Gå til innhold

Utålmodigboka

Fremhevede innlegg

Skrevet
Velkommen hjem!

Så fint at dere koste dere på turen til tross for innpåslitne tyrkere og et litt slitent hotellrom :)

Tenk at du har kjent spark! Så kult! Ei gravid venninne av meg beskrev de første sparkene som en innvendig fis :fnise: Gleder meg til det er min tur :)

Takk! :-D

Jepp, bryllupsreisen ble så absolutt vellykket ;)

Hehe... innvendig fis, ja... :fnise:

============================================

Mannen drømte at jeg skulle føde i går natt, for jeg skulle føde på terminen min jeg, nemlig! Så jeg dro på sykehuset og skulle føde, men ungen kom jo ikke... så vi måtte dra tilbake :fnise: Greit nok at jeg gjerne vil føde på terminen, men sååå ille er jeg ikke da! :ler:

Nå er jeg seriøst så trøtt at jeg knapt vet hvilken fot jeg skal stå på... På tide å finne senga, ja. Heldigvis har jeg fri i morgen :Gjesp: :søvn: :sove:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God Morgen Knøttet og velkommen hjem.

Så herlig at du har kjent fraglen å sparke. Det må være en fantastisk følelse :)

Men sopp er ikke så moro, det vet jeg også. Siden jeg har ubalanse i hormonene mine så har jeg hatt en del sopp, men heldigvis går det fort over hvis man bruker Canesten :)

Skrevet

Hørtes ut som en fin tur. Jeg har aldri vært i Tyrkia, men har hørt mange som har hatt samme type opplevelser som dere... Er en helt annen kultur...

Så morsomt at du har kjent spark. Jeg har også syntes de hvar vært svake lenge, sånn at jeg nesten er usikker på om det er babyen eller noe annet... :sjenert:

Men har tatt segg opp nå... I går merket jeg veldig tydelige spark og mannen kjente de også godt på utsiden av magen. Selv om han har kjent det en gang før var dette ekstra stort for han, sist gang var han usikker på om han virkelig kjente det. I går var det ingen tvil :rødme:

Så du kommer nok til å merke god forskjell på noen uker nå :-D

Ha en fin dag :klem:

Skrevet

Velkommen hjem! :duskedame:

Jeg har vært i Tyrkia for noen år siden, og sitter vel egentlig igjen med akkurat samme oppfattelse som deg. Kunne godt dratt tilbake, men det er lett for å bli mye mas (spesielt når jeg hadde blondt hår når jeg var der...). Men flott at dere koste dere!

Spennende å se hva dere ender opp med av vogn nå - kanskje jeg også kommer til å ende opp med en 3hjuling da, ettersom vi egentlig hadde så like vognpreferanser :fnise:

Ha en fin fridag i dag, viktig å ha litt tid på å komme seg etter ferien!! :klem:

Skrevet

Så bra dere har kost dere på brylluppsreise, Knøttet! :klemmer: Er merkelig den innpåslitne kulturen de har der...men de synes sikker vi har merkelig kultur også... :lol:

Høres så koselig ut å komme til da man kjenner spark, ser på barnevogn og alle de andre tingene rundt graviditeten...gleder meg til det forhåpentligvis blir min tur! :rødme:

Skrevet

Der var du jo! Velkommen tilbake :klemmer:

Jeg synes også det var vanskelig å spise "riktig" i syden, men vi får trøste oss med at det helt sikkert har gått bra :jepp: Glemte helt å ta ny toxo-test, jeg, men kanskje jeg burde det? :klø: Sannsynligheten er jo liten, så jeg satser på at det kan vente til jeg skal til legen om 1,5 mnd.

Her er det liv i magen nå for tiden. Det har vært stille noen dager, men så kjenner jeg spark igjen, og de begynner å bli kraftige! Så det går fort framover :rødme:

Ha en fin dag! :sol:

Skrevet
God Morgen Knøttet og velkommen hjem.

Så herlig at du har kjent fraglen å sparke. Det må være en fantastisk følelse

Men sopp er ikke så moro, det vet jeg også. Siden jeg har ubalanse i hormonene mine så har jeg hatt en del sopp, men heldigvis går det fort over hvis man bruker Canesten :)

God morgen/ettermiddag

Det er virkelig en fantastisk følelse... Gleder meg til å kjenne det mye og kraftigere.

Sopp er noe herk... virkelig. Håper jeg blir kvitt det nå!

Hørtes ut som en fin tur. Jeg har aldri vært i Tyrkia, men har hørt mange som har hatt samme type opplevelser som dere... Er en helt annen kultur...

Så morsomt at du har kjent spark. Jeg har også syntes de hvar vært svake lenge, sånn at jeg nesten er usikker på om det er babyen eller noe annet...

Men har tatt segg opp nå... I går merket jeg veldig tydelige spark og mannen kjente de også godt på utsiden av magen. Selv om han har kjent det en gang før var dette ekstra stort for han, sist gang var han usikker på om han virkelig kjente det. I går var det ingen tvil :rødme:

Så du kommer nok til å merke god forskjell på noen uker nå

Ha en fin dag :klem:

Turen var kjempefin :)

Det er nok helt sikkert babyen, iallfall hvis det er noe du ikke har kjent før du ble gravid, slik tenker iallfall jeg. Så herlig at mannen kjente det også!

Ha en fin dag du også!

:klem:

Velkommen hjem!

Jeg har vært i Tyrkia for noen år siden, og sitter vel egentlig igjen med akkurat samme oppfattelse som deg. Kunne godt dratt tilbake, men det er lett for å bli mye mas (spesielt når jeg hadde blondt hår når jeg var der...). Men flott at dere koste dere!

Spennende å se hva dere ender opp med av vogn nå - kanskje jeg også kommer til å ende opp med en 3hjuling da, ettersom vi egentlig hadde så like vognpreferanser :fnise:

Ha en fin fridag i dag, viktig å ha litt tid på å komme seg etter ferien!! :klem:

Takker!

Det er nok enda "verre" å være blond i land som tyrkia. Jeg er mørkhåret, men ikke så mørk som tyrkerene, så de ser nok at jeg er skandinavisk. Selv om en tyrker lurte på om jeg var fra et annet land enn Norge, husker bare ikke hvilket land... *glemsk*

Hehe... det blir noe annet når man ser vognene i "levende live" enn på bilder på internett. Når har dere tenkt å gå og se på vogner da?

Takk for det, skal kose meg på fridagen min! :klem:

Så bra dere har kost dere på brylluppsreise, Knøttet! :klemmer: Er merkelig den innpåslitne kulturen de har der...men de synes sikker vi har merkelig kultur også...

Høres så koselig ut å komme til da man kjenner spark, ser på barnevogn og alle de andre tingene rundt graviditeten...gleder meg til det forhåpentligvis blir min tur! :rødme:

Jepp, vi koste oss skikkelig på bryllupsreisen!

Merkelig kultur for oss, ja, men de synes nok vår kultur er like rar... Spennende med forskjellige kulturer.

Det er bare å glede seg til spark, barnevogner og mye mer rundt graviditet, det er herlig! Ikke alltid, så klart men... ;)

Der var du jo! Velkommen tilbake :klemmer:

Jeg synes også det var vanskelig å spise "riktig" i syden, men vi får trøste oss med at det helt sikkert har gått bra. Glemte helt å ta ny toxo-test, jeg, men kanskje jeg burde det? :klø: Sannsynligheten er jo liten, så jeg satser på at det kan vente til jeg skal til legen om 1,5 mnd.

Her er det liv i magen nå for tiden. Det har vært stille noen dager, men så kjenner jeg spark igjen, og de begynner å bli kraftige! Så det går fort framover

Ha en fin dag! :sol:

Takk for det!

Det skal visst endel til for at man skal bli utsatt for noe, også i Tyrkia, men jeg tar en toxoplasmosetest for sikkerhetsskyld uansett. Det er nok ikke noen krise at du glemte den testen, på legekontoret mitt sa de at det var lite sannsynlig at jeg har fått i meg noe, men kunne jo ta den bare for sikkerhetsskyld likevel.

Så artig at sparkene har begynt å bli kraftige! Gleder meg til de blir kraftigere her også :hjerte:

Takk for det, ha en fin dag du også!

Skrevet

Herlig med fridag! Har sovet lenge, det var skikkelig herlig :) Måtte stå opp og gå på do i dag morges, og da ble jeg veldig svimmel etterpå, så jeg var redd jeg hadde blitt dårlig igjen. Heldigvis følte jeg meg ikke svimmel når jeg stod opp senere, bare litt vondt i hodet og slapp. Vurderte å ta en Paracet, men det tar jeg ikke før det blir skikkelig ille, og det er det heldigvis ikke. Det føles som anstrengelseshodepine eller hodepine som jeg får når jeg er sliten, så i dag blir det bare avslapping :)

Har fått gjort noe fornuftig i dag da, jeg har hentet støvletten min hos skomakeren (fikset hælen som jeg greide å tråkke av) hentet oppbevaringstingene jeg kjøpte på jobben i går og postet bursdagsgaven til venninna mi :)

Kjøpte meg bedroller og en stor boks til tegne- og malesakene mine i går. Bedrolleren skal vi ha under senga, med sengesettene våre i. Nå har vi de på kottet, og vi finner aldri et helt sett når vi trenger det, så det er greit å ha under senga i stedet. Vi har dobbeltdyne, så sengesettene er vel dobbelt så store som vanlige,greit å ha de store samlet og de små som vi bare bruker til gjester, et annet sted :) Kjekt å få litt orden i rotet!

Endelig har Canal Digital fått Viasat 4! Håper vi får TV3 snart også, men inntil videre koser jeg meg med Simpssons, Seinfeld og mange andre, artige tv-serier :) Tv-slave, jeg? :sjenert:

Jeg skal til Bergen om to uker! :-D Skal besøke søskenbarnet mitt, og da blir det jo gjerne litt shopping også, gleder meg! :-D

Til påsken kommer sannsynligvis svigerinnen og samboeren hennes, det blir kjempekoselig :)

Ellers så har både svigers og foreldrene mine tenkt å komme på besøk i løpet av våren en gang. Hadde vært greit om de kom samtidig. Svigers har sagt at de vil seg meg "live" gravid mens de har sjangsen :fnise:

Svigerfar sa at de og foreldrene mine kanskje kunne spleise på barnevogn! :-D De har såvidt jeg vet ikke snakket med foreldrene mine om det, og ingenting er sikkert, men det hadde bare vært helt supert! :-D

Nytt magebilde! Det er rart å se magen sin på bildet, for fra min vinkel ser den helt annerledes ut, selv når jeg ser den i speilet. Jeg synes faktisk den ser større ut på bilder enn når jeg ser meg i speilet. Men det blir vel riktigst på bilder, får jeg håpe... Synes navlen min har blitt enda litt flatere også, men den har ikke poppet ut da ;)

post-9258-1202825800_thumb.jpg

Skrevet

Magebilde! :hoppe:

Begynner å bli mer og mer tydelig nå ja! Kjempefin! :Nikke:

Jeg synes også jeg ser større ut på bilder enn i speilet. Vet ikke om det er speilet eller bildet som lyver?

Prøver å få litt orden i div. rot her også. Er litt tiltak, men utrolig deilig!

Ha en fin dag :)

Gjest Ballerina
Skrevet

Velkommen hjem igjen! :) Koselig å lese fra turen deres! Må være herlig å ha en kjæreste-tur nå før lille Fragle kommer :)

Så fin mage du har fått forresten!! Skikkelig gravid nå :gravid:

Ha en fin fridag!! :klemmer:

Skrevet
Magebilde! :hoppe:

Begynner å bli mer og mer tydelig nå ja! Kjempefin! :Nikke:

Jeg synes også jeg ser større ut på bilder enn i speilet. Vet ikke om det er speilet eller bildet som lyver?

Prøver å få litt orden i div. rot her også. Er litt tiltak, men utrolig deilig!

Ha en fin dag :)

Takk :) Synes det begynner å vises litt mer ordentlig nå selv også.

Vanskelig å si om speilet eller bildet lyver... Foreldrene mine liker så godt speilet vårt, for de synes de er så tynne i det :fnise: Så forhåpentligvis ser jeg iallfall ikke større ut enn jeg er i speilet ;)

Takk for det, ha en fin dag du også!

Velkommen hjem igjen! :) Koselig å lese fra turen deres! Må være herlig å ha en kjæreste-tur nå før lille Fragle kommer :)

Så fin mage du har fått forresten!! Skikkelig gravid nå :gravid:

Ha en fin fridag!! :klemmer:

Takk for det! Ja, godt med en ordentlig kjærestetur. Når fragle har kommet blir det vel bare legoland, eurodisney og hunderfossen :fnise:

Takk for det, føler meg litt mer gravid også, altså utseendemessig da :fnise:

Ha en fin dag du også! :klem:

Skrevet

Fin mage du har fått. Ingen tvil om hva som er på gang her :-D

Så greit hvis foreldrene deres spleiser på barnevogn. hjelper veldig med sånt.

Skrevet
Nydelig gravidmage du har! :hjerter:

Takk! :)

:rødme:

:)

Fin mage du har fått. Ingen tvil om hva som er på gang her :-D

Så greit hvis foreldrene deres spleiser på barnevogn. hjelper veldig med sånt.

Takk :)

Nei, det er visst noe på gang ja :fnise:

:Nikke: Veldig greit om foreldrene spleiser på barnevogn! :)

:hjerter: Så koselig magebilde!!!!

Skrevet
Fint magebilde! :)

=============================================

Kjenner lille fragle sparke mye om dagene, spesielt når jeg sitter :hjerte: Rart det der, har jo lest at man kjenner det best om man ligger, men jeg tror jeg kjenner det best når jeg sitter... Eller når jeg spiser eller drikker. Herlig er det iallfall! :-D

Nå skal vi kose oss med taco, enkelt men godt! :)

I morgen blir det middag (hjemme) og kino. Enkel og fin feiring av valentinesdagen :) Vi tar det ikke så "seriøst" lengre, det er nok av andre dager i året å feire som er viktigere. Som bryllupsdag og årsdag. Men, det er veldig koselig å feire også! :hjerte:

Skrevet

Jeg synes også at jeg har kjent mye til lillegutt når jeg sitter. Spesielt på jobb...

Nå i det siste har det endret seg litt. Kan kjenne sterker spark og også mer når jeg ligger. Men veksler veldig...

:hoppe: 21 uker :hoppe:

Skrevet

21 uker!

:juhu:

Nå begynner du å komme langt på vei. Og så deilig å kjenne mye liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...