Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når klarer barn å putte inn smokken selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På dagtid har mine greid det rundt 6 mnd, mens på natterstid har de ikke greid det før rundt 9-10mnd (TROR jeg)

Skrevet

OK :) er mest på dagtid jeg gjerne skulle sett hun klarte det snart. Hun spytter ut smokken hele tiden selv om hun vil ha den.

*smører meg med tålmodighet*

Skrevet

Min på nesten 3 mnd spytter ut smokken hele tiden han og. Får glede meg til om en 3 mnd tid da han forhåpentligvis klarer og dytte den inn selv.

Skrevet

Barnet til en jeg kjenner var 4,5 mnd.

Skrevet

Lillemor har puttet inn smokken selv siden fire mnd. Men vi har trent en del på det. Hvis hun ser jeg holder smokken i munnen min når jeg bærer henne nå, er hun kjapp til å snappe den og putter den i sin egen munn, ikke villig til å dele... :ler:

Skrevet

Mellom 4 og 6 mndr.

Skrevet

Min yngste var vel knappe 5 mnd da han begynte med det selv.

Gjest lillebøll
Skrevet

På dagtid ganske tidlig, men på natterstid kunne han det enda ikke ved 8 måneders alder så da sluttet han med smokk like så godt. Jeg orket ikke opp flere ganger om natten for å gi han smokken.

Var ganske genialt enkelt å slutte med smokk når barnet var 8 måneder, i forhold til når barnet er 3 år. Prøvd begge deler ;) Men o.t. Sorry...

Skrevet

Min gutt var eldre. Men det kommer litt ann på smokken også.

Noen er enklere enn andre. Er det ekstra håndtak eller bare en del å gripe i? Har smokken bøyd tupp slik at den har en opp og en ned er det også vanskligere.

Skrevet

Jenta mi har puttet smokken inn i munnen fra 3-4mnd alder. Selvfølgelig lykkte shun ikke hver gang, men er blitt flinker eog flinkere, Nå er hun en virkelig kløpper til å putte smokken i munnen selv (hun er 6 mnd nå)

Om natten fekter hun med armene og får tak i smokken og putter den inn. I søvne, hun har hvertfall øynene igjenn. Så lenge smokken ligger innenfor rekkevidde i senga får hun tak i den.

Vi har begge vært ganske bevisste på å gi henne smokken i hånden og ikke putte den i munnen på henne.

Gjest Sulosi (offline)
Skrevet

Minstemann var litt over tre mnd første gang. Han strevde i flere minutter før sutten traff munnen, ... ble :sur: og :frustrert: når han da oppdaget at den kom inn bak frem.. hadde vondt av han da. Fikk fanget det med kamera så jeg ahr noe å hente frem til konfirmasjonen :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...