prescella Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Om en knapp mnd setter vi endelig kursen over dammen igjen. Der venter 3 ukers ferie i sørstatene..Noen tips om hva man "må" kjøpe mens man er der? Hva er billigere enn her?
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Sko! Og klær generelt. Var i USA i vinter, og vi handlet som aldri før. Klær og sko er mye billigere enn her hjemme, husk å ikke ha med full koffert over
Latee Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Klær og sko av amerikanske merker. Hudpleie, sminke. Alt amerikanskprodusert generelt. Godiva sjokolade... Hvor i sørstatene skal dere?
prescella Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2007 Skal ha "base" i Tennessee, men skal innom både Kentucky,Mississippi og Alabama. Muligens en tur ned til Florida på kjappvisitt om vi rekker det.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Kjøp det du har lyst på og nyt at krona er sterk!
linky Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 (endret) Kom nettopp hjem fra USA, sant som de andre nevner her. klær og sko er utrolig billig der. Det va salg i tillegg når vi var der og gjett om det ble mye shopping:) gled deg Kjøpte også id foundation til 150 kr:) Endret 12. juli 2007 av linky
prescella Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. juli 2007 Åååå som jeg gleder meg:-) Dette kommer til å bli en sommerferie vi lever lenge på! Hvordan er prisene på feks elektronikk? Mp3 spillere? Mobiltelefon? Burde vel kanskje ikke kjøpe det,med tanke at det vil være så og si umulig å reklamere om noe er galt...
Latee Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Utvalget og prisene på mobiltelefoner i ikke så veldig godt i USA, iallefall ikke her jeg oppholder meg (men så er jeg ikke så veldig begeistret for Motorola telefoner heller). Om jeg skulle ha kjøpt mobil hadde jeg heller kjøpt fra eBay og fått de til å sende den til hotellet e.l. Prisen på iPod er stort sett akkurat den samme, andre mp3 spillere vet jeg ikke prisen på. TV'er er mye billigere, laptop'er er også billigere. Men jeg snakker kun ut ifra den staten jeg oppholder meg i, vet ikke om det varierer. Circuit City, Best Buy og RadioShack er gode på elektronikk. God tur!
linky Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Yupp, Radioshack er bra. Vi kjøpte blant annet billige minnekort til kameraet vårt, lader til ipod....osv
Mischa Skrevet 15. juli 2007 #11 Skrevet 15. juli 2007 Slenger meg på her.. kom nettopp hjem fra USA og det meste kan kjøpes til halvparten av prisen av hva det ville kostet i Norge.. Elektronikk: USA er generelt ganske trege når det gjelder mobiler og Motorola har etter min mening en altfor stor andel av mobilmarkedet.. og som Latee er jeg heller ikke spesielt begeistret for Motorola. Men det er mye annet man kan og bør kjøpe. Kjæresten min kjøpte blant annet utstyr til Wii, ekstern harddisk og bluetooth handsfree. Jeg kjøpte DVD-bokser (om du har sonefri DVD-spiller så funker de hjemme..) og spill til Nintendo DS. Av butikker for elektronikk anbefaler også jeg BestBuy og CircuitCity, og Fry's Electronics. Alle tre er store varehus med greit utvalg innen de fleste kategorier. Klær: Noen av merkene som er en god del billigere i USA er blant annet annet Levi's, Ralph Lauren, Paul Frank, Lacoste, Baby Phat, Nike.. for å nevne noen. Enkelte merker som Miss Sixty (italiensk) er like dyrt i USA som hjemme.. tror de kostet 225 dollar for et par jeans, men er det salg eller outlet er det likevel mulig å gjøre noen kupp Outlets er alltid en god idé om man vil ha billige merkeklær.. Ellers er det også mange kjedebutikker med lave priser. Men det finner man ut av når man er der Sko er billigere i USA.. Nike, Puma, UGG, Kitson, Baby Phat.. Sminke og hårprodukter: Handler man på rett sted er det mye penger å spare på hårprodukter. Vi var innnom Nordstrom rack (en slags utsalgsbutikk til Nordstrom) og der fant jeg råbillig Redken, BedHead og Sexy Hair blant annet.. Noen sminkemerker er rimeligere i USA, mens de vanlige som Dior og Chanel varierer ikke så mye i pris. Akkurat når det gjelder sminke syns jeg det er utvalget som er best i USA, ikke nødvendigvis prisene.. Misunner alle som skal reise ned.. jeg og vil! Lengter tilbake allerede..
prescella Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 16. juli 2007 Mischa: Takk for langt svar Vet du forresten om Nordstrom selger ID/Glo?
Mischa Skrevet 17. juli 2007 #14 Skrevet 17. juli 2007 prescella: de selger hvertfall ID på Sephora, tror også de gjorde det på Nordstrom
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå