Gå til innhold

Jeg gråter ikke mer

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Først,en lang historie kort; Har vært deprimert og plaget med tvangstanker og angst i en lengre periode. fikk hjelp og har mer eller mindre sluttet med terapi men går fremdeles på medisin. Har gått på medisin i 1år og 6 mnd.

Jeg har alltid vært en følsom person som gråter lett. Både av ting som gleder meg og som sårer meg. Men iløpet av det siste halvåret så har jeg ikke grått i det hele tatt,unntatt når noe har rørt meg på en positiv måte (brullyp f.eks)

Noen ganger så er det jo godt å bare gråte ut men jeg får det ikke til. Hadde null problemer med dette før.

Det som bekymrer meg er at jeg har det med å rote meg borti en del menn siden jeg stadig er på leting. De er ikke nødvendigvis badboys men bare ikke intr rett og slett. Før tok jeg slike nederlag veldig tungt men nå så bryr jeg mer ikke. Føler jeg har blitt en kald person som kan ligge rundt med alt og alle uten at det gjør meg noe...det bekymrer meg..

Noen som kjenner seg igjen? Er det medisinen som virker nesten for bra..?? Høres kanskje rart ut men jeg vil gråte..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Noen som kjenner seg igjen? Er det medisinen som virker nesten for bra..?? Høres kanskje rart ut men jeg vil gråte..

Jeg opplevde det samme. Følte meg veldig "flat" følelsesmessig, og det skulle mer til før jeg ble rørt. Jeg ble også rørt av koselige ting, men da følte jeg en viss melankoli også.

Skrevet

Det kan skje at medisiner gjør at man generellt reagerer mindre, men det er mulig at du nå har stabilisert deg biokjemisk og at du derfor gråter mindre. Det er mulig du tidligere har vært i en ubalanse lenge og at det derfor var så lett å ta til tårene før du begynte på medisinen.

Men jeg er på ingen måte lege eller psykiater, jeg har bare litt kunnskap som jeg har innhetet fra nettet og skal ikke stå inne for at dette er det korrekte svaret.

Dersom du føler at du er emosjonellt avflatet og ikke reagerer på ting på den måten du ønsker burde du kanskje komme i kontakt med psykolog igjen og vurdere å slutte på medisinen, eller gå over til noen andre. Dersom du ikke føler at dette er et problem i og for seg, kan det hende at dine reaksjoner nå er mer naturlige enn tidligere og at du har et mer balansert forhold til livet og deg selv som gjør at du ikke behøver å ta til tårene så lett lenger. Men denne balansen er det bare du selv som kan kjenne på.

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Det er en veldig kjent sak at man blir veldig likegyldig og "flat" i følelsene når man går på antidepressiva. Så hvis det er slike medisiner du går på bør du vurdere å snakke med legen din om å trappe ned eller bytte.

Gjest StockDama
Skrevet

Jeg gikk prøvde en del forskjellige former for antidepressiva en periode, men jeg følte meg også på en måte emosjonelt "død", jeg var ikke meg lengre, hverken positivt eller negativt... det var en av de værste følelsene jeg noengang har hatt, samtidig som det ikke brydde meg. Var veldig veldig merkelig.

Så, det jeg prøver å si er det samme som over, prøve nytt merke eller avslutte ?

Skrevet

Jeg opplever også dette med å ha et litt flatt følelsesliv. Går på anti-depressiva, men blir deprimert i blant til tross for det. Men å gråte er et problem. Jeg har også lyst til å gråte, slippe all dritten ut, men det går bare ikke.

Jeg gråt forresten for 2 uker siden da familiehunden vi hadde døde. Det tok sin tid, men plutselig kom tårene. Og jeg gråt i flere timer. Selv om det var forferdelig trist, så gjorde det også godt å endelig kunne få ut vonde følelser.

Jeg vet ikke hva du kan gjøre med dette problemet, men snakk med legen din. Og kanskje bli henvist til en psykolog eller psykiater?

Lykke til.

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...