Gå til innhold

!1111


fuerza

Anbefalte innlegg

Jeg har fått med meg at om man skal skrive mer enn 3 ropetegn på nettet/dataspråk så skal man heller bruke 1-tall.

Hvorfor?!!!1111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
Jeg har fått med meg at om man skal skrive mer enn 3 ropetegn på nettet/dataspråk så skal man heller bruke 1-tall.

Hvorfor?!!!1111

Det har jeg aldri hørt før - men utropstegn brukes sjelden og man skal egentlig aldri i noen sammenhenger bruke mer enn et. Det holder, i massevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Enig, flere en et utropstegn ser bare ekstremt desperat og stygt ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et fjortisfenomen som kom fordi man holdt inne 1-tallet lenger enn shift når man skrev mange utropstegn, og så har det kanskje bare blitt sånn... Men jeg har ikke hørt at man skal skrive det da, trodde det bare ver noe som ofte skjedde som en vanelig trykkfeil jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved at fler og fler benytter seg av den samme trykkfeilen blir det kanskje til slutt en standard. Ta "OK" for eksempel: Det var en slags form av "All Correct" en gang for lenge siden, hvis jeg ikke tar helt feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristin_

Det er bare en skrivemetode som kommer av typisk fjortisspråk på nett der gjerne ikke shiftknappen holdes inne lenge nok. (ses ofte i såkalt leet-speak; http://www.urbandictionary.com/define.php?term=leet+speak )

Utgangspunkt; OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ble til; OMG!!!!!!!!!!!!!1111111

Og deretter blir det skrevet bevisst; OMG!!!!!111111oneoneone

En annen slik "feil" som deretter ble godtatt språk var å skrive liek i stedet for like, teh i stedet for the og liknende.

Skrekkeksempel:

OMG ur t3h U83R H4XX0RZ!!!1!!! LEET SPEAK IS T3H 4W50M3N355!!!!11!!1!!!1

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sjelden mer enn et ropetegn, med mindre jeg er frustrert og skal overdrive et poeng, men har allikavel oppdaget dette ettallfenomentet, som tydeligvis har oppstått ved en tilfeldighet.

Kristin_:

Jeg trenger hjelp, jeg irriterer meg over at jeg ikke klarte å knekke denne :S

OMG ur t3h U83R H4XX0RZ!!!1!!! LEET SPEAK IS T3H 4W50M3N355!!!!11!!1!!!1

Oh my God your the user hazzord! Leet speak is the awesomeness!

Var det rett? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sjelden mer enn et ropetegn, med mindre jeg er frustrert og skal overdrive et poeng, men har allikavel oppdaget dette ettallfenomentet, som tydeligvis har oppstått ved en tilfeldighet.

Kristin_:

Jeg trenger hjelp, jeg irriterer meg over at jeg ikke klarte å knekke denne :S

OMG ur t3h U83R H4XX0RZ!!!1!!! LEET SPEAK IS T3H 4W50M3N355!!!!11!!1!!!1

Oh my God your the user hazzord! Leet speak is the awesomeness!

Var det rett? Noen som vet?

Tror det er rett uteom at det er uber haxor (eller noe slikt, kan ikke stave det da)

Off så trist at jeg kan dette :sur: Mannen jobbet på et forum og har hjernevasket meg. Kan jeg annmelde ham mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll
Off så trist at jeg kan dette :sur: Mannen jobbet på et forum og har hjernevasket meg. Kan jeg annmelde ham mon tro?

JA! Og skyt han etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_
Jeg bruker sjelden mer enn et ropetegn, med mindre jeg er frustrert og skal overdrive et poeng, men har allikavel oppdaget dette ettallfenomentet, som tydeligvis har oppstått ved en tilfeldighet.

Kristin_:

Jeg trenger hjelp, jeg irriterer meg over at jeg ikke klarte å knekke denne :S

OMG ur t3h U83R H4XX0RZ!!!1!!! LEET SPEAK IS T3H 4W50M3N355!!!!11!!1!!!1

Oh my God your the user hazzord! Leet speak is the awesomeness!

Var det rett? Noen som vet?

Oh my God you are the über hacker!!! Leet speak is the awesomeness ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verken bedre eller verre enn SMS-språk. Heldigvis er jeg ikke på den galeien selv. Antagelig for gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekkeksempel:

OMG ur t3h U83R H4XX0RZ!!!1!!! LEET SPEAK IS T3H 4W50M3N355!!!!11!!1!!!1

:overrasket:

Jeg lurer på om de som sitter på nett og bruker dette språket kommer til å videreføre det inn i sitt normale liv etter hvert også. Glemmer hvordan de skriver rett, og tar det med seg inn i arbeidslivet... da kan det hende de får problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Det er ikke fjortis-språk, det er CS språk. Folk har ikke tid til å skrive rett eller holde inne shift for lenge for plutselig kan det komme en terrorist bak hjørnet og skyte deg. Så hvis du har ved uhell skytt lagkameraten din, skriver du heller "sry!!11" enn "I am most utterly sorry, mister 1337$7@ught3r3r"

En sparer tid på det.

Så klart gjør ikke jeg det, da jeg ikke har tid til høflighetschating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Leiababe
Jeg lurer på om de som sitter på nett og bruker dette språket kommer til å videreføre det inn i sitt normale liv etter hvert også. Glemmer hvordan de skriver rett, og tar det med seg inn i arbeidslivet... da kan det hende de får problemer.

Ikke godt å si, men jeg hørte en som brukte LOL når han snakket. Han sa det i stedet for å le.. Hørtes så fantastisk dumt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si, men jeg hørte en som brukte LOL når han snakket. Han sa det i stedet for å le.. Hørtes så fantastisk dumt ut.

Jeg vet om en som sier OMG når han snakker, jeg har bedt han la være, så godt mulig han bare gjør det for å irritere meg :P men uansett tror jeg dataspråket sniker seg inn i dagligtale hos mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...