♥Mirella♥ Skrevet 8. juli 2007 #41 Skrevet 8. juli 2007 Vi tar mitt etternavn begge to Jeg har mer tilknytning til etternavnet mitt, det betyr mye for meg. Dersom han ikke ville tatt navnet mitt, hadde jeg tatt hans, synes det er koselig med samme etternavn :rødme: Navnene våre passer ikke sammen, så det blir rart å ha det ene som mellomnavn.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2007 #42 Skrevet 8. juli 2007 har dere behold pikenavnet etter dere ble gift? kjenner dere til forhold hvor han skifter til hennes etternavn? vi skal gift oss en gang i 2009, og jeg får ikke mitt navn til å hørres greit ut med hans etternavn, jeeg vil at vi tar mitt til oss begge, men han er selvsagt i tvil. Jeg skifter iallefall ikke...... han heter forresten bleie til etternavn.... Er han fra Hardanger?
Gjest -eline- Skrevet 9. juli 2007 #43 Skrevet 9. juli 2007 Vi har til og med vurdert å lage et nytt etternavn hvor vi kombinerer begge etternavnene våres, men det er mest som et artig ekspriment. Tviler på at det blir noe vi velger Åh, det har et vennepar av meg gjort! Navnene deres klinger fantastisk flott sammen, og jeg synes det hele er utrolig romantisk :rødme: ...dog ikke noe alternativ for meg og min samboer når den tid kommer, da hans sen-navn og mitt etternavn ikke helt kan kombineres Her blir det enten at han tar mitt etternavn (35 andre som heter) eller at vi tar hans mormors pikenavn (som 8 andre har), ved sistnevnte alternativ beholder vi begge våre etternavn som mellomnavn. Vi begge ønsker felles etternavn, og jeg bytter ikke ut mitt etternavn med hans utrolig vanlige sen-navn, ikke pokker Skulle han mot all formodning ombestemme seg og vi ender opp med å ikke ha samme etternavn så vil våre barn få mitt etternavn. Kunne ikke falt meg inn å la de få hans etternavn.
Gjest David John jr. Skrevet 9. juli 2007 #44 Skrevet 9. juli 2007 Jeg beholdt mitt pikenavn som mellomnavn første gangen jeg giftet meg. Byttet ikke navn når jeg ble skilt, og tok ny manns etternavn når jeg giftet meg på nytt. Da tok jeg også vekk pikenavnet. :kaffe: Lever man livet på den måten er det nok like greit å beholde pikenavnet.
Gjest David John jr. Skrevet 9. juli 2007 #45 Skrevet 9. juli 2007 Jeg har et veldig sjeldent etternavn, mens han har et -sen navn. Jeg blir derfor ikke å bytte. Han vil heller ikke bytte, men har gått med på å ta mitt etternavn som et mellomnavn. Han har også gått med på at framdige barn skal få kun mitt etternavn. (noe moren hans ikke er så veldig glad for ) :kaffe: Er du så snobbete som du virker???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå