Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig i gang igjen! Utrolig god timing med ferien min i år, jeg får jo med meg ALT for en gangs skyld. Og det er dårlig vær også, så jeg har ikke dårlig samvittighet for å sitte inne foran tven for å se svette menn sykle opp og ned av fjell.

Så. I gamledager var det en del sykkelfolk på KG. Er dere her ennå? :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Temmelig elendig respons... :ler: Men det gjør ikke noe, jeg kan diskutere med meg selv, jeg. Såh.

Hurra for Thor! :hoppe:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg klarer ikke helt å ta sykkelsporten seriøst pga a) doping og b) (ikke minst!) at de faktisk går på do mens de sitter på sykkelen :overrasket:

Måtte bare si det...

Skrevet

Når det gjelder doping er jeg hjertens enig, men punkt b... Ærlig talt, hvordan skal de ellers få det til? :ler:

Skrevet

:vinke:

Jeg er her, har bare ikke sett denne tråden før nå.

Jeg prøver å få med meg litt av touren på tv'en, iallefall den siste timen av etappen, men har egentlig ikke så mye peiling på sykkel..

Skrevet

Man kan ha stor glede av ting man ikke har peiling på også. :-D Man trenger ikke en gang å vite hvor mange hjul en sykkel har for å ha glede av Tom Boonen for eksempel... :sikle:

Skrevet

Forsåvidt sant det, småpen han. :sjarmor:

Men utrolig hva man lærer av å ha tv'en på under en etappe av touren da.

Hvem tror du vinner sammenlagt da?

Og nå når vi har en sykkeltråd her så klarer jeg selvfølgelig ikke å dy meg. Må dele noen lagbilder jeg fant på en sykkelside:

Det franske laget

Det britiske laget

Det polske laget

:hoho:

Skrevet

:vinke:

Jeg har egentlig heller ikke så veldig peiling på sykkel (men jeg vet at den vanligvis har to hjul :idesmil: ), men jeg følger nå med litt likevel... Og man lærer absolutt mye av kommentatorene, selv om ikke alt de sier er like intelligent: "Arrangørene har et stort lager av gule trøyer i alle farger" i følge en av tv2s utskremte... :ler:

Skrevet
"Arrangørene har et stort lager av gule trøyer i alle farger" i følge en av tv2s utskremte... :ler:

Ja, den fikk jeg med meg også... :icon_lol:

Hvem som vinner sammenlagt er jeg faktisk ikke så veldig opptatt av i år, har ikke noen favoritt... Men jeg håper CSC tar lagseieren, og så håpet jeg veldig på Hushovd i poengkonkurransen, men han er vel muligens litt langt bak Boonen nå. (Pluss at Zabel også er innimellom der.) Vel, om ikke Hushovd vinner håper jeg det blir nettopp Tom Boonen, han virker som en sympatisk fyr, også er han jo som sagt :sikle: hehe. Det viktigste er egentlig at Robbie McEwen ikke vinner noe som helst, for han liker jeg ikke.

Så i dag tidlig at Sinkewitz (han som kræsjet med en tilskuer) har testet positivt på testosteron nå. :roll:

Skrevet

Å, tenk at jeg ikke har sett sykkeltråden før nå! Jeg er endelig blitt hekta igjen - var sykkelfanatiker før, men "fell out of love with the sport" da Tyler Hamilton ble tatt i doping etter Aten-OL. Nå har jeg begynt å finne begeistringen igjen. Prøver å fokusere mer på jobben som blir gjort for å avsløre juksemakerne enn på å innbille meg at det ikke finnes doping i sporten. For det gjør det jo beviselig, som vi fikk en påminnelse om i dag...

Men gleder meg til etappen i morgen, det burde være en bra Hushovd-etappe!

Skrevet

Bedre sent enn aldri, Champagnepiken!

Skrevet

Aiai, nå begynner jeg å få litt sansen for han godeste Contador altså - sikkert fordi han er så ung. :ler: Heia!

Skrevet

Jeg har på en måte akseptert at det finnes doping i sykkelsporten. Ikke sånn å forstå at jeg aksepterer at utøvere doper seg, men jeg innser at problemet er der. Så nå heier jeg egentlig mest på antidopingjegerne, og er glad for hver dritt som blir tatt! Trøster meg med at det jo MÅ finnes rene ryttere også.

Og Vino likte jeg uansett ikke. Var skeptisk til Astana i utgangspunktet.

Skrevet

Hele Touren begynner dessverre å fremstå som trist, mangler bare at Dansken vinner og blir avslørt i ettertid nå :sur:

Skrevet

Vino også nå... :riste: Godt de blir tatt, i hvert fall! Og jeg håper noen snart gjør noe med de straffene de får, to års utestengelse er tydeligvis ikke skremmende nok. Skjønt, "utestengelse" er ikke helt riktig betegnelse heller, etter hva jeg har forstått får de jo lov til å sykle i lavere divisjoner! Forstå det den som kan.

Skrevet

http://www.dagbladet.no/sport/2007/07/25/507158.html

http://www.dagbladet.no/sport/2007/07/25/507121.html

Og dramatikken vil ingen ende ta. Må innrømme at jeg har vanskelig for å ta noen av rytterne seriøst nå. Når jeg ser hvor utbredt ting er. Synd for de som er rene, om det da er noen. Makan til usportslig oppførsel!

Men det jeg lurer på er hvorfor de gjør det. Tror de at de kommer unna med det? Er det virkelig verdt det?

Skrevet

Og det var til de som ER doptatt. Vi vet jo ikke hvorfor Rasmussen er utestengt.

Skrevet

Dette nærmer seg parodisk... Men godt at Moreni i det minste har såpass vett og skamfølelse igjen at han innrømmer det. Roturen til Vinokourov er ikke overbevisende så langt.

Skrevet

De fleste har nok til nå kommet unna det. Og da fortsetter man. Hvorfor man gjør det? Fordi det er mye penger å tjene.

En ting er sikkert. Det har historisk vært langt verre før. Folk har omkommet under etappene som følge av at de har vært fulle av stoffer (som ikke var forbudte da).

Det ser ikke ut til at interessen for løpet blir noe mindre enn før pga dette. Verken langs veiene eller på TV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...