Tusenfryd Skrevet 11. juli 2007 #1 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg forstår jo at et par-tre hundrelapper ikke virker dyrt, men jeg trenger så j...g mange av dem. Skal ha helt enkle - om det er børstet stål eller krom eller nikkel er jeg ikke opptatt av, men de må være matt og ikke "messing-like". Har sjekket Biltema (foreløpig rimeligste med 199,-) og Clas Ohlson, Maxbo - andre forslag? Må ha både vrider og det jeg tror kalles rosett (den rundingen under) - evt en hel dings med begge deler i ett. Har låsekasser. Oppussings-Fryd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 11. juli 2007 #2 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg mener bestemt å huske at vi kjøpte våre i matt nikkel på Byggmakker for den nette sum av kr. 79 pr. stk. Helt enkle dørhåndtak med nøkkelskilt og ikke noe "krimskrams" av noe slag. Sikkert ikke voldsomt god kvalitet, men de holder sikkert i massevis inntil jeg finner noe annet som jeg virkelig faller for og som jeg synes det er verdt å betale en god del mer for... Enkle å montere var de også, i motsetning til de svinedyre jeg hadde i den gamle leiligheten min som jeg måtte ha fagfolk til å montere fordi "passformen" var elendig. Uthevingene er foretatt fordi jeg skravler så forferdelig at det er nesten umulig for spørsmålsstiller å få med seg essensen i svaret ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 11. juli 2007 Takk, Leo! Da skal jeg ta runden innom Byggmakker også *leter etter en i nærheten* Var innom siden til Bergersen i Trondheimsveien og selv om jeg bare skal ha noe helt enkelt som funker så ser jeg jo at det er forskjell - noen er definitivt lekrere enn andre... *lyst på masse penger* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 11. juli 2007 Bompibomp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 11. juli 2007 #5 Del Skrevet 11. juli 2007 Når jeg er ferdig med å grave ned penger i hagen, har skiftet kjøkken osv. osv. skal jeg ha nr. 5, 14 (Med vanlig rosett) eller 19 på denne siden. Jeg hadde noen superfine (Kjøpt hos nettopp Bergersen) tidligere, men man tar jo ikke med seg dørhåndtak når man flytter. Jeg kunne selvfølgelig ha skiftet dem ut før visning, men som det kanskje er i ferd med å gå opp for noen, er jeg litt over gjennomsnittet interessert i dørhåndtak og synes de gjør mye for helhetsinntrykket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 11. juli 2007 Ja, jeg oppdaget plutselig en verden av dørvridere...Du verden. Men jeg tror det blir noe svært enkelt nå også får jeg heller legge penger i kroker til morgenkåpene på bad og soverom - handle på Illum eller noe... Det er jo også litt annerledes når man "bare" (det er faen ikke bare bare - en ordentlig drittjobb er det!) skal male dører og ikke kjøpe alt helt nytt. Dessuten må jeg ikke falle i den fellen at det blir så fint at så må gulvet tas og da må selvsagt taket tas... Nei, det får bli som det blir nå. Men å skifte slike før visning for å ta med, ja, det hadde jeg gjort. Kanskje ikke før, men nå vet jeg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 11. juli 2007 #7 Del Skrevet 11. juli 2007 Men jeg tror det blir noe svært enkelt nå også får jeg heller legge penger i kroker til morgenkåpene på bad og soverom - handle på Illum eller noe...Da jeg var innom "House of Oslo" forleden fant jeg masse fine kroker som ikke kostet "det hvite ut av øyet" i de forskjellige småbutikkene som jeg aldri husker hva heter, men som selger masse forskjellig "krimskrams". Norway Designs har også en del fine. Bare et tips... Men å skifte slike før visning for å ta med, ja, det hadde jeg gjort. Kanskje ikke før, men nå vet jeg bedre.Nja... De gjorde mye for helhetsinntrykket og i følge megleren ble de kommentert av alle som var på visning. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg imidlertid tatt dem med meg jeg også ! Lykke til med oppussingen! Det er et forbannet pes, men det blir fint når man blir ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 11. juli 2007 Illum ligger på House of Oslo. Har jo ikke råd til alt der, men man kan kjøpe litt morsomme og lekre småting og få med seg en skrytepose... