Gå til innhold

5-giret hopper ut..


Devana

Anbefalte innlegg

Merket når vi var på vei hjem fra gøteborg, på motorveien at 5-giret plutselig bare hoppet ut og satte seg i fri. Dette skjedde om og om igjen. Nå skal vi til bilverksted å få fikset det forhåpentligvis, men noen som har opplevd dette tidligere og hva det kan være? :)

Det er ingen av de andre girene, kun 5-giret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er girkassetrøbbel. Det kan skje med hvilket som helst gir på den måten. Girkassen må sansynligvis demonteres. Det kan bli dyrt..

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Min mann er enig med Caracal her. Det er en del som er slitt der og det er dyyyyrt å bytte ut. Tusenlappene flyr fort da. :(

Skjedde det så fort du bare ga litt trykk på gasspedalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er enig med Caracal her. Det er en del som er slitt der og det er dyyyyrt å bytte ut. Tusenlappene flyr fort da. :(

Skjedde det så fort du bare ga litt trykk på gasspedalen?

Nei, det var egentlig helt tilfeldig når det skjedde. Vi kjørte på motorveien, jeg hadde foten på gasspedalen så og si hele tida veldig jevnt og plutselig bare "hoppet" den ut. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Det er en liten sperre som er borte får jeg beskjed om. Da må hele girkassen åpnes. Det kan hende du kan få tak i en brukt girkasse på "skroten" om det er en bil av samme type som din så kan du få tak i den billig i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det var tilfeldig sier du, så er det slitasej over tid som har gjort det og det er tilfeldig at det skjedde der og da. Det er mer vanlig at det skjer med andre eller tredje gir en med femte..

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rolig i svingene. Hva bil er det? Det trenger absolutt IKKE være noen dyr affære, det kan ganske enkelt være toppforing fra gearhammer, eller utløserlagerhammer i seg selv som er shot. Det er såklart ikke gratis, men ingen tusenlapper som flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig i svingene. Hva bil er det? Det trenger absolutt IKKE være noen dyr affære, det kan ganske enkelt være toppforing fra gearhammer, eller utløserlagerhammer i seg selv som er shot. Det er såklart ikke gratis, men ingen tusenlapper som flyr.

Det er en polo, 2003-mod. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en polo, 2003-mod. :)

Ah, hehe, det har man skrudd en del. Skal sjekke litt på den. Sender deg en PM, jeg, om det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, hehe, det har man skrudd en del. Skal sjekke litt på den. Sender deg en PM, jeg, om det er greit.

Kjempeflott :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...