Lipstick Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Hello everybody! På fredag stikker jeg og ei venninne på weekendtur til London, og gleder oss veldig! Skriver her simpelthen fordi jeg kunne tenkt meg å få noen tips om hva vi bør få med oss når vi besøker London. Jeg har aldri vært i byen før, men vil gjerne få med meg ting som er verdt å se. Har dere tips? På forhånd takk!!
Veslejenta Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Hva er dere interessert i å oppleve? Jeg ville prøvd å få tak i billetter til en musikal. Det pleier å være forholdsvis rimelig hvis man får tak i billetter samme dag som man skal se musikalen. Dersom det er pent vær ville jeg tatt en av sightseeing-båt ned til Greenwich. Camden market er alltid morsomt å få med seg. Shopping... http://www.visitlondon.com/
gustav Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 ta iallefall en tur med en av disse sightseeingbussene som nå finnes i de fleste storbyer. Kjører forbi det aller meste av de største attraksjonene og du kan hoppe på og av hvor som helst på ruta. Tar ca 2 timer og billetten er gyldig i et døgn. Vi hoppa av halvveis og gjorde resten av turen dagen etterpå. Besøk på British Museum anbefales. Forøvrig er London en veldig fin 'bruksby'. Absolutt ikke vakker eller romantisk som mange av de andre store. Men byen er svær og du kan bruke den til alt! shopping historietitting kultur uteliv smake mat fra alle verdenshjørner være totalt anonym med masse mennesker rundt deg. Og veldig lett å ta seg fram i, et metrokort ordner det;)
Lipstick Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2007 Takk for svar og link! Jo, vi har allerede bestemt oss for å gå på kino for å se Harry Potter, ellers blir det nok å ta livet med ro og spise fish'n'chips! Kunne selv tenkt meg å gå på Madam Toussau(?) museet, så vil jeg jo se Buckingham Palace og rave gatelangs på Oxford street. Shopping er obligatorisk. Er langt fra lommekjent i London, byen føles stor og uoverkommelig. Jeg vet det finnes masse flotte museum og diverse turistattraksjoner som er verdt å se, men vet ikke hva - og hvor. Hva tror dere må være et must for to jenter i begynnelsen av 20-årene å se en helg i London? Musikaler og teater er jo sikkert moro, men vi foretrekker nok heller en kul konsert. Dessuten har vi ikke verdens største pengesum i lomma.. Skal ta en nærmere kikk på linken din, Veslejenta!
Lipstick Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2007 ta iallefall en tur med en av disse sightseeingbussene som nå finnes i de fleste storbyer. Kjører forbi det aller meste av de største attraksjonene og du kan hoppe på og av hvor som helst på ruta. Tar ca 2 timer og billetten er gyldig i et døgn. Vi hoppa av halvveis og gjorde resten av turen dagen etterpå. Besøk på British Museum anbefales. Forøvrig er London en veldig fin 'bruksby'. Absolutt ikke vakker eller romantisk som mange av de andre store. Men byen er svær og du kan bruke den til alt! shopping historietitting kultur uteliv smake mat fra alle verdenshjørner være totalt anonym med masse mennesker rundt deg. Og veldig lett å ta seg fram i, et metrokort ordner det;) Takk for svar! Sightseeingbuss, ja, det høres ut som en idé
Gjest *kosejoker* Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 (endret) Takk for svar og link! Jo, vi har allerede bestemt oss for å gå på kino for å se Harry Potter, ellers blir det nok å ta livet med ro og spise fish'n'chips! Kunne selv tenkt meg å gå på Madam Toussau(?) museet, så vil jeg jo se Buckingham Palace og rave gatelangs på Oxford street. Shopping er obligatorisk. Er langt fra lommekjent i London, byen føles stor og uoverkommelig. Jeg vet det finnes masse flotte museum og diverse turistattraksjoner som er verdt å se, men vet ikke hva - og hvor. Hva tror dere må være et must for to jenter i begynnelsen av 20-årene å se en helg i London? Musikaler og teater er jo sikkert moro, men vi foretrekker nok heller en kul konsert. Dessuten har vi ikke verdens største pengesum i lomma.. Skal ta en nærmere kikk på linken din, Veslejenta! Madame Tussaud(e)'s (ja, jeg vet jeg er pirkete) er absolutt verdt å se! Det samme med de sightseeingbussene, de er fine å ta for da får en med seg det viktigste. Når det gjelder de musikalene så er ikke det nødvendigvis så dyrt! Ofte er det en del restplasser som blir solgt billig, men jeg ville anbefalt å se etter dette den første dagen i såfall, så du får tak i i løpet av weekenden din. Om det skulle være ønskelig altså. Vi betalte i allefall ikke mer enn 20£ for våre billetter (men nå er hva som er dyrt og billig relativt). For øvrig er London en fantastisk by som du kan glede deg til å besøke! Endret 9. juli 2007 av *kosejoker*
Leifr Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Mye å gjøre i London! Når det gjelder shopping er det vel heller utvalget enn prisnivået som kan være interessant (ting er ikke spesielt billige så vidt jeg vet, men det er mange digre butikker innen de fleste spesialiteter). Prisnivået på pints er dog mye mer behagelig enn i Norge. Hvis man har sans for "gammeldags" museum, så er British Museum gratis å komme inn på (bortsett fra noen spesialutstillinger) og stort nok til at man kan gå seg fullstendig bort der. Stappa fullt av uvurderlige kunstgjenstander som britene tilegnet seg fra alle imperiets hjørner. The London Dungeon er kul hvis man liker det smått makabre. Observatoriet og sjøfartsmuseet ved Greenwich er kjekt, Imperial War Museum likeså, osv.
Nilma Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 Her er noen av mine favoritt-aktiviteter i London. Personlig synes jeg at M. Tussauds er noe av det mest oppskrytte London har å by på - med mindre dere er spesielt interessert i voksfigurer, da. Om dere absolutt vil dit bør dere i hvert fall bestille billetter på forhånd, for det kan være laaang kø. Av klassiske London-severdigheter liker jeg British Museum (som Leifr nevnte), Tower og Westminster Abbey. Hvor skal dere bo forresten? Kan være lettere å foreslå noe da, slik at dere unngår å bruke hele helga på undergrunnen.
Nilma Skrevet 24. juli 2007 #10 Skrevet 24. juli 2007 Tate Modern er også supert! Jepp! Dessuten, som jeg skrev i linken, er området rundt Tate Modern supert å spasere rundt i og bare ta inn atmosfæren. F.eks. ligger London Eye i nærheten, og det er det kanskje ikke så dumt å få med seg når man er i London for første gang.
Gjest Tweek Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 Jeg vil anbefale dere queen musikalen, den var fantastisk. Ellers så er sightseeingbussene litt morro da dere får sett mye, men de varer lenge så det er bare å hoppe av der dere vil å ta en ny buss videre etterpå. Dere burde også dra på et marked, der har de veldig mye forskjellige.
evilla Skrevet 24. juli 2007 #12 Skrevet 24. juli 2007 Spise is på Haagen Dazs gjør alltid jeg når jeg er i London :D Ellers vil også jeg anbefale Camden Market, der er det kjekt å bare kikke på livet, folkene, alt det rare de har der. Også har de i tillegg mye god mat der! Musical er også et must syns jeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå