Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #21 Skrevet 13. juli 2007 Slike: http://www.bluenile.com/product_details.as...&set_shape= Jeg har alt en ring i hvitt gull og den har gulnet en del. Derfor valgte vi plantina i steden. Vedlikeholdsfritt og pent Vedlikeholdsfritt er en stor overdrivelse. Våre forlovelsesringer er også platina. Vi har hatt dem i noen år nå og de må pusses og vedlikeholdes på liklinje med en hvit gull ring. Platina blir bare marginalt mindre ripete og våre pusses en gang i året for å holde utseende akkurat som en i hvitt gull. Den store forskjellen er at de ikke blir en smule misfarget ved bruk, men dette er uansett ikke noe man ser i løpet av et år.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #22 Skrevet 13. juli 2007 Her er ringene våre. Kjempe fornøyd med ringene våre begge to. Heldiggris!!! Jeg vil også ha ring med stor stein
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #23 Skrevet 13. juli 2007 Vedlikeholdsfritt er en stor overdrivelse. Våre forlovelsesringer er også platina. Vi har hatt dem i noen år nå og de må pusses og vedlikeholdes på liklinje med en hvit gull ring. Platina blir bare marginalt mindre ripete og våre pusses en gang i året for å holde utseende akkurat som en i hvitt gull. Den store forskjellen er at de ikke blir en smule misfarget ved bruk, men dette er uansett ikke noe man ser i løpet av et år. Ja, nettopp. De blir ikke missfargede. Altså like vedlikeholdsfrie som gult gull. Å drive å pusse ringene for å fjeren riper ville ikke falle oss inn. (ikke kjenner jeg til at noen andre gjør sånt heller). Den litt slitte overflaten, "patinaen", er jo det platina er kjent for. Det er regnet som flott. Det er bla derfor gamle platinaringer er ettertraktet. Så jeg tror nok du har bommet litt dersom du har valgt plantinaringer og driver å får dem pusset, ja..
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #24 Skrevet 13. juli 2007 Ja, nettopp. De blir ikke missfargede. Altså like vedlikeholdsfrie som gult gull. Å drive å pusse ringene for å fjeren riper ville ikke falle oss inn. (ikke kjenner jeg til at noen andre gjør sånt heller). Den litt slitte overflaten, "patinaen", er jo det platina er kjent for. Det er regnet som flott. Det er bla derfor gamle platinaringer er ettertraktet. Så jeg tror nok du har bommet litt dersom du har valgt plantinaringer og driver å får dem pusset, ja.. Tull! Hadde vi hatt lyst på matte ringer så hadde vi kjøpt matte ringer. Den matte, grålige fargen som slitt platina får er ikke mye attraktiv. Men det er klart hvis man har helt glatte, kjedelige ringer så gjør det kanskje ikke noe om de ser ut som om de aldri har vært vedlikeholdt.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #25 Skrevet 13. juli 2007 Her er ringene våre. Kjempe fornøyd med ringene våre begge to. Hvor store er steinene egentlig?
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #26 Skrevet 13. juli 2007 Hvor store er steinene egentlig? Ikke så store, men akkurat passe til meg Totalt 1 karat, steinen i midten er 0.66.
Gjest Elastica Skrevet 13. juli 2007 #27 Skrevet 13. juli 2007 Her er våre. Klikk på Snorre Flatheim, ring øverst nr. fem fra høyre under gifteringer.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #28 Skrevet 13. juli 2007 Her er ringene våre. Kjempe fornøyd med ringene våre begge to. Synes ringen hans var kjempe tøff, hva er det som gjør farge forskjellen?
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #29 Skrevet 13. juli 2007 Her er våre. Klikk på Snorre Flatheim, ring øverst nr. fem fra høyre under gifteringer. Mange tøffe ringer der! Vet du om Snorre Flatheim sine ringer selges andre steder enn på denne butikken i Stavanger? Kunne virkelig ha lyst på den med en tynn gull tråd tvinnet rundt ringen. Kjempe fine ringere dere har, klassiske og samtidig litt røffe.
Gjest Gjest_Kitsune_* Skrevet 13. juli 2007 #30 Skrevet 13. juli 2007 Vi har samme som Branna, bare at vi har de i gult gull og rødt gull i midten. Vær oppmerksom på at ringer i hvitt gull krever endel vedlikehold.. De må rhodineres hvert eller hvert annet år ca..
Gifteklar:) Skrevet 13. juli 2007 #32 Skrevet 13. juli 2007 Hva koster det å få en ring i hvitt gull rhodinert da? Sånn ca pr ring....
Gjest Gjest_Kitsune_* Skrevet 13. juli 2007 #34 Skrevet 13. juli 2007 Hva slags hva? Hva slags ? Hva slags ring? Samme som Branna i andre innlegg på første side. Rundt ca etpar hundre hos gullsmed. De pusser den og rhodinerer dem på nytt. Da blir dere værende uten ring noen dager..
Sympatia Skrevet 13. juli 2007 #35 Skrevet 13. juli 2007 (endret) Disse er våre! Kjempefine og enkle... min har tre diamanter, så er de i hvitt gull. Min kjære er så flink å velge ut, og han kjenner meg så godt. Jeg må bare undskylde det grufulle synet av stygge negler der da jeg forventet så absolutt ikke å bli fridd til den dagen! Endret 13. juli 2007 av Sympatia
Gjest Elastica Skrevet 13. juli 2007 #36 Skrevet 13. juli 2007 Mange tøffe ringer der! Vet du om Snorre Flatheim sine ringer selges andre steder enn på denne butikken i Stavanger? Kunne virkelig ha lyst på den med en tynn gull tråd tvinnet rundt ringen. Kjempe fine ringere dere har, klassiske og samtidig litt røffe. Det vet jeg ikke, men han er veldig grei og sender sikkert.
Frey Skrevet 13. juli 2007 #37 Skrevet 13. juli 2007 Vi har disse fra Nittedal Gullsmie. Hans til venstre og min helt til høyre.
kathrine79 Skrevet 13. juli 2007 #38 Skrevet 13. juli 2007 Vi har disse fra Nittedal Gullsmie. Hans til venstre og min helt til høyre. Wow, de er det ikke mange som har maken til! Originale og veldig fine
Frey Skrevet 13. juli 2007 #39 Skrevet 13. juli 2007 (endret) Takk Falt pladask for dem første gang jeg så dem og heldigvis var kjæresten enig Fikk dem i posten i forgårs. I tillegg til ringene lå det med et håndskrevet kort, underskrevet av alle på gullsmia med de beste ønsker, samt en gaveinnpakket sølvskje med hjerteanheng. Veldig koselig gest! Edit, skrivefeil Endret 13. juli 2007 av Frey
kathrine79 Skrevet 13. juli 2007 #40 Skrevet 13. juli 2007 Takk Falt pladask for dem første gang jeg så dem og heldigvis var kjæresten enig Fikk dem i posten i forgårs. I tillegg til ringene lå det med et håndskrevet kort, underskrevet av alle på gullsmia med de beste ønsker, samt en gaveinnpakket sølvskje med hjerteanheng. Veldig koselig gest! Edit, skrivefeil Det er litt annerledes enn hos Bjørklund ja...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå