sweetdana Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Noen som har noen gode oppskrifter på velsmakende hundesnacks man kan lage selv? Har en litt overvektig hund så det ideelle ville vært og kunnet lage snacks selv, slik at man selv kan kontrollere fett og sukkerinnhold. Noen som har noen gode tips?
Frey Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Kjøp frossen okselever, skjær opp i små biter og tørk i ovnen. Veldig billig og hunden synes det er digg. Dog noe griseri mens man holder på da...
sweetdana Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2007 Hvor lenge skal det tørke i ovnen?
Frey Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Til det er tørt Kommer an på størrelsen og varmed du bruker. Lavere varme = lengre steketid. Større biter likeså. Prøv deg fram
Ugla Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Dog noe griseri mens man holder på da... For å slippe noe av "griseriet" bruker jeg å koke den først, i embalasjen (ca 1 - 2 timers tid? Kommer an på str., og om den fortsatt er frossen når jeg setter den til koking). Så deler jeg den opp i små biter (ca 1/2 x 1/2 cm eller litt større), legger de i langpanne, og tørker de i stekeovnen på ca 100 - 125 grader, med døra på gløtt. Det tar nok noen timer, og det er lurt å "snu" (riste) litt rundt på de, under tørkeprosessen. Ofte putter jeg en del av de utørkede bitene i fryseren, og bruker de u-tørket (tar frem bare "noen få", men disse er da "ferskvare" og må brukes innen kort tid). Voffsen min elsker dette...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå