Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som jobber/har jobbet som dette? Er det ok jobb, eller møkkajobb? Er det godt eller dårlig betalt?

Jeg har blitt innkalt til intervju, og kommer til å gå på det bare for å se hva det er for noe.

Er drittlei min nåværende jobb, og hva som helst er bedre enn den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møkkajobb, tungt for ryggen, dårlig betalt. Men grei bijobb ved siden av skole/studier. :tommel:

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Har en vennine som har jobbet som stuepike et år, hun har sakt det er en helt grei jobb, men det holder leeenge med et år.

Hun har visst ikke hatt så dårlig lønn heller, fast time lønn på rundt 100 kr ( hun var under 18) pluss tillegg for hvert rom.

Syns du skal dra på intervju jeg og se hva de sier :)

Skrevet
Har en vennine som har jobbet som stuepike et år, hun har sakt det er en helt grei jobb, men det holder leeenge med et år.

Hun har visst ikke hatt så dårlig lønn heller, fast time lønn på rundt 100 kr ( hun var under 18) pluss tillegg for hvert rom.

Syns du skal dra på intervju jeg og se hva de sier :)

Ja, jeg gjør det. Har aldri fått positive tilbakemeldinger på noen av de jobbene jeg har hatt før. Er så drittlei, og blir jo litt påvirket av de rundt meg og. Mannen min bl.a er veldig negativ til denne jobben. Og mora mi. Men hun er negativ til det meste.

Akkurat nå jobber jeg i barnehage, det er greit nok det. Men jeg har tre unger selv, og da føler jeg at jeg er så metta og trøtt at når jeg kommer hjem så orker jeg ikke være med mine egne. Jeg vil ha en jobb der jeg gjør "det" på jobb, og når jeg kommer hjem til barna mine så skal det være avslapning om dere skjønner. Har jobbet i barnehage noen år, og vært dagmamma også noen år. Kjenner at tiden er inne for å skifte beite. Jeg har ingen utdannelse så det er ikke mye jeg kan velge mellom. Har ikke råd til mer skole ennå heller...

Skrevet

Jeg ville ikke byttet barnehagejobb mot stuepikejobb. Aldri i livet. For øvrig må du regne med å jobbe turnus med helger som stuepike.

Du må jobbe fort og nøyaktig - de fleste steder kan du drite i pauser - og du jobber helt alene. Det er en mye mindre sosial jobb enn Hotell Cæsar tilsier.

Gjest Deception
Skrevet (endret)

Jeg hadde deltidsjobb som stuepike da jeg tok hovedfag, og syntes det var glimrende. Dette er snart ti år siden, og jeg hadde rundt 100 kroner timen før tillegg.

Jobben er fysisk tung; de første dagene hadde jeg innmari vondt i beina og hoftene, men miljøet der jeg jobbet var bra, og det var flere studenter som jobbet der. Jeg likte godt det å se direkte resultater av innsatsen, i motsetning til oppgaveskrivingen, som gjerne skjer i rykk og napp.

Endret av Deception
Gjest Gjest_huldra_*
Skrevet

heisann!

Jeg har jobbet som stuepike i 4 år. Begynte på rundt 110 kroner timen,men rett før jeg sluttet hadde jeg 126. Jobben er veldig tung! pauser får en jo, en har jo rett på det om en jobber full dag. En halvtimes matpaue pluss 10 min hver 2.time.

begynnelsen var veldig tung da jeg ikke var vant til et slikt hardt fysisk arbeid, men etter en stund blir man vant til det. Men jeg må si at jeg ikke forstår dem som jobber som stuepike i 30-40 år!! Har nå byttet jobb, og det er jeg veldig glad for! Er så fantastisk å kunne komme hjem etter jobb og faktisk ha energi igjen.

Det jeg tror er viktig, og som er viktig i alle jobber er et godt humør og godt miljø. En må gjerne ta endel dritt fra gjester, både psykisk og fysisk. spesielt surt er det å for eksempel vere ute og se fulle folk i helgene og vite at det er DU som skal vaske dritten etter dem dagen etter. Spy er ganske vanlig å måtte vaske, og en tenker på folk på en helt ny måte når en ser hvordan det faktsik kan se ut etter voksne mennesker.

Men for all del, det er en helt ok jobb. Bare litt tyngre og mer "grisete" enn andre kanskje. ;)

Lykke til!

Skrevet

Det er ikke så ille å jobbe som stuepike, jeg kjenner til flere som har holdt på i flere år. De har et godt miljø på jobb, har flere pauser pluss en drøy halvtimes lunsjpause, og møter mange hyggelige gjester. (Og noen mindre hyggelige også selvsagt, men slik er det jo i alle jobber...)

Men jobben er fysisk slitsom. Det er den. Prøvde meg en halv dag på å bare re opp senger, og etter ti senger eller så var jeg dønn gåen i ryggen. Men kroppen blir jo vant til det, og en lærer forskjellige vasketeknikker for å unngå belastninger. Tenk å få så mye trim på jobb! En bonus, sier jeg bare ;)

Så må man jo jobbe turnus. Men det gjelder ikke alle. De faste ansatte på stedet jeg jobbet har en 8-15.30 jobb. Det er vikarene som har de "ugunstige" vaktene.

Lønna vet jeg ingenting om, men skulle tro den er grei...

Du burde iallefall forsøke! :)

Skrevet

Er faktisk ikke så redd for å måtte vaske spy, dette er et lite hotell, der det er mest seminar o.l. Kjenner godt til hotellet fra før. Det ligger øde til. Vi får se... vurderer fram og tilbake om jeg skal la være å gå på intervjuet... Får tenke på det. Er ikke redd for fysisk arbeid, det er det jammen nok av i en barnehage også, og hjemme.

