Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nettopp vært 2 uker på ferie i tyrkia. Skulle tatt fly hjem fredag morgen, men torsdag ettermiddag fikk vi vite at flyet var kansellert pga. tekniske problemer hjemme i norge. Vi fikk beholde hotellrommet. Informasjonen fra reiseselskapet var dårlig, og vi måtte som oftest oppsøke de for å få vite mer. Først fredag kveld klokken 11 sendte jeg en sms for å høre om det skjedde noe mer, og da ringte de meg og sa vi fikk fly lørdag kveld. Hvordan stiller vi i denne situasjonen? Hva skal jeg si når jeg kontakter reiseselskapet? Hva kan vi kreve i "godtgjørelse"? Vi har reiseforsikring gjennom kredittkortet gebyrfri.no om det har noe å si!

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Før du går på egen forsikring får du spørre reiseselskapet hva du kan forvente av dem.

Les gjerne vilkårene deres først slik at du vet om du har noe å fare med. Jeg tror de må dekke dette (overnatting).

Skrevet

Link til en av sakene det dreier seg om.. Har prøvd å lese vilkår, men skjønner fint lite av det =/ Virker som det bare er problemer med reiseselskapet, og lurer derfor på om noen andre har erfaringer med slike situasjoner, og hvordan jeg skal gå fram..

Takk for svar Blondie65 :)

Gjest Blondie65
Skrevet
Link til en av sakene det dreier seg om.. Har prøvd å lese vilkår, men skjønner fint lite av det =/ Virker som det bare er problemer med reiseselskapet, og lurer derfor på om noen andre har erfaringer med slike situasjoner, og hvordan jeg skal gå fram..

Takk for svar Blondie65 :)

I følge den artikkelen jeg leste om disse så skal de dekke både for de som fikk forkortet ferien og evt. ekstra kostnader dere har hatt. Jeg tror ikke evt. tapt arbeidsfortjeneste er blant disse kostnadene.

Jeg ville ikke ringt dem (siden de er de de er ... litt useriøse ...?) men gått rett til skriftlig kommunikasjon med en gang. Oppgi hvem du er og hva slags problemer dette medførte. Rett et krav i kroner og øre som relaterer seg til enten at dere fikk forkortet ferien eller forlenget den med ekstra utgifter.

I VG artikkelen står det noen navn på personer som også har reist med dem. Hvis reiseselskapet skulle bli "treg" med å svare så ville jeg kontaktet VG og spurt om de kunne formidlet kontakt til de andre slik at dere kan rette et felles krav.

Det at de ga så elendig informasjon (såvidt jeg forstod var det flere som aldri fikk vite at flyet f.eks. gikk 2 dager før) og det er vel nesten det verste, samt at man kanskje må leve på "vann og brød" fordi man får forlenget reisen mer enn man hadde budsjettert. De vet hvor alle gjestene bor, da burde det være fullt mulig å faktisk henge lapp på døren til hotellrommet.

Jeg har hatt elendig erfaring med Star Tour tidligere, og etter det reiser jeg kun med Ving på charter. Guidene til Ving er hjelpsomheten selv.

Skrevet

Takker for svar :)

Ja, har tenkt å skrive til de.. Har prøvd å ringe, men de visste ikke så mye de heller. Tenkte jeg skulle ringe forbrukerrådet imorgen og høre hva de sier. Hvor mye kan man kreve da? Vi fikk forlenget ferien, og dermed endel ekstrautgifter. Har tatt vare på kvitteringer for mat. Første og siste gang jeg reiser med WT. Mer useriøst reiseselskap tror jeg man skal lete lenge etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...