MellonCollie Skrevet 7. mars 2008 #1881 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg har funnet ut det at det vi sover om natta "som vanlig" er skjønnhetssøvnen vår. Men babyen trenger også skjønnhetssøvnen sin, og det er en times tid eller noe på dagtid Så da gjør jeg det med god samvittighet Så gøy at han er så aktiv, som imli sier er det sikkert deilig å kjenne at han har det bra i magen din! Fint at formen din er bedre, forkjølelsen forsvant heldigvis herfra også før den slo til for fullt Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 7. mars 2008 #1882 Del Skrevet 7. mars 2008 Så flink du er som har gjort husarbeid! Jeg har vært ordentlig dårlig på det i det siste ... Men man overlever jo litt skitt også, og kjæresten har tatt i et tak så det ikke har blitt helt ulevelig hjemme, heldigvis Nyvasket sengetøy høres deilig ut - DET skal jeg også sovne i i kveld! Jeg sover også forferdelig tungt for tida. Jeg har alltid vært en virkelig sovegris og har stort sett kunnet sovne nårsomhelst, hvorsomhelst, men nå sover jeg i tillegg så tungt at kjæresten nesten blir bekymret når han ikke klarer å vekke meg ... Snodig! Kos deg i helga, til tross for jobbing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 7. mars 2008 #1883 Del Skrevet 7. mars 2008 Takk Venter jo gutter begge to, så det kan ha en sammenheng? Nei, seriøst så vet jeg ikke om jeg tror på det der med guttemage og jentemage, men... Hehe, jeg er langt fra høy, jeg er relativt lav egentlig... Ja, må jo nesten bare stille opp på jobb da... Selv om jeg har sinnsykt lite lyst. Trøster meg med at det ikke er mange timene, og at neste helg får jeg fri selv om jeg egentlig skal jobbe! Hvem vet?? Bare jeg som legger merke til rare ting Jeg burde skjønt at du ikke var så veldig høy da... "Knøttet" burde gi et lite hint... Håper du får en kjempefin helg! Kos deg sammen med foreldrene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #1884 Del Skrevet 7. mars 2008 Han er vel kjempeaktiv da! Det er jo egentlig positivt det. Det betyr jo at han har det bra, og så slipper du å gå å engste deg fordi du kjenner lite liv. Jeg kjente jo så lite liv til tider at jeg ble rent nervøs av det... Lillebaby tar igjen det tapte nå da, h*n har blitt en skikkelig ribbeinssparker. Der kjente jeg et ribbeinsspark "as we speak" De er jo så søte da. Jeg sover masse om dagen jeg også. Kroppene våre bruker jo mer energi fordi de lager baby Ha en fin fredag! Ja, han er en ganske aktiv liten krabat. Herlig å kjenne mye liv! Men blir jo litt bekymret om han ikke er like aktiv en dag også, heldigvis er han som oftest ganske aktiv. Er det vondt å bli sparket i ribbeina? Må vel forberede meg på det etterhvert jeg også Ha en fin fredag du også! Jeg har funnet ut det at det vi sover om natta "som vanlig" er skjønnhetssøvnen vår. Men babyen trenger også skjønnhetssøvnen sin, og det er en times tid eller noe på dagtid Så da gjør jeg det med god samvittighet Så gøy at han er så aktiv, som imli sier er det sikkert deilig å kjenne at han har det bra i magen din! Fint at formen din er bedre, forkjølelsen forsvant heldigvis herfra også før den slo til for fullt Ha en fin helg Aha! Hørtes ut som en veldig god forklaring på hvorfor man sovner på dagtid. Jeg har iallfall tenkt å fortsette, det er deilig å sovne i sofaen foran tv-en! Ha en fin helg du også! Så flink du er som har gjort husarbeid! Jeg har vært ordentlig dårlig på det i det siste ... Men man overlever jo litt skitt også, og kjæresten har tatt i et tak så det ikke har blitt helt ulevelig hjemme, heldigvis Nyvasket sengetøy høres deilig ut - DET skal jeg også sovne i i kveld! Jeg sover også forferdelig tungt for tida. Jeg har alltid vært en virkelig sovegris og har stort sett kunnet sovne nårsomhelst, hvorsomhelst, men nå sover jeg i tillegg så tungt at kjæresten nesten blir bekymret når han ikke klarer å vekke meg ... Snodig! Kos deg i helga, til tross for jobbing! Vel, jeg har ikke gjort husarbeid på leeenge før jeg gjorde det i går... Det har vært mannen som har tatt det ansvaret. Godt med rent hus da! Mannen mener jeg kan sove meg gjennom hva som helst... Av og til tror jeg faktisk det stemmer også... Kos deg i helgen du også! Hvem vet?? Bare jeg som legger merke til rare ting Jeg burde skjønt at du ikke var så veldig høy da... "Knøttet" burde gi et lite hint... Håper du får en kjempefin helg! Kos deg sammen med foreldrene dine Nicket er er et lite hint, ja. Takk for det, en fin helg ønskes deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #1885 Del Skrevet 7. mars 2008 Æsj, jeg er blodfattig Nedere grense er på 10 og jeg har 11... Selv om jeg har tatt jerntabletter i det siste. Mulig jeg ikke har tatt nok, for det står "to til tre tabletter daglig" på pakken og jeg har tatt én Skal skjerpe meg nå, vil ikke måtte ta sprøyte eller hva man nå enn gjør når man er blodfattig (kanskje b12-sprøyte jeg tenker på? :klø: ). Sikkert derfor jeg blødde neseblod her en dag, er ikke neseblod tegn på blodfattighet? Pc-en min er skitten, og jeg finner ikke de engangsklutene jeg bruker til å tørke av den! Typisk mannen å rydde bort ting slik at jeg ikke finner de Kjempefint at han rydder, men jeg vil jo finne igjen tingene også! Nydelig vær i dag, skikkelig vinter/påskestemning Håper det varer, hadde vært kjempefint med litt fint vær også Mamma og pappa kommer om 6-7 timer! Men først må jeg på jobb, og så kommer mannen hjem tidlig i dag, så han gjør ferdig husarbeidet før de kommer. Snille mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 7. mars 2008 #1886 Del Skrevet 7. mars 2008 God helg, Knøttet og miniknøtten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. mars 2008 #1887 Del Skrevet 7. mars 2008 God helg Kose dere med besøk :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naley Skrevet 7. mars 2008 #1888 Del Skrevet 7. mars 2008 legen min ba meg å ta flytene jern i stede for tabletter, husker ikke esakt hvorfor tror det var noe med at det virket fortere, usikker. Men tar du c vitanim samtidig som jern? viktig for at jernet skal bli tatt opp i kroppen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. mars 2008 #1889 Del Skrevet 7. mars 2008 Håper du får en fin helg med mamman og pappan din Det er litt vondt å bli sparka i ribbeina ja.. Ungen ligger liksom å presser seg oppover her, blir helt øm på innsida av ribbeina. Gled deg Kjedelig med jernmangel da. Jeg gikk sånn mirakuløst opp fra 9 til 12 uten en eneste jerntablett... Er nok bare å knaske i vei... Spise jernholdig mat, lage all maten du kan i jerngryte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 7. mars 2008 #1890 Del Skrevet 7. mars 2008 Kos deg i helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 7. mars 2008 #1891 Del Skrevet 7. mars 2008 God helg og kose deg sammen med foreldrene dine!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #1892 Del Skrevet 9. mars 2008 God helg, Knøttet og miniknøtten! God helg til deg og lillepia også! God helg Kose dere med besøk :-D God helg! legen min ba meg å ta flytene jern i stede for tabletter, husker ikke esakt hvorfor tror det var noe med at det virket fortere, usikker. Men tar du c vitanim samtidig som jern? viktig for at jernet skal bli tatt opp i kroppen din Ikke den Floradix vel? En lege jeg hadde mente at den inneholdt for lite jern... Tror det er c-vitaminer i multivitaminene mine, men hadde nok ikke hatt vondt av å ta et glass appelsinjuice heller... Håper du får en fin helg med mamman og pappan din Det er litt vondt å bli sparka i ribbeina ja.. Ungen ligger liksom å presser seg oppover her, blir helt øm på innsida av ribbeina. Gled deg Kjedelig med jernmangel da. Jeg gikk sånn mirakuløst opp fra 9 til 12 uten en eneste jerntablett... Er nok bare å knaske i vei... Spise jernholdig mat, lage all maten du kan i jerngryte... Hehe, gleder meg til å bli sparket i ribbeina ja Skal prøve å spise mer jernholdig mat, ja... Kos deg i helgen Du også! God helg og kose deg sammen med foreldrene dine!! Takk, og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #1893 Del Skrevet 9. mars 2008 Må nesten innom her til tross for at foreldrene mine er her I dag har vi gått en tur, vært på kafé og jeg og mannen har vært ute å kjørt litt. Jeg elsker jo å kjøre, herlig å gjøre det igjen! Gleder meg til vi får oss bil! :-D Utrolig nydelig vær i dag, og herlige 10 plussgrader! Skikkelig vårfølelse Fragle er ikke så veldig aktiv for tiden, men jeg kjenner spark hver dag, mulig jeg ikke legger merke til alle sparkene heller. Mamma og pappa synes jeg har fått ordentlig mage, og de er så engasjerte. Mamma ville betale barnevogna vår Svigers har sagt de ville spleise med foreldrene mine, så vi får se, vogn blir det iallfall! :-D Vi har enda ikke funnet ut noe mer om deling av permisjon, og jeg blir jo helt surrete i hodet av å lese på Nav sine sider. Sendte mail til Nav, men de refererer jo bare til nettsiden sin og svarer ikke når vi spør de om konkrete spørsmål Tenker å avtale et møte med de en dag snart, vi må vel begynne å planlegge nå snart! Blir litt stressa av slikt, iallfall når jeg ikke forstår noe som helst av hvordan det virker *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 9. mars 2008 #1894 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei! Høres ut som du har hatt en fin helg Og barnevogn blir i hvert fall ikke noe problem Flott at de har lyst til å hjelpe dere. Hm... Virker som mange har problemer med Nav. Det er sikkert lurt å avtale et møte med dem. Kanskje enklere å få svar da enn om man ringer dem. Dere er i hvert fall flinke som er ute i god tid med å planlegge permisjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 9. mars 2008 #1895 Del Skrevet 9. mars 2008 Hørtes ut som en fin helg, og moro at de vil betale barnevogna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #1896 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei! Høres ut som du har hatt en fin helg Og barnevogn blir i hvert fall ikke noe problem Flott at de har lyst til å hjelpe dere. Hm... Virker som mange har problemer med Nav. Det er sikkert lurt å avtale et møte med dem. Kanskje enklere å få svar da enn om man ringer dem. Dere er i hvert fall flinke som er ute i god tid med å planlegge permisjonen. Hei hei Jada, helgen har vært kjempekoselig. Bare så synd at den snart er over... Barnevogn blir nok ikke noe problem, nei! Nav er bare styr... De referer jo bare til sidene sine, og når mannen skrev at han heller ville at de skulle forklare fikk han aldri noe svar... Har hørt det er typisk Nav... Skal avtale møte med dem så snart som mulig. Synes nesten det begynner å haste nå jeg, selv om det er lenge til jeg skal i permisjon... Jeg er en litt stresset person, tror jeg... Liker å ha ting i orden i god tid, slik at det ikke blir noe tull Hørtes ut som en fin helg, og moro at de vil betale barnevogna Veldig koselig helg Kjekt med foreldre og svigers som vil betale, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #1897 Del Skrevet 10. mars 2008 Hehe, NAV er håpløse... De bare henviser til den fortreffelige hjemmesida... Og den er det få som egentlig skjønner noe særlig av. Hvordan har dere tenkt å fordele permisjonen da? Får mannen din betalt fri de to ukene etter fødsel? Så moro at foreldrene dine vil kjøpe barnevogn. Det ville mine og. Koselig med engasjerte kommende besteforeldre Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #1898 Del Skrevet 10. mars 2008 Hehe, NAV er håpløse... De bare henviser til den fortreffelige hjemmesida... Og den er det få som egentlig skjønner noe særlig av. Hvordan har dere tenkt å fordele permisjonen da? Får mannen din betalt fri de to ukene etter fødsel? Så moro at foreldrene dine vil kjøpe barnevogn. Det ville mine og. Koselig med engasjerte kommende besteforeldre Ha en fin dag! Det er de virkelig! De nettsidene er helt umulige, jeg forstår ikke bæret jeg, det står jo skrevet så utrolig komplisert! Nå husker jeg ikke helt her, men tror planen var at vi tar 100% lønnet permisjon i 44 uker. Jeg tar måned 0-8 lønnet og måned 8-10 ulønnet, mannen tar 10-12 lønnet. Mannen har ikke hørt med jobben om han får to uker lønnet i forbindelse med fødselen, men tviler litt på at han får det... Veldig koselig med engasjerte besteforeldre som gjerne vil kjøpe vogn! :-D Gleder meg til å kjøpe vogna, blir vel til at vi kjøper den i midten av april en gang Takk for det, ha en fin dag du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #1899 Del Skrevet 10. mars 2008 Været er så nydelig for tiden, jeg blir i skikkelig godt humør av det! :-D Får lyst ut og bare kose meg i sola, så lenge det varer liksom Trøtt i dag, men sovnet ikke på sofaen når jeg lå der etter jobb... Merkelig, men men. Kjente noe merkelig nederst i magen når jeg gikk hjem fra jobb i dag. Kjentes ut som magen ble skikkelig strekt, kjentes nesten ømt ut :klø: Det er vel bare fordi så mye strekkes og vokser for tida, men har ikke kjent noe slik før. Er ikke bekymret, bare lurer på hva det er. Blir godt med fri i morgen! :-D Tror jeg skal ta meg en tur ut hvis været holder seg like fint da, må jo nesten det når det er så vårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 11. mars 2008 #1900 Del Skrevet 11. mars 2008 Mornings! NAV, ja ... Virkelig håpløse nettsider. Tror jeg må avtale møte med dem en dag snart, jeg også. Tror vi velger ca samme løsning på permisjonen som dere. Hadde i utgangspunktet sett for oss 50/50, men iom at vi nesten kommer over i sommerferien ila permisjonen (og spart opp ferie) og mannen er lærer og har 2 mnd sommerferie, er det mulig han klarer seg med litt mindre perm. Må regne litt mer på det ... *forvirret* Så deilig med fint vær! Her er det bare grått og regn. Vil ha vår nå! Jeg får også sånn strekk i magen fra tid til annen. Har bare tenkt at det er diverse ting som skjer der inne, jeg - livmor/baby vokser, baby romsterer, ligamenter strekkes, etc. Sikkert ikke noe farlig Ha en fin dag i sola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå