Gå til innhold

Hvilken ring har du?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har disse fra Nittedal Gullsmie. Hans til venstre og min helt til høyre.

Hei! Liker så godt ringene hans. Vet du noe om prisklassen hans?

Skrevet

Av hans egen design tror jeg man må regne med ca 4-5000 og oppover pr ring.

Du må også huske og bestille i god tid, spesielt på sommeren :)

Gjest Gjest
Skrevet
Synes ringen hans var kjempe tøff, hva er det som gjør farge forskjellen?

Halve ringen er ubehandlet hvitt gull, den andre halv delen er platina. Koselig at du likte den, synes også at den er tøff. Angrer nesten litt på at ikke jeg også har maken.

Gjest Gjest
Skrevet
Tull! . Den matte, grålige fargen som slitt platina får er ikke mye attraktiv.

Jeg synes det er kjempepent.. Og det er nå den som gjør platina så populært (i USA f.eks)

Men det er klart hvis man har helt glatte, kjedelige ringer så gjør det kanskje ikke noe om de ser ut som om de aldri har vært vedlikeholdt.

Vi var ute etter helt enkle, glatte, vedlikeholdsfrie ringer, ja.. Og det har vi fått.

Plantina anbefales fremdels :)

Skrevet

Får dessverre ikke lagt inn link, men pr i dag har vi enkle, buete, glatte ringer i gult gull, 4 mm. Disse kjøpte vi i litt full fart før vi forlovet oss, så jeg vil gjerne ha nye ringer når vi gifter oss, med en litt mer "firkantet" kant (i stedet for buet), litt smalere (3 eller 3,5 mm) og så med stjernedryss av diamanter på min ring :) jeg har "designet" dem på www.lykkeringene.no, men fant ikke ut hvordan jeg evt kunne poste dem her. Vil uansett anbefale folk å ta en titt på Lykkeringene

Skrevet

Ringene våre ligner forresten en del på de som kommer opp på forsiden til lykkeringene (altså de ringene vi skal bestille som gifteringer)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes det er kjempepent.. Og det er nå den som gjør platina så populært (i USA f.eks)

Vi var ute etter helt enkle, glatte, vedlikeholdsfrie ringer, ja.. Og det har vi fått.

Plantina anbefales fremdels :)

I USA selges ringene med minst en gratis puss i året, poenget er at det skal se mer ekslusivt ut. Ikke slitt, kjedelig og lite veldlikeholdt ut.

Gjest Gjest
Skrevet
I USA selges ringene med minst en gratis puss i året, poenget er at det skal se mer ekslusivt ut. Ikke slitt, kjedelig og lite veldlikeholdt ut.

Ringer selges som ringer. Om noen velger å pusse dem en gang i året er opp til dem.

Men som f.eks denne linken (http://www.bluenile.com/platinum.asp?track...4&elem=text) viser, så er det helt vanlig å ville ha frem paninaen i platinaringer.

De ser slett ikke "slitte og kjedelige" ut, men riktig flotte.

Og vil du at ringene skal se nypussede ut, så er det ingen materialer som gjør at man kan oppnå det uten å få dem pusset opp jevnlig.

De fleste (alle jeg kjenner i alle fall) pusser likevel ikke opp ringene sine årlig. Mine foreldre har f.eks vært gift i over 30 år og har ennå ikke pusset opp sine gule gullringer.. ;)

Du kan gjerne pusse dine ringer så ofte du vil, men ikke ødelegg denne tråden med å påstå at det er nødvendig. Platinaringer er åpenbart like vedlikeholdsfri som ringer i f.eks gult gull. Og de har i tillegg et utsenden som ser flottt ut når overflaten blir litt slitt. Den såkalte "patinaen" som er svært ettertraktet.

Du kan, som sagt, bare få synes at platinaringer ser "slitte og kjedelige ut", men da burde du vel ikke velge platina. Platina er bra for de som synes det er pent. Og oss finnes det mange av ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Her har jeg endelig bilder av ringene våre : Hans ring

og min ring.

Han har en kompis som jobber innen faget da, så vi får de kjempebillig også :sol:

Så ville han sette i en diamant som var litt større! Så d blir spennende å få se de nå!

Gjest nimbus
Skrevet
Vi har disse fra Nittedal Gullsmie. Hans til venstre og min helt til høyre.

De var nydelige!

Jeg har hørt at platina ringer ikke kan justeres på størrelse. Vet du om det stemmer?

Du tenker nok på titan, der kan man ikke justere størrelse. Platina er ikke noe problem.

Våre ringer er ca 7 mm brede, 2 mm tykke, matt platina. Vi fikk en gullsmed til å lage spesielt til oss.

ringen min

Skrevet
Vi har disse.

De var veldig fine, tidløse.

Tror vi også vil velge noen som ikke er veldig "mote" - skal tross alt ha de i mange år :rødme:

Skrevet
Våre ringer er ca 7 mm brede, 2 mm tykke, matt platina. Vi fikk en gullsmed til å lage spesielt til oss.

ringen min

Altfor grove etter min smak, men det er jo dere de skal passe til :)

Skrevet
Her er våre. Klikk på Snorre Flatheim, ring øverst nr. fem fra høyre under gifteringer.

Å! Det er akkurat sånn jeg har lett etter - bare i gult gull!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...