Gjest Gjest_tullemor_* Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har en katt som er inne og ute katt, lurer på om jeg trenger å klyppe klørne hennes? Hun er veldi flittig bruker av klorestativ, men hørte en gang at det annbefales å klippe klør på alle katter sånn innimellom. Hun har en klo som hu ikke får heilt inn, virker ikke som om dette plager henne, men tror dere at jeg burde fått gjort noe med den kloa? Takker for alle svar
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Så lenge hun er utekatt så tror jeg ikke det er noen vits i og klippe dem. Mine som er innekatter må dette ettersom de ikke er flittige nok med og bruke stativet og henger seg stadig støtt fast i ting.
Gjest Gjest_tullemor_* Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Så lenge hun er utekatt så tror jeg ikke det er noen vits i og klippe dem. Mine som er innekatter må dette ettersom de ikke er flittige nok med og bruke stativet og henger seg stadig støtt fast i ting. Ok, takk for svar
Helen Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 På katter som er ute skal man ikke klippe klørne til. Det er fordi de må ha de når de må forsvare seg, fange byttet sitt og klatre i trærne.
la Flaca Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Låner tråden litt jeg; Katten min er utekatt, men vil også også bli utstillingskatt på høsten. På utstilling må han ha klipte klør. Jeg har ikke lyst til å klippe klørne hans fordi han trenger dem når han klatrer osv. Men vil ikke nervene flytte seg utover i neglen når de ikke klippes? Jeg vet at han må ha kortklipte klør på utstilling, men har erfaring med (fra kanin og ..kremt..gris) at dersom man ikke klipper jevlig blir det vanskelig å plutselig skulle klippe kloa kort.? Omtrent som på en hest som ikke får manikyr, og hovene blir lange. Eller er det ikke sånn det virker på katter?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå