sweetdana Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Har en hund på snart 10 år. De siste årene har røyteperiodene vært veldig merkelige. Det vil si at hun røyter på gale og helt uforståelige tider. Hun kan miste pelsen på svarteste vinteren, men på sommeren kan hun fortsatt ha tykk vinterpels. Prøver å gi henne nattlysolje og slikt som skal være bra for pelsen. Hun får også Labb hundefor, som visstnok skal være veldig bra. Litt godis blir det jo, men ikke i overdådige mengder. Hun virker ellers i god form. Lurer bare på om det er andre hundeeiere som opplever/har opplevd det samme? Eventuelt funnet ut noen gode tips eller forklaringer?
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Min hund på 7 år røyter hver jul,og i Juni/Juli,syns det er merkelig,men blitt vant til det.Itillegg er han veldig "tuspete" i røytetia,slapp og tynn. Har fått ei forklaring på røytinga,det er at pga ustabile temperaturer hele året,blir dette litt skipla
sweetdana Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2007 Hmm ja det med ustabile temperaturperioder har jeg også tenkt på. Men hvor lenge skal det være varmt/kaldt før det slår ut på røytinga? Er vel noen hormoner som skal settes i spill regner jeg med? Veldig slitsomt når hun ligger med tykk pelspryd i 25+
Frey Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Hun får også Labb hundefor, som visstnok skal være veldig bra. Nja, Labb hundefor er et av de forene flest hunder reagerer negativt på. Les mer om dette på hundeforum som canis.no eller dyresonen.no. I tillegg er det kanskje på tide å skifte til et seniorfor.
sweetdana Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2007 Hmm. Kanskje man burde prøve noe nytt. Hun får Labb seniorfor forresten
Gjest Wolven Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 (endret) Min hund røyter også til rare tider. En hund med mye pels. Jeg tar det ikke så tungt, fordi jeg regner med at årsaken ligger i at den bor inne. Jeg tror ikke en hund typisk utehund røyter "feil", fortsatt at den bor ute. Men så er jo hele klimaet snudd på hodet nå om dagen. Er jo så kjølig her jeg bor at det like gjerne kan komme snø.. Endret 9. juli 2007 av Wolven
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå