Agnino Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Kjæresten min er litt stor, og får desverre kommentarer på det av og til. Siden det sårer henne veldig mye, vil jeg sette pris på forslag på hvordan hun kan takle en sånn situasjon. Hvordan kan man gi svar på tiltale?
Gjest synseren Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Hvis hun gir svar på tiltale, vil mobberen skjønne at dette nytter og fortsette. Hvis hun klarer det er det absolutt best å overse det. Om hun selv føler seg vakker får hun den selvtillitten hun trenger til å stå i mot mobbingen. Fordi hun lar sine meninger om seg selv være viktigere enn andres.
Agnino Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2007 Ja, er nok mye sant idet du sier. Men hun har litt dårlig selvtillit, så hun har ikke så lett for å heve seg over det... *sukk* Jeg kjenner jeg blir skikkelig sint inni meg, og lei meg på hennes vegne. Men jeg prøver å gi henne komplimenter ofte, og fortelle hvor glad jeg er i henne.
Gjest også større.. :) Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 "Bedre å være tykk i kroppen enn i hodet.." "Hvis du er her, hvem styrer helvete?" "Satan var redd du skulle starte for deg selv og kjøre han konk skjønner jeg, siden du er så frekk at du tydeligvis ikke har sosial intelligens nok til å vite hva som er snillt å si til andre?" "Unnskyld, har jeg gjort deg noe på noen måte, siden du er så frekk mot meg?" "Jeg er veldig klar over hvordan jeg ser ut, ellers takk. Hvordan hadde du likt det om jeg hadde kommentert den slappe ræva di/stygge nesen/tynne leppene/dype rynkene/hengepuppene (etc) dine hver gang? Når du tydeligvis ikke har sosial intelligens nok til å vite at det du sier sårer, bør du holde kjeften din heretter og lære å oppføre deg før du beveger deg ut blant folk!"
Gjest humle Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Hvis hun gir svar på tiltale, vil mobberen skjønne at dette nytter og fortsette. Hvis hun klarer det er det absolutt best å overse det. Om hun selv føler seg vakker får hun den selvtillitten hun trenger til å stå i mot mobbingen. Fordi hun lar sine meninger om seg selv være viktigere enn andres. Øh, vet du noe som helst om hvordan mobbing funker? Hvis man overser mobbere vil de bare øke mobbingen helt til de før eller senere får en reaksjon! Man oppnår ingenting med å bare overse det, det har jeg prøvd i 7 år med mobbing på barneskolen, uten at det funka i det hele tatt! Mobbere må KONFRONTERES, og bli bedt om å skjerpe seg! Selv hadde jeg truet med anmeldelse, og dokumentert alt av mobbing.
Rosalie Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Øh, vet du noe som helst om hvordan mobbing funker? Hvis man overser mobbere vil de bare øke mobbingen helt til de før eller senere får en reaksjon! Man oppnår ingenting med å bare overse det, det har jeg prøvd i 7 år med mobbing på barneskolen, uten at det funka i det hele tatt! Mobbere må KONFRONTERES, og bli bedt om å skjerpe seg! Selv hadde jeg truet med anmeldelse, og dokumentert alt av mobbing. Mobbing/erting pga vekt i voksen alder er som regel en smule mer subtil enn mobbing på barneskolen. Så det er neppe mye å ta tak i. Det eneste som kan hjelpe, er at TS's kjæreste tar tak i vekta si og innser at hun er tjukk nå, og er tjukk og stolt. Ikke tjukk og lei seg. Vanskelig, men mulig. Ellers bør hun gjøre noe med overvekten, da, da det sliter ut kroppen hennes, og jo lengre tid det går, jo vanskeligere blir det.
Agnino Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2007 Jeg har ikke sagt hun er overvektig, men hun er ganske høy og har grov/kraftig beinbygging (store pupper og runde hofter). Kommentarene får hun ofte slengt etter seg når hun er ute og går tur, eller når hun er på jobb. Hun jobber i et service yrke, så hun kan ikke bare gjemme seg vekk heller. Hun er obs på sin egen vekt og trener en del styrke og spinning. Hun har også fulgt Libra sin livsstil i et og et halvt år nå, og har gått ned ca15kg. Så det er ikke det at hun ikke har innsett at hun var større enn andre, men synes det er flaut og slitsomt at fremmede folk slenger kommentarer etter henne når hun faktisk holder på å slanke seg. Hun kommer aldri til å bli å bli supermodell tynn, men så har hun ikke lyst til det heller. Blir hun for tynn, kommer hun til å se veldig mandig ut pga beinbyggingen.
Rosalie Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 (endret) Ja, da fatter jeg virkelig ikke hvorfor hun får kommentarer, altså. Mener virkelig enkelte at alle skal være modell-mager? Jeg er selv ikke petit (høy og med pupper og rumpe), og har vært feit, faktisk. Aldri fått noen kommentarer. Og glad er jeg for det. Endret 11. juli 2007 av Wadjet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå