Gå til innhold

Perser.

Fremhevede innlegg

Gjest Perser.
Skrevet

Vår kjære perser på 15 år har nå fått problemer å spise. Det virker som den har fått en eller annen form for lammelse i tungen. Den henger litt ut mesteparten av tiden. Når hun spiser må hun ha hjelp. Hun kommer selfølgelig å sier fra når hun er sulten, så liksom dytter jeg maten inn i munnen og hun svlger. Virker ikke som hun har kraft nok i tungen til å gjøre det selv.

Er det noen her inne som har hørt om hvilken lidelse katter kan ha som plutselig opptrer slik?

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

DU MÅ DRA TIL VETERINÆR MED KATTEN!

En så gammel katt kan få ulike lidelser, og det går ikke nødvendigvis bort bare av å vente på at den skal bli bedre.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært hos veterenær i dag. Han sa at hun er meget gammel for å være perser av den typen hun er. Han kjenner henne godt. Vi har vært hos han i alle år og fått vaksiner og skrapt tannsten. Og dette var aldredommen hos henne. Det går ut over nervesystemet. Hun kunne hatt slag eller det kunne være noe med insulinet. Nå skal jeg mate henne. Og han vil ikke gi henne bedøvelse for å sjekke tungerota, for det kom hun ikke til å tåle. Hun kunne dø av bedøvelsen. Skulle se det an noen uker for så å ta blodprøver. Jeg måtte innse det at han ikke "kunne gjøre henne yngre". Så skal jeg kjøpe tåteflaske i dag for å prøve om hun vil drikke vann av den.

Vil bare si at dette har vært en fantastisk katt. Hun har vært på mange utstillinger og blitt kåra til "Årets katt " et år. Og hun har et fint liv sammen med to andre katter. Hun går ut og inn som hun vil.

De går aldri utenfor tomteområdet. Nå vi går tur sitter de og venter. Og de har aldri vært ute om natten. Så her har kattene bare fått godt stell.

Men jeg greier ikke tanken på å miste henne. Det blir like fælt som å miste et menneske. Men jeg sier til henne at "Jeg skal ta vare på deg".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...