Forresten, takk for alle svar! :sol:

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Pernille_*
Skrevet

Jobber som forpleiningsassistent på båt, og det er omtrent samme oppgavene som stuepike. Bare at du får bedre betalt på havet og god turnusordning, og betalt når du har fri.

Du bor, spiser og sover på båten, noen går 14 dager på og 14 av, og noen 3 uker eller 4 uker på og av.

Båten blir som det andre hjemmet og lever sammen med kollegene 24 timer i døgnet.

Lønnen varierer avhengig av hvilken båt/rederi man jobber for.

Men 23 000 Kr i mnd og oppover er vanlig lønn. Og betalt når man har fri.

Har også jobbet på landanlegg for ilandføring av gass, og man tjener ganske greit der og. Fordelen er turnusordningen.

Stuepike jobb på land er mye av de samme oppgavene, rengjøring av hotellrom, eller på skip rengjør du lugarer, og på landanlegg rengjør du brakke (hotell) rom.

Så visst du ønsker å tjene gode penger så er offshore/onshore eller Skip et godt alternativ til vanlig hotelljobb.

Kan jo alltids søke jobb på land om man blir sjøsyk:)

Skrevet

Jeg jobber som stuepike ved siden av studier og jeg elsker det!

Okei, det var kanskje å ta litt sterkt i men...

Det er utrolig deilig å bare kunne gå hele dagen i sin egen verden og vaske. Man slipper å forholde seg til andre, og man kan gå i sine egne tanker =)

Jeg pleier å ha tven på og følger med på diverse serier som går på dagtid..hehe. Storkoser meg jeg.

Er jo omtrent som å gå hjemme å vaske.

Det eneste er jo at man blir fysisk sliten (men man slipper iallefall å bli det psykisk :) ) Men jeg syns faktisk det er godt å bruke kroppen litt jeg. Sitter jo så mye stille ellers på forelesninger og sånn.

Det er deilig å komme på jobb og kunne bruke kroppen litt.

Selvsagt blir man drittlei innimellom, men alt i alt syns jeg dette er en super jobb. Noen dager er travlere enn andre, men da går jo dagen også fort. Det er greit. Værste jeg vet er å kjede meg...

Det er ganske bra betalt.. mye bedre enn i butikk, og man har den fordelen at man kan jobbe søndager og andre dager hvor de fleste butikker er stengt.

Har aldri opplevd å måtte vaske spy, jobber på et hotell hvor det ikke er så mange festende gjester. Flest buisnessfolk og slikt. Om somrene er det mange rolige pensjonistpar.

GO FOR IT!

Skrevet

Jeg har jobbet som stuepike tre somre på rad, og kan ikke si noe annet enn at jeg HATET det. Arbeidet var tungt, jeg var utrolig ensom og synes ikke miljøet på hotellet var noe godt heller.

Jeg gruet meg til å gå på jobb hver morgen, kom hjem og var helt skutt i kroppen- selv om det gikk over etter et par uker var det likevel forferdelig. Nå jobber jeg i butikk, nesten aldri alene og tiden flyr forbi. Som stuepike virket 7 timer som 12 timer.

Skrevet

haha.. slipper å ha kontakt med andre. Du er litt av et arbeidsjern du..hoho

Skrevet
Noen som jobber/har jobbet som dette? Er det ok jobb, eller møkkajobb? Er det godt eller dårlig betalt?Jeg har blitt innkalt til intervju, og kommer til å gå på det bare for å se hva det er for noe.Er drittlei min nåværende jobb, og hva som helst er bedre enn den..
Så var vi tilbake til det andre kaller som møkkajobb. Se annentråd her på kg.Jeg var stuepike i yngre dager. Den erfaringen var medvirkende til min senere jobb.Det var veldig sosialt. godt miljø der jeg var. Det var rengjøring av rommene. Servering på rom for de som bestilte det. hektisk om sommeren,men hvor gøy vi hadde det. Tung jobb? ja,men som ung skal man klare det. Hva er tungt da? med dagens rengjøringsmetoder, så går det greit. En utvikler en teknikk på sengeskift, så det er ikke så tungt.Vi hadde også kveldsvakter. De var igrunnen best, for da var det mest stille. Gikk mest i servering på rommene.En plass må man begynne og jeg begynte der. Senere jobbet jeg i oppvasken, så ble det koldtkjøkkenet.
Skrevet

Det er faktisk deilig av og til. Slipper det maset det er i butikk iallefall. Stille og rolig, gikk faktisk å pugget til eksamen hin dagen på jobb:P

Shuttttit!

Skrevet

Jeg jobba som stuepike ved sidn av skolen i 2år. Man blir jo vant til det fysiske etter en stund, men det er en tung jobb ja..det kjedligste er vel å måtte jobbe i de fleste helger..for selv om det er skift på dette, er det alltid noen som er syke ol.

En ting som virkelig ikke er noe gøy, er å fjerne spy fra vegg til vegg teppe..Å tro meg..det finnes utrolig mange uhygieniske folk her i landet...vil ikke en gang gå innpå hva jeg har opplevd som stuepike..Men det er en greit bi-jobb.

Skrevet

Ja, er det så galt? Har også hatt vaskejobber i mitt liv, det er ganske deilig å sulle rundt i sin egen verden. Man jobber faktisk ganske effektivt da...og får beveget seg mye.

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
Gjest Gjest_lene_*
Skrevet

Synes du skal gå på det intervjuet. jobber som stuepike 100% stilling og har 140 kr i begynnerlønn. ikke så ille. tung jobb men slipper og betale for å trene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...