Snasen Skrevet 11. juli 2007 #22 Skrevet 11. juli 2007 Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig. Hvordan i all verden matcher moren din en sånn mann, og hvordan har du tenkt å mache en yngre utgave av han? Det går fin det. Sikt høyt. Kun det beste er godt nok for meg.
Gjest prestekrage Skrevet 12. juli 2007 #23 Skrevet 12. juli 2007 Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig. Hvordan i all verden matcher moren din en sånn mann, og hvordan har du tenkt å mache en yngre utgave av han? Jo, samtidig som jeg sier at han er supermann- synes jeg egentlig det skal være en selvfølge å være som han (selvom jeg vet at mange ikke er). Å "matche" en slik man?? En gjør det samme selv! Husk: En skal være mot andre slik en ønsker at andre skal være mot en.
Gjest annis Skrevet 27. juli 2007 #24 Skrevet 27. juli 2007 Syns det er utrolig gøy å lese denne tråden, da jeg har merket dette selv. Jeg har ikke valgt det bevisst selvsagt, men samboern og fattern er nok lik ja
Gjest Camelia Skrevet 27. juli 2007 #25 Skrevet 27. juli 2007 Min mann var så ulik min far som det er mulig å få to mennesker. Vi er separert nå. Neste gang finner jeg en som min far...
Gjest Mirina Skrevet 27. juli 2007 #26 Skrevet 27. juli 2007 Ingen av kjærestene mine har noen gang vært like pappa.
Gjest Hilde K S Skrevet 27. juli 2007 #27 Skrevet 27. juli 2007 Man vil vel uansett hvordan man snur og vender på det, se trekk hos sin mann som ligner på trekk hos ens far. Det blir nesten som når man beskriver personer utfra stjernetegn. Noen karakteristika vil stemme uansett.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #28 Skrevet 27. juli 2007 Noen velger sikkert de som er lik sin far, mens andre er svært bevisst og observerer store svake trekk hos sine foreldre som de ikke ønsker i en partner. Noen velger derfor helt bevisst på tvers av "der eplet falt fra stammen".
Gjest Frk Åberg Skrevet 27. juli 2007 #29 Skrevet 27. juli 2007 På enkelte områder ligner de, på andre ikke. De er begge veldig opptatt av orden, punktlighet og ordentlighet. Samboeren er veldig interessert i det pappa jobber med. Begge har sine veldig bestemte prinsipper som de ikke viker fra. Samtidig er de totalt forskjellige på andre områder. Så totalt sett er det ikke sikkert de er så like likevel, siden de fleste vel vil ha noe felles hvis man sammenligner dem.
Annikken Skrevet 27. juli 2007 #30 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har vokst opp totalt uten farsforbilde. Så hva går jeg etter da? Jeg synes jo kjæresten min er fantastisk, men det er kanskje ikke så rart siden han blir sammenlignet med zero? Derimot tror jeg nok han er hva JEG gjerne skulle ha hatt i en pappa. Ærlig, tålmodig og snill. Og ganske leken og morsom. Rart med det. Isj, får ekle Ødipus-tanker
Heritære Skrevet 27. juli 2007 #31 Skrevet 27. juli 2007 Min eksmann var nok ganske så lik min far på mange områder, men heldigvis så var ikke han kontrollerende og sjalu slik som min far var mot min mor. Dessverre så matchet vi allikevel hverandre dårlig så det endte etter 18 år . Tror nok at det blant annet hadde sammenheng med at jeg er svært ulik min far. Det har også vært mange episoder fra barnsben og opp til voksen alder hvor jeg har hatt problemer med å respektere min far for det han har gjort. Siden jeg så mange av de sidene hos min eksmann så ga vel de en negativ gjenkjennelsefølelse som jeg taklet dårlig. Så nå har jeg funnet en ny kjæreste som er totalt ulik min far på mer eller mindre alle områder. Skal bli spennende å se hvordan det går :-)
Gjest nimbus Skrevet 27. juli 2007 #32 Skrevet 27. juli 2007 Tja, begge er sta, blir lett høyrøstede i diskusjoner, glade i dyr, flinke å gjøre husarbeid og liker jakt og ekstremsport. De er veldig flinke å tegne, men har ingen verbal fantasi (tror jeg fant opp det begrepet nå...) Men faren min er hissig, blir sint av ingenting og ferdig på 30 sekund (som meg) mens mannen min tåler mye før han blir sur, men da kan han ruge på det i flere dager. Pappa gidder aldri å fikse ting, mannen er veldig handy Pappa er flink å lage mat, mannen er ikke Pappa er litt ego, mannen min er veldig omsorgsfull. Jeg forguder pappaen min, men tror han er bedre som far enn som partner! Tror ikke mannen min ligner mer på faren min enn på hvem som helst andre, egentlig...
Clara1 Skrevet 27. juli 2007 #33 Skrevet 27. juli 2007 Er det flere enn meg som har oppdaget hvor lik partneren min, er MIN far? Det sies jo at kvinner setter standard og mal etter hvordan deres egen far er, men var egentlig ikke klar over at dette stemte i praksis. De er prikk like på småting som de gjør.. Fikler med håret mitt, blander rare drikker (melk og brus?) og diverse flere småting.. Kommer ikke på konkrete ting med faren min, før jeg ser partneren min gjør det samme. Er litt skummelt! Samtidig har pappa alltid vært en god pappa, streng, men rettferdig. Så da kan det jo være en positiv ting, eller? De første forholdene jeg hadde var med menn som slettes ikke lignet på min far. Jeg syntes han var for pessimistisk, og ville ha sterke, drivende menn. Men det funket ikke med dem. I godt voksen alder har jeg kommet sammen med en mann som er veldig lik min far, på godt og vondt. Og i dag vet jeg å verdsette hans gode sider, og akseptere de mindre heldige. Og det merkelige er at jeg ligner på min kjæres mor. Så noe er det i det.
*Mina* Skrevet 27. juli 2007 #34 Skrevet 27. juli 2007 Min mann og min far er veldig ulike, og jeg klarer ikke å finne noen som helst likhetstrekk mellom de. Min far elsker sport, men ikke motorsport - min mann elsker motorsport, men ikke annen sport Min far har ti tommetotter . Min mann er som en potet, kan brukes til det meste Min far elsker musikk, men hater å danse - Min mann syns musikk er bra, for da får han danse De liker ulike former for musikk Min far klarer aldri å gjøre noe skikkelig - Min mann er perfeksjonist Min far liker å lage mat - Min mann lager mat når han må Min far liker ikke å ta husarbeid - min mann liker det, og er veldig nøye med det også OSV
Gjest *Madam Mim* Skrevet 27. juli 2007 #35 Skrevet 27. juli 2007 Mannen min og faren min er svært ulike.
Gjest lissi32 Skrevet 27. juli 2007 #36 Skrevet 27. juli 2007 Neida, min er alkoholiker, og det er ikke min samboer:O) Tror de er så ulik de kan bli:O)
asterix Skrevet 27. juli 2007 #37 Skrevet 27. juli 2007 Er ikke i stand til å finne et eneste likhetstrekk mellom faren min og mannen min jeg.
Gjest =tentacle= Skrevet 28. juli 2007 #38 Skrevet 28. juli 2007 De ligner på endel vesentlige punkter i personlighet. Far og jeg har aldri vært nære, men han er nok en referanse på "mann" likevel. Eks var langt mer forskjellig, og det ble konflikter ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå