Gå til innhold

utredning av ad/hd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne få tatt en utredning på om jeg har adhd, hvordan går jeg frem? Må jeg via fastlegen for det? Kontakter jeg kompetansesenteret på egenhånd?

Og, er det noe jeg må finansiere på egenhånd? Hvor dyrt er det i såfall?

Evt annet jeg trenger å vite? Hvor lang tid må jeg vente på å komme i gang med dette, og hvor lang tid bruker de på å finne det ut?

Håper noen har litt erfaring eller kan hjelpe meg!

Takk,

Cornille

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, takk..

Noen andre som vet noe om det andre jeg lurer på også?

Cornille

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, dessverre så vet jeg ikke, lurer på det samme jeg også.

Skrevet
Jeg vil gjerne få tatt en utredning på om jeg har adhd, hvordan går jeg frem? Må jeg via fastlegen for det? Kontakter jeg kompetansesenteret på egenhånd?

Og, er det noe jeg må finansiere på egenhånd? Hvor dyrt er det i såfall?

Evt annet jeg trenger å vite? Hvor lang tid må jeg vente på å komme i gang med dette, og hvor lang tid bruker de på å finne det ut?

Håper noen har litt erfaring eller kan hjelpe meg!

Takk,

Cornille

Går du gjennom fastlegen, og har tid å vente på en kommunal utredning må du ikke betale noe selv. Det er ofte lengre ventelister , kommer sikkert litt ann på hvor i landet du bor. Hvor lang tid utredningen kommer jo litt an på hvor utreningen blir gjort, kanskje også litt hvor tydelige symptomene dine er.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar. Jeg blir så utålmodig, og håper på å komme igang rimelig kjapt, og er litt spent da jeg hører det tar sånn tid med mange.. Og at det er vanskelig å bli "trodd", stemmer det?

Vil gjerne være så forberedt jeg bare kan, så det går greit for seg..

Skrevet

Fastlegen henviser deg til utredning. Du kan bli henvist til både private og offentlige klinikker. Ventetiden varierer ettersom hvor i landet du bor. I hordaland er det veldig lang ventetid 6-8 mnd tror jeg.

Egenandelen tror jeg også varierer, jeg betalte 1500 på en privat klinikk. Men jeg vet at det er kommet nye regler fra NAV så du må nesten høre med den klinikken du blir henvist til.

Det er ikke snakk om å bli trodd eller ikke. De ser på hvordan du løser forskjellige oppgaver, gjennomfører samtaler osv.

www.bokstavbarna.no har et veldig bra forum, der finner du sikkert svar på det meste.

Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk Fibi, fikk litt mer tak på det nå.. Huff, håper ikke det er like lang tid her jeg bor - frustrerende!

Takk takk..

Tar gjerne imot flere råd og tips om noen har noe å komme med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...