Gå til innhold

:Rødvin: ~Primosic~


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Nå skulle jeg og sambisen akkurat smake på en vin vi har hatt liggende litt. På labelen står det Primosic og Refosco under. Den har en dyp lilla label med gule prikker (!)

Den luktet bra, men da vi smakte på den var den omtrent musserende!!!! Det er ikke en musserende vin etter det vi vet. Den smakte på en måte litt gjæret, og det bruste i vinen da vi la øret inntil (!) Vi trodde heller ikke det var en lagringsvin.

Har gjort flertallige søk på www.vinmonopolet.no og har ikke blitt noe klokere.... Fant den ikke med andre ord.

Er det noen som har smakt på denne og kan uttale seg ?

Takknemlig for kommentarer :kul:

Deevah.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skulle jeg og sambisen akkurat smake på en vin vi har hatt liggende litt. På labelen står det Primosic og Refosco under. Den har en dyp lilla label med gule prikker (!)  

Den luktet bra, men da vi smakte på den var den omtrent musserende!!!! Det er ikke en musserende vin etter det vi vet. Den smakte på en måte litt gjæret, og det bruste i vinen da vi la øret inntil (!) Vi trodde heller ikke det var en lagringsvin.

Har gjort flertallige søk på www.vinmonopolet.no og har ikke blitt noe klokere.... Fant den ikke med andre ord.

Er det noen som har smakt på denne og kan uttale seg ?

Takknemlig for kommentarer  :kul:  

Deevah.....

Det fins noen viner som bare smaker slik. Jeg HATER dem.. Hehe..

Det er gjerne de som er litt unge.. Hvis jeg er så uheldig å treffe på en slik vin og VIL drikke den opp, pleier jeg å riste den litt slik at "kullsyren" forsvinner. Høres helt dust ut, men vinen kan være god. Jeg pleier alltid å be om vin som IKKE stikker på tungen, hvis jeg skal kjøpe ukjent vin fra vinmonopolet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

hvis rødvinen din bruser på tungen er den sannsynligvis ødelagt ved lagring. Det er helt vanlig og tar du flaska med på polet får du en ny.

Det som sannsynligvis har skjedd er at vinen har oksydert,dvs. at luft har kommet til.

Men, noen få viner kan bruse litt, men langt fra så mye som du beskriver :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...