Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen som vet hvordan maten er på Hurtigruten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært der, men har hørt at den skal være veldig bra. En tidligere kollega skrøt veldig av det, og var faktis ombord når den lå til kai i Oslo i fjord sommer, bare for å spise der igjen.

Men håper du liker fisk, for det er det mye av!

Gjest Gjest
Skrevet

Hei,

Jeg har tatt Hurtigruten i sommer.. Man kunne velge om man ville ha full pensjon eller ikke. Frokost og lunsj var supert. Kjempegod mat, (koltbord). Men middagen synes jeg ikke var like fantastisk (mange synes den var veldig god). Men da hadde du ingen valgmuligheter. Det ble servert en rett hver dag (med forrett, brød og dessert) men du hadde null valgmuligheter. Skulle jeg reist igjen ville jeg ikke hatt middagen inkludert. Man kan alikevel betale for å spise i restauranten, skulle man ønske "fin" middag en dag.

Den andre muligheten (hvor man kan spise alle måltider, den er åpen hele tiden) er en cafeteria lignende sak. Billigere der også tror jeg.

Jeg tok Trollfjord.

Og bare sånn helt på siden, gjennomsnittsalderen på pasasjerer er vel kanskje 65 år?

Skrevet

Det er riktignok et par år siden vi reiste, men husker maten som kjempegod - og det var da valgmuligheter til middag - kjøtt eller fisk.

(Eneste dagen maten ikke var noe særlig var da vi kjørte over Hustadvika .. og da kunne det være det samme - for da gynget det litt vel mye for middag likevel :ler:)

.. og selv om det var mye blåhårete pensjonister hadde både vi og barna våre en kjempefin tur.

Gjest samme gjest som over
Skrevet

Jepp, Hustadvika var litt slitsom. Men det var også eneste gangen vi i grunn merka noe til at vi var på sjøen.

Vi hadde ingen valgmuligheter til middag. Men selvfølgelig - var du vegitarianer eller hadde alergi o.l fikk du mat du kunne spise.

Skrevet

Jeg har aldri reist med Hurtigruta, men den var innleid som overnattingsskip på Ormen Lange. Da bodde jeg der i nesten 1 måned (på Finnmarken og Midnattsol).

I den sammenheng spiste vi middag der daglig. Jeg kan ikke si noe annet enn at maten var nydelig. Mye å velge mellom og nydelige salater dersom man ikke ønsket vanlig middag.

Gjest synseren
Skrevet

Ååååååååå har så lyst til å ta Hurtigruta :rosasmil:

Gjest Aloha
Skrevet

Har reist med Hurtigruten et par ganger og har utelukkende fått servert nydelig mat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...