Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei det er en ting jeg lurer fælt på.

jeg jobber i en kiosk som selger bind og tamponger.

Hvorfor er det slik at det er flaut å spørre om en pakke OB?

Jeg skjønner at det ikke er gøy å ha mensen og at mange jenter føler seg litt uffne å sårbare under mensen, men hvor kommer dette med å "skamme" seg over det å ha mensen? det er jo en helt naturlig kroppsfunksjon.

Videoannonse
Annonse
Gjest DyneTryne
Skrevet

Fordi i mitt tilfelle, slenger jeg alltid med masse godteri på disken. Da kan kassadama lese meg som en åpen bok, og en har faktisk kommentert "ah, det er DEN tida ja!" fy faen :(

Skrevet

Husker jeg var litt flau før da jeg skulle handle, men nå tenker jeg ikke over det en gang.

Kommer seg vel med alderen :)

Gjest =tentacle=
Skrevet

I starten var det fryktelig pinlig, var livredd for at noen skulle se meg ta et bind opp fra sekken, så jeg hadde lommene fulle av bind på skolen :ler: Med tamponger ble plassproblemet mindre :ler:

Nå synes jeg ikke mensen er pinlig på generelt grunnlag, men kjøper jeg o.b. i en kiosk eller som eneste vare i en butikk, kringkaster jeg jo at jeg har den akkurat nå. Det er ikke et stort problem, men heller ikke trivelig, jeg vil holde det privat. Ikke fordi det er skammelig, men litt ulekkert er det jo.

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Skrevet

synes ikke det er noe flaut..men verre når jeg sklal handle kondomer...synes det er flaut jeg..vet ikke hvorfor..men føler jeg kringkaster at :NÅ SKAL JEG HA SEX ALTSÅ :sjenert:

Gjest Peachbud
Skrevet

Jeg synes ikke det er flaut å kjøpe tamponger. Ikke noe problem å kjøpe tre pakker av gangen. Men jeg ville kanskje synes det var flaut å spørre hvor tampongene lå. Teit, ja.

Skrevet
Syntes det var flaut da jeg var 12-13, men nå plager det meg overhodet ikke. Det hender dog at jeg lurer på om f.eks gutter som ser ut som de er 17 som sitter i kassa synes det er flaut, det kan se litt sånn ut. :ler:

:ler: Det lurte jeg på også her om dagen da det satt en "guttunge" i kassa og jeg plasserte den umiskjennelige Libressepakken på båndet.

Skrevet

Jeg syntes også det var flaut i begynnelsen, da jeg gikk siste året på barneskolen og litt gjennom ungdomsskolen, men etter hvert som jeg ble eldre bryr det meg ikke lenger. Jeg har ikke så ofte mensen, pga p-piller, så det er ikke så ofte jeg kjøper ob eller bind. Og når jeg kjøper det, så kjøper jeg det av ren vane alltid sammen med andre dagligvarer, så det er vel ingen som legger merke til den lille pakken...

Skrevet

Nei det er ikke flaut. Det er den naturligste ting å verden så hvorfor skal det være flaut?

Min 15 årige datter er IKKE enig med meg, kan ikke skjønne det :klø:

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...