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 11. juli 2007 #9 Del Skrevet 11. juli 2007 Illum ligger på House of Oslo. Har jo ikke råd til alt der, men man kan kjøpe litt morsomme og lekre småting og få med seg en skrytepose... Vet jeg vel! Sjekk forresten ut polet der samtidig! De har Norges beste utvalg av champagne (Som du kan sprette når du er ferdig!). Der får du riktignok bare vanlige polposer da men ... Ikke flere avsporinger nå, Leo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. juli 2007 #10 Del Skrevet 11. juli 2007 For å dra denne tråden tilbake til topic, tillater jeg meg å nevne denne linken til en side fra en produsent av dørvridere. Masse lekkert, og designet av Arne Jacobsen, hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 11. juli 2007 Vet jeg vel! Sjekk forresten ut polet der samtidig! De har Norges beste utvalg av champagne (Som du kan sprette når du er ferdig!). Der får du riktignok bare vanlige polposer da men ... Ikke flere avsporinger nå, Leo! Godt tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #12 Del Skrevet 11. juli 2007 For å dra denne tråden tilbake til topic, tillater jeg meg å nevne denne linken til en side fra en produsent av dørvridere. Masse lekkert, og designet av Arne Jacobsen, hvis jeg ikke tar helt feil. Så Bergersen hadde et håndtak fra Arne Jacobsen *sikle* Jeg som skulle ha noe enkelt, plain, basis, billig...jeg har oppdaget en verden av vridere og har forstått at man ikke skryter av håndtak fra Biltema... Ikke at jeg vanligvis bryr meg, men... de var forøvrig helt greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #13 Del Skrevet 11. juli 2007 For noen månder siden kjøpte jeg 15 fine dørhåndtak på Jernia. De var på tilbud og jeg ga kr 69,- pr stk. De var faktisk veldig fine; rene former og gode å holde i. Jeg jobber i arkitektbransjen og er kresen i det meste når det gjelder form. Likevel må man bare innse at stort sett bestemmer pengeboka hva man kan kjøpe inn (mange ganger gjør det faktisk valgene enklere også). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. juli 2007 #14 Del Skrevet 11. juli 2007 For noen månder siden kjøpte jeg 15 fine dørhåndtak på Jernia. De var på tilbud og jeg ga kr 69,- pr stk. De var faktisk veldig fine; rene former og gode å holde i. Jeg jobber i arkitektbransjen og er kresen i det meste når det gjelder form. Likevel må man bare innse at stort sett bestemmer pengeboka hva man kan kjøpe inn (mange ganger gjør det faktisk valgene enklere også). Det er helt riktig. Jeg husker vi skulle kjøpe dørvridere til gamle dører i et helt hus. Ikke gøy. Det er så mye som er kjedelig å bruke penger på. Mye morsommere å kjøpe møbler enn rør som skal ligge i veggen. Dette sporet litt av.... Da vi pusset opp for ti år siden, var det ikke mye lekkert som samtidig var billig på dørvriderfronten. Da var det kun messing og messing og tre. Når tror jeg utvalget er noe bedre i den billige genren, fordi folk har endret smak og butikkene har et bredere utvalg. Det samme opplevde vi med spotter i taket. Standard var messing eller hvit, stål var enten umulig å få tak i eller veldig mye dyrere. Må legge til at vi ikke kunne reise til Oslo hver gang vi skulle gjøre et innkjøp - det er langt bedre utvalg der. Heldigvis har det bedret seg betraktelig - også i grisgrendte strøk der jeg bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #15 Del Skrevet 11. juli 2007 Jernia! Dem hadde jeg glemt å sjekke. På nettsidene deres var det i hvert fall greit utvalg til ikke så veldig dyrt. Må i butikken og se på og ikke minst kjenne på. Fikk plutselig lyst på sånt riktig tungt et med rund mave... de er deilige å holde i. Og koster... Nå ble det litt morsommere - takk for tenke- og idéhjelpen fra dere! Skal bruke lørdagen på å strene rundt og sjekke ordentlig. Er slitsomt å dra i sånne butikker rett etter jobb når man er (egentlig) blakk, sulten og tissatrengt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. juli 2007 #16 Del Skrevet 11. juli 2007 Skal bruke lørdagen på å strene rundt og sjekke ordentlig. Er slitsomt å dra i sånne butikker rett etter jobb når man er (egentlig) blakk, sulten og tissatrengt. Gå på do først, så hjelper det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #17 Del Skrevet 11. juli 2007 Gå på do først, så hjelper det. Jepp. Heldigvis finnes det godt utvalg av egnete steder for å gjøre det på sentre og i butikker etterhvert. Men du skjønte tegninga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. juli 2007 #18 Del Skrevet 11. juli 2007 Jepp. Heldigvis finnes det godt utvalg av egnete steder for å gjøre det på sentre og i butikker etterhvert. Men du skjønte tegninga? Selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. juli 2007 #19 Del Skrevet 11. juli 2007 http://www.jernia.no/page?id=1053&key=69181 Denne valgte jeg. Betalte 69,- pr stk. Som sagt er det en god stund siden, men det kan jo komme lignende tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #20 Del Skrevet 11. juli 2007 http://www.jernia.no/page?id=1053&key=69181 Denne valgte jeg. Betalte 69,- pr stk. Som sagt er det en god stund siden, men det kan jo komme lignende tilbud. Var fin. Litt i overkant av pris - men som du sier, det kan jo komme tilbud. Sikkert dagen etter jeg har kjøpt... hehe... neida, så uflaks nekter jeg å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå