jente 79 Skrevet 11. mars 2008 #1901 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg har også av og til sånne strekk. Noen gjør kjempevondt. Spesielt når jeg reiser meg. Men lillegutt skal ha det bra. Så er nok bare noe annet som vokser... Ha en fin vårlig dag. Her er det mer høst stemning. Men øs pøs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #1902 Del Skrevet 11. mars 2008 Mornings! NAV, ja ... Virkelig håpløse nettsider. Tror jeg må avtale møte med dem en dag snart, jeg også. Tror vi velger ca samme løsning på permisjonen som dere. Hadde i utgangspunktet sett for oss 50/50, men iom at vi nesten kommer over i sommerferien ila permisjonen (og spart opp ferie) og mannen er lærer og har 2 mnd sommerferie, er det mulig han klarer seg med litt mindre perm. Må regne litt mer på det ... *forvirret* Så deilig med fint vær! Her er det bare grått og regn. Vil ha vår nå! Jeg får også sånn strekk i magen fra tid til annen. Har bare tenkt at det er diverse ting som skjer der inne, jeg - livmor/baby vokser, baby romsterer, ligamenter strekkes, etc. Sikkert ikke noe farlig Ha en fin dag i sola! God morgen Er lei av Nav nå, selv om det er lenge siden jeg har hatt med de å gjøre, og jeg har faktisk gode erfaringer med de også... Prøvde å ringe nå, men ble bare sendt rundt i ring Kjekt at pappaen til babyen er lærer, lærere har jo mer ferie, heldiggrisene Ikke såå fint vær her i dag, men det er opphold og ca 8grader, så er ikke så verst da Nei da, sikkert ikke noe farlig med strekk i magen, bare merkelig... Ha en fin dag du også! Jeg har også av og til sånne strekk. Noen gjør kjempevondt. Spesielt når jeg reiser meg. Men lillegutt skal ha det bra. Så er nok bare noe annet som vokser... Ha en fin vårlig dag. Her er det mer høst stemning. Men øs pøs Jepp, det er nok bare ting som vokser og forårsaker strekk Babyen sparker jo og er vilter som vanlig så da er nok alt bra Ha en fin høstdag, så håper vi at været bedrer seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #1903 Del Skrevet 11. mars 2008 Nav sender meg bare rundt i ring... Veldig morsomt... Vurderer å gå bort og snakke med de, men føler meg litt teit når jeg går bort dit for å si at vi vil avtale et møte, det er liksomt litt tungvint i forhold til at vi like gjerne kan ringe. Æsj, jeg liker ikke å ordne opp i slike ting som dette når det skal være så vanskelig! Skal en tur til byen i dag, se om jeg finner vårsko, kjøpe renseservietter til pc-en min (den trenger virkelig det!) og bare kose meg Synd det ikke er sol i dag, men det er ikke så ille vær da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 12. mars 2008 #1904 Del Skrevet 12. mars 2008 :juhu: 25 uker!!! :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. mars 2008 #1905 Del Skrevet 12. mars 2008 25 uker! :juhu: Nå begynner det å høres ut som om du er langt på vei vel 25 uker var det jeg var ei uke før jul. Det føles neimen ikke lenge siden. Kommer til å gå fort nå fremover! Hvordan føler du deg? Har lille fragle det bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. mars 2008 #1906 Del Skrevet 12. mars 2008 Grattis med 25 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 12. mars 2008 #1907 Del Skrevet 12. mars 2008 25 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #1908 Del Skrevet 12. mars 2008 :juhu: 25 uker!!! :juhu: :-D 25 uker! :juhu: Nå begynner det å høres ut som om du er langt på vei vel 25 uker var det jeg var ei uke før jul. Det føles neimen ikke lenge siden. Kommer til å gå fort nå fremover! Hvordan føler du deg? Har lille fragle det bra? Hehe, ja begynner å hjelpe nå! Føler meg i fin form, bare sliten. Fragle har det bra, han sparker iallfall og er aktiv Grattis med 25 uker! Takker 25 uker! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #1909 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Nå er jeg sliten, trøtt og oversulten. Sistnevnte ting er jo min egen feil da... Blir ferdigpizza snart, må bare varme opp ovnen Mannen var innom Nav i dag, og det går visst ikke med løsningen vi ville ha angående permisjon Rart, siden jeg snakket med ei dame fra Nav på telefonen i går som sa det gikk fint... Så nå lurer jeg veldig på hva vi skal gjøre Tror nesten jeg bare må spise og så legge meg på sofaen å slappe av jeg, orker ikke noe mer nå... Tar dagbokrunden senere Endret 12. mars 2008 av Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 12. mars 2008 #1910 Del Skrevet 12. mars 2008 Typisk NAV :slåss: Håper det ordner seg, og at du får snakket med noen som da i det minste kan være behjelpelige med å finne en god løsning for dere. Mannen var i kontakt med NAV pga operasjonen sin for litt siden, og han fikk veldig god hjelp av en mann her i Trondheim. Dersom du er interessert kan han se om han finner navnet hans? Send en PM i tilfelle. Vet jo ikke om han sitter med permisjonsting også, men kan jo evt sjekkes ut... Det virker som NAV er utrolig personavhengig, og at man får snakke med rett mann fra starten av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #1911 Del Skrevet 13. mars 2008 Æsj, teite NAV. Hva var perm.løsninga deres da? Har dere funnet noe alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 13. mars 2008 #1912 Del Skrevet 13. mars 2008 Huff, så kjedelig med håpløs hjelp fra NAV, håper det ordner seg!!! Og nå ble jeg jo også litt nysgjerrig på hva slags løsning dere hadde valgt.. Vi skal prøve å få avtalt et møte med NAV for å høre hvilke muligheter vi har iom at jeg ikke har opparbeidet meg noe permisjon. Stygt redd for at mannen får absolutt ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #1913 Del Skrevet 13. mars 2008 Typisk NAV :slåss: Håper det ordner seg, og at du får snakket med noen som da i det minste kan være behjelpelige med å finne en god løsning for dere. Mannen var i kontakt med NAV pga operasjonen sin for litt siden, og han fikk veldig god hjelp av en mann her i Trondheim. Dersom du er interessert kan han se om han finner navnet hans? Send en PM i tilfelle. Vet jo ikke om han sitter med permisjonsting også, men kan jo evt sjekkes ut... Det virker som NAV er utrolig personavhengig, og at man får snakke med rett mann fra starten av. De må absolutt gjøre livet vanskeligere for folk... :slåss: Det ordner seg nok, men blir ganske frustrert... Hadde vært supert om du kunne gitt meg navnet på han dere var i kontakt med hos Nav! Vet ikke om man må på det kontoret man "sogner" til jeg, det som er nærmest eller ? Æsj, teite NAV. Hva var perm.løsninga deres da? Har dere funnet noe alternativ? Teite, teite navn! Skal skrive permisjonsløsningen vår lengre nede, i neste innlegg Huff, så kjedelig med håpløs hjelp fra NAV, håper det ordner seg!!! Og nå ble jeg jo også litt nysgjerrig på hva slags løsning dere hadde valgt.. Vi skal prøve å få avtalt et møte med NAV for å høre hvilke muligheter vi har iom at jeg ikke har opparbeidet meg noe permisjon. Stygt redd for at mannen får absolutt ingenting Takk Det ordner seg nok, mannen er iallfall positiv så... Skal som sagt skrive permisjonsløsningen lengre nede i neste innlegg her etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #1914 Del Skrevet 13. mars 2008 Permisjonsløsningen vår, ja... Det er egentlig mannen som har kontrollen over dette, men jeg kan prøve å copy/paste litt fra mailen han sendte til Nav... Forøvrig trodde mannen at han på Nav misforstod litt, så mannen skal prøve å søke mer på nett og lese reglene grundig... Jeg har gitt opp å forstå noe som helst av de reglene jeg... " Vi tenker å ta en 100% utbetalingsløsning over 44 uker (vi oppfyller begge kravene til dette iht. arbeid). Vi ønsker å fordele permisjonen på følgend måte: -jeg: Måned 0-8 med fødseslpenger (100%) -jeg: Måned 8-10 uten fødselspenger (forlenget, ulønnet permisjon) -mannen: Måned 10-12 med fødselspenger (100%) Vil denne fordelingen la seg gjøre om vi velger en 100% utbetalingsløsning?" Sånn mer eller mindre... Jeg blir sliten i hodet og svimmel bare av å lese reglene til Nav jeg, de motsier jo seg selv i annenhver setning Utrolig trøtt når jeg stod opp i dag, men herlig med det nydelige været! Blir i så godt humør av dette været, og får lyst til å sitte ute og spise is, men må jo dessverre være på jobb Blir kjempegodt