Gå til innhold

finnes det håp for slappe underarmer?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

er skikkelig frustrert. er godt trent, både mtp kondis og styrke. triseps trener jeg ved div øvelser i studio, der du står og drar ned en greie eller et tau.., ligger på benk og løfter stang smalt grep ned mot panna, tidligere tok jeg også kickback. av og til push-ups smalt grep.

greia er at jeg har fått skikkelige flagg, dvs dissearmer. :sur: føles nesten som det har skjedd over natten, noe det seff ikke har gjort... er det alderen og tyngdekraften? er 35.

har gått opp 5 kg siste året. greit nok, men ikke at det henger og dingler. æsj.

så til poenget, er det noe jeg kan kjøre på med for å bedre situasjonen? når jeg strammer musklene, har jeg flotte, faste armer, men kan jo ikke gå rundt sånn heller.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Dette lurer jeg også på. Alle andre muskler går greit å vedlikeholde, mens disse forbaskede underarmsmusklene er et herk å få tak på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Tung trening hjelper å stramme opp armene. Folk har en lei tendens til å trene alt for lett, armene tåler mye mer bank enn man tror. I tillegg er det som disser gjerne fett, og det å gå ned i fettprosent vil hjelpe på "disset" det også. Det gjør man best med en kombinasjon av kondisjonstrening, tung styrke og fornuftig mat.

Men selvsagt, selv muskler kan disse når de ikke blir flexet så det er begrenset HVOR mye man kan gjøre. Men ofte er "vingene" mer fett enn muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
er skikkelig frustrert. er godt trent, både mtp kondis og styrke. triseps trener jeg ved div øvelser i studio, der du står og drar ned en greie eller et tau.., ligger på benk og løfter stang smalt grep ned mot panna, tidligere tok jeg også kickback. av og til push-ups smalt grep......

Det høres ut som om du trener triceps - men gjør du det ordentlig?

Jeg ser alt for mange jenter som "gynger" mer enn de faktisk løfter.

Kan du kjenne triceps når du strammer overarmne, eller er det bare biceps? Du skal kunne kjenne triceps som en forhøyet skrå "pølse" som går fremover på oversiden av overarmen, festet oppe ved skuldermuskelen bakfra, i retning mot albuen på oversiden.

Jeg har trent mye push-up med smale tak (albuene skal peke rett opp som froskelår). Den tøffeste er å legge hendene oppå hverandre, plassert rett under brytet, når du tar push up. Anbefaler å begynne med knærne nedi ;)

Andre øvelser er nedtrekk med en arm av gangen - stabilise ralbuen slik at du isolerer triceps. Du kan også stå svakt fremoverlent, med armen bøyd, albuen pekende bakover og hånda m/vekt ved midjen, så strekker du armen ut bakover - da kjennes troceps veldig godt.

Tricepstrening har sørget for at jeg er helt kvitt grevinne-henget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til "dipps" - det gjør underverker! Sitter på stepen på det høyeste nivået, har strake ben ut og heiser kroppen ned. Albuene skal gå rett ut bak, og jeg skal LOVE DEG at du kjenner det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge min niese som går på treningsstudio så er vekter et effektivt middel mot "bingoarmer" som vi kaller det. Hvor mange lodd man på vektene må man selv finne ut av, men armen(e) skal man holde tett inntil kroppen når man løfter og senker i sakte tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Slappe underarmer? Det har jeg ikke sett før...

Ja jeg også lurte på det og blir selvsagt enda mer forvirret når man skal trene Triceps for å unngå det. :ler:

De mener nok "dissete" underside av overarm og ikke armen nedenfor albuen som vi andre kaller underarm :sjenert:

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest
Det høres ut som om du trener triceps - men gjør du det ordentlig?

Jeg ser alt for mange jenter som "gynger" mer enn de faktisk løfter.

Kan du kjenne triceps når du strammer overarmne, eller er det bare biceps? Du skal kunne kjenne triceps som en forhøyet skrå "pølse" som går fremover på oversiden av overarmen, festet oppe ved skuldermuskelen bakfra, i retning mot albuen på oversiden.

Jeg har trent mye push-up med smale tak (albuene skal peke rett opp som froskelår). Den tøffeste er å legge hendene oppå hverandre, plassert rett under brytet, når du tar push up. Anbefaler å begynne med knærne nedi ;)

Andre øvelser er nedtrekk med en arm av gangen - stabilise ralbuen slik at du isolerer triceps. Du kan også stå svakt fremoverlent, med armen bøyd, albuen pekende bakover og hånda m/vekt ved midjen, så strekker du armen ut bakover - da kjennes troceps veldig godt.

Tricepstrening har sørget for at jeg er helt kvitt grevinne-henget.

åh, nå ble jeg glad twigi! kanskje det er håp for meg også?! det er jo ikke pent når det disser.

når jeg strammer armene, kjennes både triseps og biceps veldig godt, og synes godt. så jeg frykter vel at det er dauskinn. :tristbla: å, hvorfor må jeg være et sånt overfladisk menneske som henger meg opp i sånne detaljer.. men det er ikke pent, spesielt ikke når kroppen ellers er veldig veltrent.

så det forsvant altså, grevinnehenget? spørs hvor stort det var fra før da..

kan prøve meg på nedtrekk en hånd framover. dips funker også ja. men som sagt, muskelen er der, spørsmålet er om det må skjæres vekk diverse. :tristbla:

Ja jeg også lurte på det og blir selvsagt enda mer forvirret når man skal trene Triceps for å unngå det. :ler:

De mener nok "dissete" underside av overarm og ikke armen nedenfor albuen som vi andre kaller underarm :sjenert:

haha! dissete underarmer! nei jeg har vel egentlig ikke sett det jeg heller. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...