte bilder.... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykkene ble kjempefine Imax! Du er skikkelig flink. Løkkene i enden av tiaraen ble også perfekt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at klokken ikke er helt ferdig på bildet, jeg må tilpasse og klippe til.

Og jeg skjønner godt dere som vil kjøpe smykker hos gullsmeden, men jeg må si at smykkene ble så flotte at de ser kjøpt ut (no shit!). Bakgrunnen for at jeg laget smykket var at jeg hadde kjøpt et tilsvarende, men at perlene var grønn-blå, og jeg ville ha lyseblå. Smykket med to rader (rosa og grå perler) har jeg brukt på jobben de siste dagene, og komplimentene hagler! Og alle blir dødsimponert over at jeg har laget dem selv. Jeg ønsket også noe annet enn et tradisjonelt perlekjede (har arvet et fra mormor som kunne vært fint, men ønsker ikke et slikt smykke til kjolen min).

Armbånd og øredobber blir snart laget de også så samlingen blir komplett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lekre smykker, Imax! Du er flink :D Jeg ble skikkelig inspirert og har kjempelyst til å prøve selv. Det er vel bare å hive seg i det... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...