Gå til innhold

Rart å tenke på egentlig


Gjest Willy

Anbefalte innlegg

Gjest Willy

Jeg har aldri sett en neger her nordpå. Kun på TV, men ikke in reality life.

Jeg er ikke rasist men dette er spennende. Er det normalt at de ikke finnes her jeg bor? Jeg er da same.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke rasist men dette er spennende. Er det normalt at de ikke finnes her jeg bor? Jeg er da same.
Da er det vel normalt for den plassen du bor på. Kanskje hvis du flytter bort (til en litt større plass?) engang at du møter noen og blir kjent med dem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Om det er normalt kommer an på hvor du bor. Det er sikkert en del kommuner nordpå der det finnes få eller ingen flyktninger. Jeg kan tenke meg at små kommuner uten særlig jobbtilbud og billig transport til større steder ikke har den helt store appellen til de som skal velge seg et sted og bo etter at de har fått innvilget fast opphold. De fleste av dem ønsker tross alt et liv med god kontakt med naboene, jobb og litt kontakt med mennesker fra samme kultur som de selv.

Men jeg leste faktisk en artikkel i Dagbladet for to-tre år siden der Båtsfjord i Finnmark ble fremstilt som landets mest vellykkede når det gjelder integrering av innvandrere; det er den kommunen i landet som har størst tetthet av utlendinger i forhold til innbyggertallet, mens konfliktene er omtrent ikkeeksisterende. Jeg har selv bodd der: det bor både tamiler, skotter, islendere, russere, finlendere og mennesker fra en god del andre land der (kanskje færre nå når fiskeindustrien går dårligere), og det fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samejenta
Jeg har aldri sett en neger her nordpå. Kun på TV, men ikke in reality life.

Jeg er ikke rasist men dette er spennende. Er det normalt at de ikke finnes her jeg bor? Jeg er da same.

Jeg tror du driver litt ap med oss og at dette er en tulletråd og jeg tror ikke du er same.

I fall du snakker sant, kan ikke du ha vært utafor husdøra noensinne, uansett hvor i landet du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin

jeg så en neger når jeg var i kautokeino...Men det var kanskje en tilfeldighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...