med helg! Har egentlig jobbhelg, men siden jeg jobbet fredag og lørdag for en kollega sist helg så tar hun lørdagen min denne helga, herlig! :-D Kjenner meg fortsatt litt "øm" nederst på magen, mulig det er fordi jeg løfter litt på jobben, og da strekker jeg magen? :klø: Litt usikker på den løftingen, for de sier jo det ikke er farlig for babyen, bare for mor. Samtidig bør du ikke (?) løfte over 10kg eller noe sånt? Hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 13. mars 2008 #1915 Del Skrevet 13. mars 2008 Skjønner meg ikke på permisjonsreglene, så har ikke noe fornuftig å komme med der. Men jeg lurer på om fødselspermisjonen må tas sammenhengende, at dine 10 uker uten lønn i mellom der ødelegger litt? Men jeg mener å ha hørt om ei på jobben som skal gjøre det sånn, så prøv igjen, med en annen saksbehandler Du får kjenne litt etter når du løfter, så lenge det ikke er ubehagelig, så går det nok bra. Bare ikke løft for tungt Hurra for frihelg! Det er vel fortjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #1916 Del Skrevet 13. mars 2008 Skjønner meg ikke på permisjonsreglene, så har ikke noe fornuftig å komme med der. Men jeg lurer på om fødselspermisjonen må tas sammenhengende, at dine 10 uker uten lønn i mellom der ødelegger litt? Men jeg mener å ha hørt om ei på jobben som skal gjøre det sånn, så prøv igjen, med en annen saksbehandler Du får kjenne litt etter når du løfter, så lenge det ikke er ubehagelig, så går det nok bra. Bare ikke løft for tungt Hurra for frihelg! Det er vel fortjent Da er vi to som ikke forstår permisjonsregler! *dypt sukk* Hm, kanskje vi bør prøve med en ny saksbehandler, ja... Er bare så lei av Nav og alt tullet deres Hvor kjenner jeg det om jeg løfter for tungt da? Magen, ryggen, nakken, bekkenet? :klø: Prøver å ikke løfte så tungt og ber andre om å løfte om det er noe som er så tungt at jeg knapt klarer å løfte det Takk, skal bli godt med frihelg ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 13. mars 2008 #1917 Del Skrevet 13. mars 2008 De må absolutt gjøre livet vanskeligere for folk... :slåss: Det ordner seg nok, men blir ganske frustrert... Hadde vært supert om du kunne gitt meg navnet på han dere var i kontakt med hos Nav! Vet ikke om man må på det kontoret man "sogner" til jeg, det som er nærmest eller ? PM sendt - da håper vi det ordner seg uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #1918 Del Skrevet 13. mars 2008 PM sendt - da håper vi det ordner seg uansett! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. mars 2008 #1919 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg merker det godt i bekkenet hvis jeg bærer litt for tungt... Blir et trykk på en måte, ikke videre behagelig... Men tror kanskje det har litt sammenheng med isijas problemene mine. Merket det ikke sånn før den begynte å verke... Kjedelig at NAV ikke var samarbeidsvillige. Får håpe det ordner seg med en annen saksbehandler... Skjønner ikke hvorfor det skal være noe vanskeligere med noen uker uten lønn enn det er med ferie... Men noen kan vel være rimelig firkantede noen ganger... God helg. Godt du har fri på lørdag denne helga da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #1920 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg merker det godt i bekkenet hvis jeg bærer litt for tungt... Blir et trykk på en måte, ikke videre behagelig... Men tror kanskje det har litt sammenheng med isijas problemene mine. Merket det ikke sånn før den begynte å verke... Kjedelig at NAV ikke var samarbeidsvillige. Får håpe det ordner seg med en annen saksbehandler... Skjønner ikke hvorfor det skal være noe vanskeligere med noen uker uten lønn enn det er med ferie... Men noen kan vel være rimelig firkantede noen ganger... God helg. Godt du har fri på lørdag denne helga da Høres kjipt ut med bekkenet og isijasen Håper det bedrer seg! Kjenner ikke noe slikt enda, tror jeg... Men skal prøve å ikke lufte tungt, det er ikke bra uansett! Nav er så Det ordner seg nok på en eller annen måte God helg! Bare 7 timer til helg for meg nå! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå