Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg holder på å starte mitt eget lille firma, og håper dere KGdamer har noen erfaringer å dele med meg!

Jeg er student, men dessverre har ikke studetorganisasjonen start noen avdeling på min skole. Firmaet bygger på en utdannelse jeg har fra før, og jeg skal studere fag innen bedriftsøkonomi og lederskap, så jeg anser det å drive et firma som en solid erfaring.

Jeg har lest mye av informasjonen rundt oppstart av en bedrift på internett, og skal på etablererkurs og i samtale med konsulent fra NAV, så rent praktisk har jeg satt meg godt inn lover, regler og skjemaer.

Bedriften jeg starter opp krever ingen stor startkapital, og siden jeg er alene om prosjektet blir det et enkeltpersonforetak. Derfor anser jeg det hele som ganske trygt, siden jeg ikke skal lønne andre enn meg selv (Jeg går gjerne uten lønn en stund), og heller ikke kommer til å få noen stor gjeld på firmaet (kanskje får jeg ingen gjeld i det hele tatt).

Det jeg lurer mest på er hvordan dere opplevde det å skulle begynne for dere selv? Jeg finner det uhyre spennende og lærerikt, men samtidig er det ukjent terreng og mye ansvar på et par unge skuldre. Hva var vanskelig? Hva var lettere enn du hadde trodd? Hvor søkte du hjelp?

Håper dere vil dele deres historier!

Edit: Skrivefeil

Endret av Lucy Outlaw

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...