angel 71 Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Er det noen her inn som kan hjelpe meg Jeg har altså en nydelig liten hellig birma dame på 4 år som har gått på p- piller fram til nå. (siden jeg gjern vil ha ett kulle på henne) Og nå har jeg da alltså lyst til å sette ett kulle på henne for å beholde en av kattungene selv. Har funnet pappa, men hun er like blond som meg. Han har også alle papir i orden Jeg har vært kontakt med Norak og funnet ut at jeg må søke om stammnavn og sende kvittering sammen med søknaden. Men hva skejr så videre... Jeg er helt Blond når det gjelder dette altså:rødme: Surfer rundt her og leser om Parringsbevis og jeg hvet ikke hva. og når skal man sende inn dette, da, og så skal man betale noe i avgift for stammtaverl. men det kan man vel ikke gjøre før man hvet hvor mange hunger man får, Ja som dere skjønner så er jeg helt grønn her og trenger all den hjelpen jeg kan få. Noen som har lyst til å hjelpe meg
la Flaca Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Det eneste jeg kan bidra med er at jeg ikke tror det er optimalt å sette kull første gang på ei hukatt som er såpass gammel. Men jeg kan ta feil. Tror bare risikoen for komplikasjoner i forbindelse med fødsel er relativt stor, eller ihvertfall mye større.
Tabris Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Jeg trodde ikke man regnet det som risikabelt med førstegangsfødsler før katten var 6 år? Men jeg kan ta feil. TS: Det sikreste er å ta kontakt med f.eks NORAK igjen - evt. en erfaren oppdretter - og få steg for steg råd hos dem.
angel 71 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2007 Det eneste jeg kan bidra med er at jeg ikke tror det er optimalt å sette kull første gang på ei hukatt som er såpass gammel. Men jeg kan ta feil. Tror bare risikoen for komplikasjoner i forbindelse med fødsel er relativt stor, eller ihvertfall mye større. Ja der kan du se, har ikke tenkt på hvor gammel hun er jeg. Har tenkt å ta kontakt med Norak igjen, bare det at jeg har 1000 spørmål. Er de ingen oppdrettere av katt her inne da?
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Er de ingen oppdrettere av katt her inne da? Hvorfor tar du ikke kontakt med hun som avlet fram din katt? hun har sikkert en formening om katten din egner seg videre til å avle videre i forhold til rasestandard. Det kan også by på problemer å beholde en kattunge sammen med kattemor, dette regner jeg med du har tenkt gjennom? Man bør sette seg godt inn i hva avl dreier seg om, og se på kvaliteten til både mor og far hver for seg og samlet. Det finnes mye useriøs og lite gjennomtenkt avl av rasekatter, desverre...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå